Gå til innhold

Om det å jobbe innen hotell og reiseliv

Anbefalte innlegg

Noen som jobber innen hotell og reiselivsbransjen her? Jeg vil gjerne høre hva dere jobber med, hvordan dere syns det er og hvorfor dere valgte den retningen..? :)

Eventuelt lønn? :)

Jeg går mitt andre år på helse og sosialfag, men kjenner at dette ikke noe for meg i det lange løp. Så har nå altså fått øynene litt opp for hotell og reiselivsbransjen. Det er jo så mye forskjellig! Tenker på å ta et år med reiseliv på folkehøgskule, så om noen har gått på nettopp det, må dere gjerne komme med tilbakemelding på hva dere syntes om det :)

Endret av rosaullvott
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Reiseliv på folkehøyskole?? Driver folkehøyskolene med slikt også nå? Ville vel i såfall heller tatt et årsstudium av noe slag.

Generelt sett er det ikke så verdifult med med så mye reiselivsutdannelse. Spørs selvsagt hvem du spør, men jeg er hakket negativ. Man får den opplæringen man trenger om man passer til det som person. Var jeg deg, ville jeg "testet ut" om hotell/reiseliv passet deg gjennom en deltidsstilling før jeg satset for mye på det.

Lenke til kommentar

Ja... Jeg syns det er vanskelig dette her med fremtidige yrkesvalg.

Det jeg har tenkt på til nå er reiselivsfaget eller noe innen media, men føler det er så stort "boost" med folk som velger media, så lurer på om det blir vanskelig med jobb i fremtiden. Så er jeg veldig nervøs på å velge feil utdanning, bruke masse penger på det og så finne ut at det ikke er noe for meg :p Men nå tenker jeg veldig langt om alt da og dette var veldig off topic...

Men dersom noen andre har meninger eller erfaringer å komme med fra/om hotell og reiselivsbransjen så fyr løs! :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...