centaine Skrevet 9. mars 2009 Del Skrevet 9. mars 2009 noen som har lest Rosens navn av Umberto Eco? Trenger litt info, er den bra? verdt og lese osv. Lenke til kommentar
Pjaltwar Skrevet 9. mars 2009 Del Skrevet 9. mars 2009 Hmm, den kan kanskje virke litt "tørr" noen ganger, men absolutt værdt å lese. Vis jeg ikke husker feil, er også filmen god og(?). Lenke til kommentar
Jann - Ove Skrevet 10. mars 2009 Del Skrevet 10. mars 2009 Filmen er god og boka går for å være god. Skal lese den etterhvert, det har bare blitt glemt. Lenke til kommentar
Lolla Palooza Skrevet 10. mars 2009 Del Skrevet 10. mars 2009 Den er helt fantastisk! Jeg vil nok påstå at man får desidert mest ut av den med en del leseår på baken, siden Umberto Eco er hyperdannet og spekker romanene sine med intertekstualitet, men den kan også nytes uavhengig av "erfaringen". Jeg er glad i filmen også (jeg så den mange ganger som barn og elsket den uten å forstå så mye av den), men den avviker masse fra romanen, og de kan vel egentlig ikke helt sammenlignes. Lenke til kommentar
centaine Skrevet 11. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 11. mars 2009 ok, Jeg har begynt på den nå, og etterhvert, når jeg kom litt inn i stilen, så liker jeg den veldig godt! Elsker måten den er skrevet på, og at jeg må "følge med" hele tiden... Skjønner at jeg altså må se filmen også Takk! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå