Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Skal kjøpe førstebil (70K) Tips?

Anbefalte innlegg

Heisann!

Om ikke så altfor lenge fyller jeg atten, og har planer om å ha førstebilen i hus før jeg får lappen.

Jeg har sett litt rundt på finn og autodb, og funnet noen interresante biler, men er ikke helt sikker enda.

Jeg er veldig fan av asiatiske biler (gjerne med masse styling), liknende 2fast2furious bilene (Ja, jeg vet mange synes det er fjortiss, men det bryr meg midt i trolløyet.)

Jeg har et budsjett på 70 000 kr

Er det noen som vet om noen/har sett noen biler til den prisen på finn, autodb og liknende i det siste?

Tar gjerne imot tips.

På forhånd takk!

-Torger :)

Edit: Leif

Endret av Torg3r
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg vet det at jeg får mye mer ut av det hvis jeg styler den selv, men da jeg verken har kompetanse til det, eller noe sted å gjøre det, så blir ikke det aktuelt, desverre.

Jeg tenkte Mitsubishi, Honda, Toyota, Mazda eller lignende :)

1995 og nyere (kan strekke meg til 1990 om den ser bra ut.)

Kilometer er hipp som happ. Etter det jeg har forstått kan det være MYE mere problemer på en bil som har gått 150 000 enn en som har gått 200 000, fordi diverse dyrere deler må byttes i 150-200 perioden. Stemmer dette?

Endret av Torg3r
Lenke til kommentar

Er mye i samme situasjon selv, men gidder ikke bruke penger på styling, og budsjettet mitt er vel nærmere det halve :p

Men det jeg har funnet som relativt fine biler er Mazda 323F før 1998, honda civic før 1998. Etter 1998 ser disse mer ut som personbiler. Mitsubishi lancer kan være greie også, da det finnes mye inspirasjon til styling i rally-verdenen o.l.

Lenke til kommentar

Hvis du skal se på den økonomiske siden så er det bedre å kjøre ferdig stylet bil. Biler har en tendens til å synke i pris når man setter på styling, da etterspørselen blir mindre. Så hvis du liker den type bil så kan du gjøre et kupp om du kjøper ferdig stylet ;)

Edit: Du kan få 323f ganske tøffe, men jeg har dog ingen biler av en "fast&furious"-stylet en. Har en som jeg syns er fint stylet om det er til noe hjelp.

post-115792-1236677344_thumb.jpg

post-115792-1236677358_thumb.jpg

Endret av rublings
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...