surfer86 Skrevet 23. april 2003 Del Skrevet 23. april 2003 jeg har et PCMCIA nettverkskort med rtl8139 chipset, er det mulig å få dette til å funke under linux? har rtl8139 på et pci kort og det funker bra. Lenke til kommentar
BlueEAGLE Skrevet 24. april 2003 Del Skrevet 24. april 2003 Linux har støtte for PCMCIA og RTL8139 chipsettet. Har ikke prøvd dem sammen, men jeg ser ingen grunn til at det ikke skal fungere. Lenke til kommentar
_mgr_ Skrevet 24. april 2003 Del Skrevet 24. april 2003 Jeg har et UNEX MD010C nettverkskort som er basert på RTL8139A. Jeg var totalt ny for linux, og fikk en god kompis som er linux-"ekspert" til å sette opp linux på laptopen min (Toshiba 4030CDS). Etter to dager(?) fikk han det til å fungere, da kun på 10mbps i halv duplex mode. Det sykeste var at hvis jeg oversteg 1024 kbyte/s kuttet nettverkskortet ut. ville ikke overføre noe som helst. Skal prøve å legge inn selv snart da jeg kan mye mere enn den gang.. Just my experience, kan godt være at du får det til å fungere strålende... Lenke til kommentar
Svennings Skrevet 24. april 2003 Del Skrevet 24. april 2003 jeg har et PCMCIA nettverkskort med rtl8139 chipset, er det mulig å få dette til å funke under linux? har rtl8139 på et pci kort og det funker bra. Jeg har et billionton pcmcia-kort som er basert på Realtek 8139C. Jeg hadde ingen problemer med å få det til å fungere under debian. Lenke til kommentar
fkvamme Skrevet 24. april 2003 Del Skrevet 24. april 2003 Jeg har et Billionton RTL 8139 PCMCIA kort. Det hadde en del problemer med høy last inntil jeg kompilerte driveren med PIO mapping istedet for Memorymapping av kortet. Det så ut som om kortet/driveren gikk i en endeløs loop for nettlampen blinket frenetisk og maskinen hang steindød... Høy last for meg var > 1Mbit/s, men det henger nok sammen med at det er en gammel bærbar med en Pentium 133 MMX :-) Huk av i xconfig: Networking-> Network device support-> Ethernet (10 or 100Mbit) -> EISA, VLB, PCI and on board controllers -> RealTek RTL-8139 PCI Fast Ethernet Adapter support-> Use PIO instead of MMIO For de som liker å editere .config filen selv: CONFIG_8139TOO=y CONFIG_8139TOO_PIO=y Kortet har fungert med denne settingen i både 2.4.x og 2.5.x. (Kjører 2.5.67bk1 akkurat nå.) Fredrik. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå