Gå til innhold

Hva mener du om Homofili?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jeg vil ikke akkurat si at samfunnet forherliger homofile som noe enestående, men folk vil jo ikke lære seg selv å kjenne, så da blir de jo utrolig provosert av at noen kan minne dem om at de kanskje ikke er hundre prosent streite.

Tja. Jeg liker ikke homofile fordi de er homofile.

Argumentet at de mest homofobe må selv være homofile fordi de presser ned sine egne følelser.....vel...den fungerer sikkert på AUF sin sommerleir.

Lenke til kommentar

La meg få spørre dere som ikke liker/aksepterer homofili; Hva er grunnen?

La meg liste opp de vanligste og dårligste svarene jeg har fått:

Unaturlig - homofili forekommer hos omtrent alle arter som har kjønnet formering, og evolusjonsmessig kan man forstå homofili som en mulighet til å skape gode forhold til sitt eget kjønn som gjør at man får større overlevelsesevne i og med at man tar vare på hverandre i stedet for å være fiender med hverandre

Sexfiksert - her er det viktig å skille mellom seksualitet og emosjonalitet, og å vite at emosjonalitet kan føre til seksualitet. Men alt i alt er sexlyst høyst individuelt. Noen homofile er så desperate etter å finne en å elske at de har en lav terskel for hvem de vil hoppe i seng med. Men hvis det hadde vært flere å velge mellom kunne man tillatt seg å være mer kresen.

Altetende - homofile har et begrenset antall valgmuligheter med tanke på partner. Derfor er gjerne terskelen litt lavere for å gå inn i forhold når man endelig finner en likesinnet, selv om partneren egentlig ikke er den rette. Innerst inne vil vel alle mennesker finne den rette, men det blir vanskelig når man ikke har særlig mange personer å velge mellom.

Uvanlig - Som jeg har påpekt tidligere i andre tråder, har jeg ennå ikke møtt en hundre prosent heterofil, homofil eller bifil person. Som regel befinner man seg et sted mellom helt heterofil og helt bifil, eller helt homofil og helt bifil. Dette har provosert og vakt balluba, for å si det pent, men følelser kommer og går. En dag er det viktig å få kontakt med sitt eget kjønn, en annen dag er det mer spennende med det annet kjønn. Slik forandrer følelsene seg, og alle som har kontakt med sitt eget kjønn frivillig er mer eller mindre homofile, ettersom de tiltrekkes nok til at de gidder å bruke tid på kontakt med sitt eget kjønn. Så man kan på en måte bare definere seg foreløpig som homo, hetero eller bi, og man må være dønn ærlig med hvem man har følelser for og vite at følelsene kan endre seg.

Sykdom - homofili er overhodet ingen sykdom. Det handler om følelser, og hvem man tiltrekkes av. Men man kan bli dårlig av all dritten en del slenger ut om homofili. Dessuten er det viktig å passe på helsa si og ikke ha usikker sex.

Forbudt - det står mye dritt om homofili i bl.a. Bibelen og i andre religioner, men man kan være religiøs selv om man er homo. Det handler om at man må være kritisk til det man leser, og ikke sluke alt rått. Man kan også velge å legge mer vekt på noe, framfor noe annet i en religion.

Galt kjønnsutseende - jo da, det finnes homofile som faktisk kan minner litt om det annet kjønn, men det finnes også heterofile som minner litt om det annet kjønn. MEN: en gutt som liker andre gutter, liker andre gutter fordi de er nettopp gutter. Man tiltrekkes som oftest av de maskuline egenskapene, som mørk stemme, veltrent kropp o.l. Men når det er sagt vil nok homofile gutter være mer opptatt av utseendet sitt, fordi de veit at gutter generelt tiltrekkes veldig av det visuelle inntrykket av et bra utseende. Derfor skal man ikke se bort ifra at homofile gutter i snitt ser bedre ut enn heterogutta, og passer bedre på utseendet sitt, selv om det sannsynligvis finne flust med unntak.

La meg til slutt få liste opp to gode svar jeg nesten ikke har fått:

Redsel - Man kan frykter for at man kan få det like jævlig som en del homofile har det, hvis man er ærlig nok med seg selv til å innrømme at man har eller har hatt homofile følelser. Det er ikke noe å skamme seg over, og jeg skjønner folk veldig godt hvis de synes det er en vanskelig prosess å gå igjennom med tanke på hvor kjipt en del behandler homofile og kanskje har behandlet seg selv.

Uvitenhet - mange veit nesten ingenting om homofili, og kommer med den ene fordommen grovere enn den andre. Vær heller litt nysgjerrig på hvordan man kan forstå homofili, enn å la redselen for seg selv og andre hindre en fra å få ny kunnskap som kan gjøre ens eget og andres liv bedre.

Hvis man har noen gode argumenter for hvorfor homofili ikke skal aksepteres, skal jeg være så ydmyk at jeg endrer syn hvis argumentene jeg får se overgår alle argumentene jeg har for å skulle akseptere homofili. Men jeg skal aldri si aldri. Derimot jeg tror man skal leite lenge, om man noen gang vil finne disse argumentene.

Lenke til kommentar
Argumentet at de mest homofobe må selv være homofile fordi de presser ned sine egne følelser.....vel...den fungerer sikkert på AUF sin sommerleir.

Hvilken annen grunn skulle man ha til å være homofob? Det må jo være et utslag av usikkerhet.

Liker du muslimer?

Denne leken kan jeg like godt som det du måtte gjøre.

Lenke til kommentar

Akkurat som jeg aksepterer homofile, så aksepterer jeg muslimer. Man må dessuten huske på at alle muslimer og homofile er unike mennesker og har forskjellig kunnskap om verden. Jeg akseptere i og for seg alle folk, fordi alle har mulighet til å realisere det gode i seg. Når det er sagt aksepterer jeg ikke ondskap, og for å finne ut hva som er ondt prøver jeg å sette meg så mye som mulig inn i saker jeg må ta stilling til og prøver å være ærlig mot meg selv og følelsene mine for å finne ut hva jeg mener. Dermed aksepterer jeg ikke at folk gjør onde ting, men jeg aksepterer dem like fullt som personer.

Som sagt finnes det mange forskjellige muslimer, og noen hater homofili. Jeg aksepterer dem som mennesker, men jeg aksepterer ikke hatet mot homofile. Det finnes mye positivt innenfor islam, men også mye negativt. Å gå rundt å hate folk er rett og slett ondt, både mot seg selv og andre.

For å få folk til å endre holdning, må man fortelle dem sannheten. Sannheten kan være vond å svelge, fordi det kan være vanskelig å lære. Men når man har lært vil man bli et bedre menneske, og ja, man blir mer lykkelig.

Lenke til kommentar
Ergo, så liker du ikke en homofil fordi han/hun er homofil. Eller en muslim fordi han/hun er muslim.

Vel, nå har jeg ikke sagt at homofili er ondt, og det jeg ville fram til er at jeg ikke aksepterer ondskap. Hat er ondskap, og jeg aksepterer ikke at homofile hater heterofile, og motsatt. Men jeg aksepterer de som hater andre som mennesker, fordi de har mulighet til å realisere det gode i seg, men hatet i seg selv aksepterer jeg ikke.

Ergo aksepterer jeg både homofile og muslimer, men ikke enkelte ting noen muslimer og noen homofile kan gjøre. Hat kommer av tankeløshet, og er ondt. Derfor må de som hater lære seg hvordan de kan slutte å hate. Er du enig?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...