Gå til innhold

Røyk fra PSU er usunt!

Anbefalte innlegg

Har en noen år gammel pc stående hjemme der av/på-switchen foran på kabinettet ikke er helt i orden, så den må slås av vha. bryteren på strømforsyningen.

Så da jeg var hjemme i påsken så jeg meg lei på dette problemet og skiftet PSU i håp om at det skulle løse problemet. Tydeligvis var det HK som det var noe galt med, for problemet vedvarte.

Uanz, den nye psuen har ikke slik egen bryter, så nå måtte jeg trekke ut/plugge inn ledningen hver gang pcen skulle skrus av/på.

I og for seg er dette ikke noe stort problem, men jeg kalkulerte ikke med den geniale lillebroren min på 18 år (!). Ikke lenge etter at jeg er trygt tilbake i Trondheim, får jeg en tlf fra ham:

Han er jo vant med å bruke bryteren bak på PSU, og han fant jo ikke den vanlige bryteren, men derimot en mindre bryter som var innfelt, der tallene 230 og 115 stod.

Å joda, ikke tro at det ringte en bjelle hos ham da han så tallene, han switcha like greit over den bryteren, og => *GNISTRE/POFF* => *Røyk fra PSU* :lol:

Mente til og med at det var min feil for jeg ikke hadde sagt at han ikke måtte bruke den bryteren (men den var jo på den gamle PSU'en også, og den brukte han jo aldri..)

Forresten noen som aner om det bare er PSU som har tatt kvelden, eller om kjipe spenninger har funnet veien ut til hovedkortet og svidd av det også?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hehe gjorde det samme selv for noen år siden da jeg fant ut at jeg skulle overklokke maskina eller noe :lol:. uansett så var sikringa gått, jeg satte inni ei ny ei fra en annen PSU, men den røyk også..

Spørs om du må kjøpe ny PSU ja :roll:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...