Fredrik. Skrevet 9. mars 2009 Del Skrevet 9. mars 2009 Har i lengre tid hatt lyst å lære meg å spille et instrument, og syntes akustisk gitar er det som frister mest. Men jeg har aldri spilt noe instrument, dvs jeg kan heller ikke noter, så jeg må lære alt fra scratch. Noen her som kanskje begynte fra scratch i en alder av rundt 20, som kan gi meg en pekepinn på hvor krevende/tidkrevende det er å kunne lære seg noter, grepene og spille enkle sanger, hvis man øver litt hver dag? Kanskje fikle sammen egne melodier med noen ikke altfor vriende grep? Kommer ikke til å begynne på noe kurs av forskjellige årsaker, så må isåfall leie bøker, lære av venner etc. Takker for svar på forbehånd Lenke til kommentar
kakesjef Skrevet 9. mars 2009 Del Skrevet 9. mars 2009 Hvis du går inn for å lære, øver jevnlig så skal det ikke ta lange tiden før du klarer noen enkle sanger på gitaren. Tar ikke så veldig lang tid å lære seg de mest basic gitargrepene, selv om dette varierer fra person til person. Noter kan jo ta litt tid å få helt under huden, hvis du ikke har vært borti dette før overhodet, men også basisen innenfor notelære skal nok gå greit hvis du finner gode kilder og jobber strukturert. Det som kan bli vanskelig og kan ta litt lenger tid er å få dette til å sammarbeide, altså lese noter, besifring og så klare å spille det på gitaren.... Det kreves hvertfall litt tolmodighet og vilje, men du vil kunne merke framgang fort hvis du går inn for det. Lenke til kommentar
CastorFiber Skrevet 9. mars 2009 Del Skrevet 9. mars 2009 Lillebjørns gitarbok er gammel, men faktisk ikke utdatert i forhold til det å lære seg å spille gitar. Kjøp deg den, og følg leksjonene i boken. I løpet av et sted mellom femti og hundre øvingstimer er du "oppe og går" som gitarist. Det er bedre å øve tjue minutter hver dag enn mange timer en gang i uken. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå