UllForEver Skrevet 9. mars 2009 Del Skrevet 9. mars 2009 Hei, er det noen her som har prøvd å installere IE6 på Linux Mint? Enkelte websider krever IE (for eksempel i forbindeles med streaming av TV). Jeg har nå installert IE6 ved hjelp av IEs4Linux. Det har imidlertid meldt seg to problemer: - Menyene i IE6 er nesten uleselige. På en vanlig 21" CRT skjerm ser det ut som alle bokstavene går over i hverandre. Umulig å lese, hvis man ikke VET hva som står der. - En rask sjekk mot CDON.COM (bredbåndsfilm) bekrefter det jeg hadde mistanke om; nettstedene oppfatter ikke at jeg kjører Internet Explorer. Er det en litt tvilsom versjon av IE som kjøres i Linux? Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet 9. mars 2009 Del Skrevet 9. mars 2009 (endret) Jeg vet ikke, men tror Opera har en innstilling der du kan justere hva slags nettleser den skal late som den er. Men ærlig talt, bruk ikke slike tjenester som lever så til de grader i steinalderen. Film kan skaffes på andre måter, enklere og lovlig. Endret 9. mars 2009 av Mannen med ljåen Lenke til kommentar
UllForEver Skrevet 9. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 9. mars 2009 Helt enig i at det er provoserende at CDON forlanger Internet Explorer. Jeg har kjøpt mye musikk og filmer hos dem, og det kan jeg fortsette med selv om bredbåndstilbudet ikke fungerer. Men er det egentlig lovlig å kun tilby èn plattform?! Lenke til kommentar
del_diablo Skrevet 9. mars 2009 Del Skrevet 9. mars 2009 Nei, det er teknisk sett ulovelig. Du kunne ha politi anmeldt dem for å nekte alt annet en IE 6, eller saksøkt dem. Sette instillinga for den side til å "maskere som" IE burde derimor fikse problemet, hva hender vis du bruker Wine sin IE forresten? Lenke til kommentar
UllForEver Skrevet 9. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 9. mars 2009 hva hender vis du bruker Wine sin IE forresten? Da står "browser check" og går i det uendelige. Til sammenligning får jeg opp feilmelding på to sekunder hvis jeg prøver med Opera. Lenke til kommentar
Kagee Skrevet 9. mars 2009 Del Skrevet 9. mars 2009 Hva slags løsning er det CDON har lagt seg på? Det fungerte ikke å maskere som Internet Explorer heller, kanskje den sjekket noe annet. Kan det være den bruker flash/java som sjekker versjonen? Lenke til kommentar
jonnor Skrevet 9. mars 2009 Del Skrevet 9. mars 2009 Er det en litt tvilsom versjon av IE som kjøres i Linux? Det er Windows versjonen som kjører gjennom Wine. Menyene og slikt er fordi du ikke har nødvendige fonter. Og dersom CDON krever noen form for plugins for å fungere så må du innstalere de i Wine/IE. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå