Gjest medlem-16183 Skrevet 9. mars 2009 Del Skrevet 9. mars 2009 Noen som vet om jeg kommer inn i USA som student når jeg har blitt dømt for våpentrussel for 9 år siden? Jeg var bare 15 år gammel da det skjedde. Har ikke blitt dømt for noe etter det. Lenke til kommentar
HValder Skrevet 9. mars 2009 Del Skrevet 9. mars 2009 (endret) Tråden hører vel heller heime i jussforumet. Må sannsynligvis kontakte den amerikanske ambassaden og høre med dei. men eg tviler, spesielt med tanke på skyteepisoder på fleire amerikanske skuler dei siste åra. Du var jo mindreårig i Norge, men det ser ikkje like lyst på slikt i USA. Edit: Snakker vi om skytevåpen eller kniver/klubber e.l. og var det bare en trussel om å bruke våpen mot noen eller trakk du fysisk et våpen mot dem? Endret 9. mars 2009 av HValder Lenke til kommentar
Gjest medlem-16183 Skrevet 9. mars 2009 Del Skrevet 9. mars 2009 trakk skytevåpen. Lenke til kommentar
PlatinumFlyer Skrevet 9. mars 2009 Del Skrevet 9. mars 2009 Vi har hatt mange tråder med lignende problemstillinger her hvis du søker. Som student må du jo uansett ha visum, og det vil være med i vurderingen. Antagelig går det seg vel til, har jeg inntrykk av, men du kan f.eks. ikke reise (lovlig) under visa waiver-programmet som turist til USA med det rullebladet ditt. Søk litt på forumet her, eller titt nedover på siden for mer info - spill med åpne kort under visum-interviewet. Sjekk også www.usa.no - den amerikanske ambassadens hjemmeside i Oslo. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå