Gå til innhold

De som har Hunder som jager halen sin!


Anbefalte innlegg

Hello... Min hund heter Snoopy og er litt mer enn et år! Det mest utrolige er at han fortsatt jager halen sin! Han er brun og hvit, og og har en brun strek/skillelinje som er litt skjeiv.. .. Har hatt en hund som het Cæsar, som var helt beksvart, men han hadde en skade i hjernen, og måtte avlives..

Noen andre som har hunder? hvis du har så må du fortelle det til meg!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Emnetittelen i denne tråden er lite beskrivende for trådens innhold og det er derfor ingen god emnetittel. Jo bedre og mer beskrivende emnetittelen er, jo lettere er det for andre å skjønne trådens innhold og det vil være lettere å treffe den riktige forumbrukeren med det rette svaret. Ber deg derfor om å endre emnetittel. Vennligst forsøk å ha dette i tankene neste gang du starter en tråd, og orienter deg om hva vår nettikette sier om dårlig bruk av emnetitler.

 

Husk at en god emnetittel skal beskrive eller oppsummere hvilket problem du har - ikke at du har et problem. En god emnetittel skal heller ikke kun bestå av et produktnavn.

 

Bruk p_edit.gif-knappen i første post for å endre emnetittelen.

 

(Dette innlegget vil bli fjernet ved endring av emnetittel. Ikke kommenter dette innlegget, men p_report.gif gjerne dette innlegget når tittelen er endret, så vil det bli fjernet..)

Lenke til kommentar
Enig med Mushi. Det er en atferd som kan utvilke seg veldig negativt, så den bør du stanse så fort du kan.

 

Ok, Jeg har prøvd, og han jager ikke halen sin men Leken sin!

Haha, han vifter med hodet, så ørene flagrer :nei:

Hunder lærer aldri at en leke ikke er levende :roll:

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Hunden min er en golden retriver på fem, og han jager halen sin innimellom. Men det er ikke sånn som om han er "tussete" eller noe, men mer når han blir rastløs. Visste ikke at det kan være "farlig", hvorfor er det det ?

 

Farlig tviler jeg på at det er, men høres det sunt ut å jage sin egen hale fordi man er så rastløs eller understimulert?

 

Hvor mye fysisk og mental aktivitet får disse hundene?

Lenke til kommentar

Nei, det er ikke farlig. Det finnes ikke en særlig runn til at en hund jager halen sin. Det kan være manglende stimuli, stress eller rett og slett det at hunden ikke liker halen sin.

 

Hadde selv en hund som skulle ta halen sin, men det var fordi hun rett og slett hatet halen.

Lenke til kommentar

Grunnen til at jeg skriver det kan utvikle seg veldig negativt er fordi at for mange hunder er dette noe som lett slår over i en slags tvangshandling, eller noe de begynner med dersom de er stresset. Eller som noen nevner, understimulert. Det er så enkelt å stanse dem om de er helt i "oppstartsfasen", så jeg ser ikke noen grunn til å ikke stoppe dem.

Noen kan også gjøre det fordi de har vondt.

Lenke til kommentar

Nja, ikke alle kan stoppes. Som sagt så hadde hunden våres slik oppførsel pga. hun hatet halen sin rett og slett. Men det var heller ikke regelmessig "jakt" heller, så det skjedde ikke akkurat så ofte.

 

Men det startet gjerne med at hun viftet med halen eller lignende.

 

Men siden det er en såpass ung hund, så er jeg mer tilbøylig at den ikke får nok stimulig rett og slett. Ta den med på daglig tur, og helst i skogen. Så ser du fort om de endrer oppførsel da.

 

Ellers kan det være lurt å kjøpe noen leker hunden liker, og kanskje prøve med flere typer leker til dere finner hva hunden deres liker best.

 

Siden hunden er såpass gammel så er det bare å utelukke tannfelling, fordi de kan få litt rar oppførsel av at tennene deres klør også.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...