odd martin Skrevet 9. mars 2009 Del Skrevet 9. mars 2009 Hei. Jeg har en intel E5300 som jeg så langt har klokket til 3.2ghz hovedkortet jeg bruker er et micro atx kort - asus P5KPL-CM og jeg kjøler cpu'en med en Nexus xir-2300 kjøler. idle så ligger cpu'en på 35+/- grader og load så ligger den på rundt 50+/- grader prosessoren kjører for øyeblikket stabilt på 247*13 men når jeg øker den til over 250 så kommer jeg ikke forbi POST. Har hovedkortet en fsbwall på 250 eller er det noen instillinger jeg kan endre på får å få en høyere klokk? Lenke til kommentar
Smirnoff Skrevet 9. mars 2009 Del Skrevet 9. mars 2009 Tror ikke det skal være noen FSB-wall ved den frekvensen, det kortet er jo beregnet for CPUer med 800, 1066 og 1333 MHz FSB. Hvilken frekvens kjører minnet på ved 247 MHz? Har et P5KPL-E selv som jeg merker har begrensede muligheter for innstilling av minnedivider. Lenke til kommentar
odd martin Skrevet 9. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 9. mars 2009 Minnet kjører på 494mhz - ratio 1:2 med en timings på 6-6-6-18 legger med en link til hardware'n jeg har : Link Hjelper vell litt det og å vite hva slags hardware setup jeg har Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå