Gå til innhold

Hva er den kjappeste / mest stabile telefon du har hatt?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kjøpte min første mobil i 1999, noe som den gang var en av markedets første telefoner med fargeskjerm. Siemens S25 het den, men denne ble raskt ødelagt grunnet fuktskade. Et år seinere kjøpte jeg derfor oppfølgeren S35, denne gangen en telefon uten fargeskjerm, men som jammen holdt i årevis. Hadde telefonen gjennom hele videregående, og litt til. Batteriet holdt nesten en uke, alt gikk lynkjapt, telefonen hadde wap og knappene var usedvanlig gode.

handliches-siemens-wap-handy-s35.png

Endret av Apebein
Lenke til kommentar
Mistet den en gang i snøen, og den lå der i flere dager, og fungerte utmerket etterpå.

Desidert den beste telefonen noen sinne.

De gamle Nokia og Ericsson telefonene gjør egentlig skam på det meste av "sprut- og støtsikre" telefoner som finnes på markedet i dag. Husker faren min hadde en Erisscon GA318 for kanskje 14-15 år siden, og den overlevde å bli overkjørt av en traktor - samt mistet oppi et basseng med kloakk.

For øvrig kan trådstarter kanskje ta en titt på Ericsson T39m. Hadde en slik en periode, og det var en veldig solid telefon, samtidig som den er bitteliten.

Lenke til kommentar

Ericsson T29s var genial, min telefon i 5-6 år faktisk. Eneste gummibeskyttelsen rundt antenna jeg måtte ta av og lime fast igjen. Mest solide telefonen jeg har vært borti. Husker jeg hadde skikkelig lyst på T39, men den var svindyr. Handla så en n70 og var skikkelig skuffa.

Nå har jeg n95 8gb og er egentlig storfornøyd.

24b.jpg

Lenke til kommentar

Har hatt slagere som 3210 og 3310 også, men tror mitt svar må være Nokia 6510.

535802984_20c1aaef11.jpg?v=0

Strålende mobil. Nøyaktig samme som Nokia 8310, men med høyere oppløsning i skjermen. Det eneste negative var at telefonen brukte i underkant av 20 (!) sekunder for å åpne en innboks med 150 meldinger.

:)

Lenke til kommentar

Mange telefoner jeg har hatt som har vært veldig bra:

Nokia 6210, batteriet holdt rundt 11 dager før det trengte påfyll..

Nokia 6310, samme som 6210, bare litt oppdatert.

Nokia N70, konge bra telefon, god kvalitet, lite feil stabil som ett fjell.

Nokia N73, samme som over, meget godt kamera når den kom, hadde aldri feil på telefonen.

Men den telefonen jeg har vært aller mest fornøyd med er Nokia N82, har ikke vært plaget med telefonen overhodet, telefonen nærmer seg 2 år gammel nå og kameraet er forstatt på høyde med de bedre i markedet idag, telefonen er kjapp og stabil og tåler litt.

Så alt i alt er det N82 jeg har vært mest fornøyd med, kvalitet + spesifikasjoner + stabilitet gjør det til min favoritt.

Men så har man en outsider som Siemens M65 jeg hadde 2 stk av, telefonen tålte en hel del.. var knall fornøyd med telefonen, desverre hang den etter på spesifikasjonsfronten, så gleden var dermed stor når M75 kom, men ble aldri fortrolig med telefonen.. så ble solgt ganske raskt.

Endret av Stig-Arne
Lenke til kommentar

3110 og 6310 er de eneste feilfrie telefonene jeg har hatt, men jeg var også godt fornøyd med K508, W810 og G900 som jeg har nå. To av disse hadde dog noen småfeil i softwaren som egentlig ikke plaget meg noe særlig, pluss at den siste kan være noe treg i menyene.

Innlegget over meg må være den eneste personen jeg har sett har vært fornøyd med Nokia N73?

Lenke til kommentar
3110 og 6310 er de eneste feilfrie telefonene jeg har hatt, men jeg var også godt fornøyd med K508, W810 og G900 som jeg har nå. To av disse hadde dog noen småfeil i softwaren som egentlig ikke plaget meg noe særlig, pluss at den siste kan være noe treg i menyene.

Innlegget over meg må være den eneste personen jeg har sett har vært fornøyd med Nokia N73?

Når jeg har en telefon jeg aldri har hatt feil på, og som samtidig svarer til forventningene så bør man vel være fornøyd? Var sikkert heldig, men N73 var en god telefon når den kom ut ja:)

Lenke til kommentar

Jeg har hatt en stabel med telefoner og de to desidert beste er uten tvil

Ericsson GF788 og

Ericsson T18s

Jeg byttet dessverre, som den idioten jeg var, min kjære T18s i en Nokia 8210. Verre møkkatelefon har jeg ikke hatt.

Sony-Ericsson P800 var også en super telefon, men multiknappen på siden døde etter rundt 3 år med mishandling. Jeg skrev så mye på skjermen at den fliset seg opp til slutt. Så den telefonen kan man trygt si jeg "brukte opp". :)

Så var det tilbake til Nokia. Hadde/har en 6680 som er bra, men treeeeg å starte opp.

N95 er jeg nesten fornøyd med bruken av, men den bruker litt lang tid på å starte opp. Dessuten er batteriet ekte møkk. Jeg er heldig om jeg klarer å få det til å vare to dager. :(

Blir nok ikke Nokia neste gang, så får jeg se om Sony Ericsson Xperia X1 er noe å satse på.. (Evt, X2 eller hva som er aktuelt til høsten/jula).

Lenke til kommentar
Når jeg har en telefon jeg aldri har hatt feil på, og som samtidig svarer til forventningene så bør man vel være fornøyd? Var sikkert heldig, men N73 var en god telefon når den kom ut ja:)

Han en N73 i nøyaktig to dager, før jeg solgte driten.

Har aldri vært borti så treng mobil som dette.

Straks man hadde 10 meld i innboks, og 5 bilder lagret, gikk den i stå hele tiden.

Hadde oppgradert til siste firmware også, uten at dette hjalp.

Mulig jeg var uheldig da. Men det var ikke holdbar.

Ellers er jeg en slik som bytter telefon ganske ofte, da jeg skjeldent blir fornøyd.

Bare i år har jeg hatt:

-Samsung u900 Soul

-Sony Ericsson C905

-Sony Ericsson w595

-Sony Ericsson Xperia X1 Norsk

-iPhone 3G 8GB (den jeg har nå)

Og hvilke telefoner jeg hadde i forrige år har jeg ikke peiling på.

Det blir fort en del.

Så jeg vet en del om telefoner, og vet hva jeg skal sammenligne med.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Har vært mest fornøyd med Nokia 6110i, Nokia 8210 (hadde den i tre år før mor mi arvet den), Ericsson T68 og min nåværende Nokia E71. :)

Har vært veldig heldig med alle mine telefoner siden 1994 bortsett fra min aller første telefon, en Motorola MicroTac 5200 som måtte en tur innom verkstedet. Sto sett inn SIM-kort etter ett bittelite fall ned på plenen hjemme. :nei:

post-40862-1240157303_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Jeg har hatt ganske mange telefoner opp igjennom tidene, men den raskeste er uten tvil Phillips Genie

Den var også helt stabil, og selvfølgelig lett med sine 99gram.

Jeg trodde først jeg hadde fått en utstillngs "dummy" modell da jeg pakket den opp da den virket nesten hul :)

Antennen gjorde den derimot dobbelt så stor når det gjelder lommevennlighet. Har skydd utvendige antenner siden.

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...