Gå til innhold
🎄🎅❄️God Jul og Godt Nyttår fra alle oss i Diskusjon.no ×

Byggin av pc? Eller la komplett bygge?

Anbefalte innlegg

Satt sammen en pc der komplett kunne bygge for meg, med delene jeg ville ha. Der kom pcen jeg ville ha på ca: 16k :D

dette var delene:

Nero 8 OEM Vista kompatibel

CyberLink DVD Suite 6, 6Channel, OEM CD,

Støtsikker PC-eske STOR

Qpad|UC, Small Komplett Black, 4mm,

World of Warcraft, MMORPG, PC

Antec Nine Hundred sort miditower,

Corsair Powersupply 750W Black, ATX Bulk

Asus P6T Deluxe, X58, Socket-1366

Corsair XMS3 DDR3 1333MHz 6GB CL9

Intel Core™ i7 Quad Processor i7-920

XFX GeForce GTX 260 896MB PhysX CUDA

USB2 multikortleser 3.5" sort for

LG Blu-Ray-brenner GGW-H20L

Samsung SpinPoint F1 1TB SATA2

Logitech G5 Laser Mouse 2007,

MS Win Vista Home Premium Norsk

MS MANUALS Win Vista Home Premium

MS COA Label Windows

MS ROYALTY Vista Home Premiu

Så satte jeg opp den på nytt, men da med bare delene. + bedre skjermkort osv, med mus osv.

http://www.komplett.no/k/shoplist.aspx?mod...DF-D165020370C0

( Handleliste )

Er det virkelig så mye penger i å bygge selv? Er det vanskeligt å bygge selv? Har hørt at det tar veldig lang tid, og man trenger mye erfaringer. Har lest litt rundt på forumet og der sier folk det går lett som en lek *

* foresten, gjerne endre på oppsettet om dere vill, kan koste på litt mere på skjermkort ( vist jeg bygger selv )

Endret av atriC
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

1: Hvis du først har penger til det/overs så ville jeg lett gått for et GTX 295 skjermkort.

2: Det er ikke vanskelig å bygge en PC, har bygd en del PC'er oppgjennom årene, og dette er noe alle klarer. Det ligger en guide her på Hardware som er veldig fin å bruke for nybegynnere, følger du den så klarer du det helt sikkert. Det tar en del tid, ihvertfall hvis du vil gjøre det veldig gjennomført og pent - noe som jeg syns du bør gjøre når du legger så mye penger i en PC. Ta deg god tid og studer ting du lurer på før du begynner å bygge.

Endret av EvenL
Lenke til kommentar

Takker,trur jeg går for å bygge selv jeg. Har funnet deler osv. Det jeg sa isted Bare nytt skjermkort, går for GTA 295 istedet ;)

Får vell håpe alt dette passer ;)

MEn jeg lurte på en ting, når jeg kjøper kabinet, står det avmerket hvor forskjellige ting skal være? eller må jeg Lime osv?

Lenke til kommentar

Lim blir ikke nødvendig, tro meg :!:

Les deg til hvordan man fester hovedkortet, alt annet burde gå lett som en lek.

Eneste verktøyet du trenger er stjerneskrutrekker og kanskje flat skrutrekker

Endret av khaffner
Lenke til kommentar

Huff, ja. Det høres og virker så veldig vanskelig og bygge en PC. Jeg trodde bare at de som hadde drivd med PC-er i mange år som kunne klare det. Men så leste jeg her på forumet, og leste manualer, så klarte jeg og bygge min egen PC :).

Bare man tar seg god tid, og ikke prøve og være kjappest mulig ferdig.

Lenke til kommentar
Er det virkelig så mye penger i å bygge selv? Er det vanskeligt å bygge selv?

Det er vel ikke lenger så mye å hente på å bygge selv, men du kan lage deg akkurat det du selv vil ha.

Det er ikke spesielt vanskelig å bygge selv, men det betyr ikke at "alt er lov" når du bygger.

1. Unngå elektrisk støt. Det er 230V-tilkoblet utstyr vi snakker om, og det kan gi karameller dersom du tar på feil sted. Trekk ut ledningen når du bygger.

2. Unngå kortslutninger. Pass spesielt på at hovedkortet blir montert på avstandsstykker inni kabinettet. Ikke tøm en eske med binders (eller andre metalldeler) inn i PC'en mens du bygger.

3. Unngå elektrostatiske utladninger (ESD). Helst bør du bruke håndlenke (festet til kabinettet) mens du bygger, slik at hånden/kroppen din er på samme potensiale som kabinettet. Da unngår du utladninger (gnister) mellom f.eks. hovedkort og kabinett, eller mellom RAM og hovedkort når du bygger. Har du ikke håndlenke, så pass på at du berører kabinettet med hånden (mens du holder i hovedkortet) før du setter det inn i kabinettet, osv. ESD kan svekke komponenter på en slik måte at de vil synes å virke fint en stund helt til de plutselig feiler.

4. Ikke sett inn alle komponentene før du tester PC'en første gang. Vent med diskene, f.eks. Hvis systemet ikke starter, så vet du med en gang at det i hvert fall ikke er diskens feil.

5. Don't panic!

Lenke til kommentar

Kjøper denne skjermen trur jeg: Samsung 22" Wide Syncmaster T220

Men får sikkert tid til å endre på oppsettet, pga kan ikke kjøpe den før om en mnds tid ;)

Liker å planlegge i god tid :tease:

Asus P6T Deluxe, X58, Socket-1366 er hovedkortet jeg skal gå for, burde jeg kjøpe ny prosessor vifte? eller er den medfølgende bra nok? :p

Endret av atriC
Lenke til kommentar
Kjøper denne skjermen trur jeg: Samsung 22" Wide Syncmaster T220

Men får sikkert tid til å endre på oppsettet, pga kan ikke kjøpe den før om en mnds tid ;)

Liker å planlegge i god tid :tease:

Asus P6T Deluxe, X58, Socket-1366 er hovedkortet jeg skal gå for, burde jeg kjøpe ny prosessor vifte? eller er den medfølgende bra nok? :p

Den T220 skjermen er kjempe flott! :thumbup:

Noctua har gode CPU vifter

Her er en f.eks: Noctua NH-U12P SE1366 .

Du burde i hvert fall ha en annen vifte viss du skal klokke :). Da kan du f.eks ta den Noctua viften.

Endret av Kristian94
Lenke til kommentar
  • 5 uker senere...

Det er flere som "bygger" multicom, Netshop, PSdata mfl; her Netshop sin til 14300,-

Du har valgt følgende:

1 stk. Produksjon og testing av PC stasjonær (På lager 100+)

1 stk. NetShop 3 års PC garanti for stasjonære/kampanje modeller (På lager 20+)

1 stk. Netshop Miditower,"Telamon II", sort med kortleser og LCD display (På lager 100+)

1 stk. MIST, 650W, avtagbare kabler, Rev.3 - Ny versjon, ATX 2.2, med kabel kit (På lager 100+)

1 stk. FOX+ Renaissance2, X58, Socket-1366 DDR3,ATX,4xPCI-Ex(2.0)x16 (Bekreftet 21.04.2009)

1 stk. Intel Core i7 920 2,66Ghz 8MB, BOXED m/vifte 4,8GT/sec (På lager 20+)

1 stk. OCZ DDR3 6 GB Gold XTC 1333MHz Kit med 3x 2048 MB, CL 9-9-9-20 (På lager 20+)

Ingen

1 stk. Hitachi Deskstar 7K1000.B 1TB SATA2 16MB 7200RPM, 0A38016 (På lager 20+)

Ingen

Ingen

Ingen

1 stk. MSI GeForce GTX 295 1792 MB PCI-Express 2.0, GDDR3, 2xDVI, HDMI (Ubekreftet 24.04.2009)

Ingen

1 stk. Optiarc / NEC Blu-Ray og DVD leser SATA, sort bulk, modell BR-5100S-0B (På lager 12)

Ingen

Ingen

1 stk. Logitech Cordless Desktop EX 110 Trådløs tastatur/mus, USB/PS2 (På lager 20+)

Ingen

1 stk. Musematte Blå 4/6mm Standard musematte i stoff (På lager 100+)

1 stk. Microsoft Windows Vista Home Premium OEM Norsk versjon 64-bit DVD-versjon, SP1 (På lager 9)

Lenke til kommentar
Det er flere som "bygger" multicom, Netshop, PSdata mfl; her Netshop sin til 14300,-

Du har valgt følgende:

1 stk. Produksjon og testing av PC stasjonær (På lager 100+)

1 stk. NetShop 3 års PC garanti for stasjonære/kampanje modeller (På lager 20+)

1 stk. Netshop Miditower,"Telamon II", sort med kortleser og LCD display (På lager 100+)

1 stk. MIST, 650W, avtagbare kabler, Rev.3 - Ny versjon, ATX 2.2, med kabel kit (På lager 100+)

1 stk. FOX+ Renaissance2, X58, Socket-1366 DDR3,ATX,4xPCI-Ex(2.0)x16 (Bekreftet 21.04.2009)

1 stk. Intel Core i7 920 2,66Ghz 8MB, BOXED m/vifte 4,8GT/sec (På lager 20+)

1 stk. OCZ DDR3 6 GB Gold XTC 1333MHz Kit med 3x 2048 MB, CL 9-9-9-20 (På lager 20+)

Ingen

1 stk. Hitachi Deskstar 7K1000.B 1TB SATA2 16MB 7200RPM, 0A38016 (På lager 20+)

Ingen

Ingen

Ingen

1 stk. MSI GeForce GTX 295 1792 MB PCI-Express 2.0, GDDR3, 2xDVI, HDMI (Ubekreftet 24.04.2009)

Ingen

1 stk. Optiarc / NEC Blu-Ray og DVD leser SATA, sort bulk, modell BR-5100S-0B (På lager 12)

Ingen

Ingen

1 stk. Logitech Cordless Desktop EX 110 Trådløs tastatur/mus, USB/PS2 (På lager 20+)

1 stk. Musematte Blå 4/6mm Standard musematte i stoff (På lager 100+)

1 stk. Microsoft Windows Vista Home Premium OEM Norsk versjon 64-bit DVD-versjon, SP1 (På lager 9)

Sorry for å låne tråden din litt, er ikke 600W litt lite for i7 og 295?. Har en 550W og gtx 260. detta ville jo vært bra nok for i7 da?

Endret av Bimmerfan
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...