Gå til innhold

Hva mener du om Homofili?

Anbefalte innlegg

Hei tenkte vi kunne diskutere homofili.

Problemstillinger:

Bør homofile få lov til å adoptere?

Bør homofile få lov til å være prester, pastorer osv?

Hva slags forhold har du til homofile generelt?

Synest du at homofile skal ha like rettigheter som heterofile eller skal dei ha noen grenser?

Selv mener jeg: Homofile bør ikke få lov til å adobtere pga at barnet da ikke vil få den far og mors kjærligheten den trenger (eller far og mor figur)

Homofile bør ikke få lov til å være prester , pastorer osv pga at det i bibelen står at det er galt og det vil jo da bli dobbelmoral eller noe sånt.

Diskuter!

Endret av Fleskeklumpen
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

"Skal hetrofile få lov til å adoptere?"

Hva synes trådstarter om temaet?

Homofili er naturelig, og hva er galt med det? Ville gjerne ha vist det. De kristne argumentere er alt for langt ute på jordet(feel free).

Den "mors og fars kjærlighet"-greia begynner å bli en dårlig klisje. Hva med alene-foreldre da? Eller folk som skilles etter å ha fått barn?

Lenke til kommentar
Selv mener jeg: Homofile bør ikke få lov til å adobtere pga at barnet da ikke vil få den far og mors kjærligheten den trenger (eller far og mor figur)

Homofile bør ikke få lov til å være prester , pastorer osv pga at det i bibelen står at det er galt og det vil jo da bli dobbelmoral eller noe sånt.

Diskuter!

Ikke for å gjøre denne tråden om til en kristendom vs ateisme tråd, men det står mye rart i bibelen.

Kan jo forøvrig si at hvorfor skal det være noen forskjell på oss hetero og de som er homo? Det er den meningen jeg har. Desutten, det er nok mange homofile som kunne gjort en bedre jobb som foreldre enn mange hetero gjør i dag. Og med tanke på sånn som mobbing, så er det ofte slik at mobberne velger ofrene først og grunnen etterpå. jeg sier ikke at alle er sånn, men det er sånn i en del tilfeller.

Kan forøvrig si at jeg ikke har noe problemer med homofile, satt faktisk å pratet med to stykker i går, hyggelige folk :)

Endret av Perrern
Lenke til kommentar

Bør homofile få lov til å abortere?

i utgangspunktet, nei, men av den grunn at lesper har lov til å ta imot donert sæd for å lage sitt eget barn som vokser opp med to mødre synest jeg homofile burde kunne adoptert. i utganspunktet skulle kvinnen også vært nektet barn

ja, ser ikke noe problem med dette, annet enn bibelens urgamle aperegler om at homofili er synd etc

om de kan oppføre seg bryr jeg meg ikke, men blir aldri kvitt baktanken om at inderst inne vil de plukke blomsten min. så lenge de lar meg være i fred skal de få lov til å eksistere

Synest du at homofile skal ha like rettigheter som heterofile eller skal dei ha noen grenser?

ikke annet enn adopsjonsideologien min.

Lenke til kommentar

Jeg syns homofile bør få lov til å adoptere, på lik linje med alle andre, om dei kan gi barnet en trygg og stabil oppvekst.

at det kan være elementer utenfor den homofiles rekkevidde som kan skape utrygghet (som mobbing) ser ikke jeg som et argument mot at homofile skal kunne få adoptere.

Som Perrern sier, da mobberne alltid vil finne en grunn uavhengig av hvem foreldrene er, hvilken religion de tilhører eller hvor ofte dei dusjer for å nevne noen eksempler.

Lenke til kommentar

Dersom foreldrene (i vårt tilfelle et homofilt par) ser ut til å kunne gi barnet en god oppvekst så ser jeg ingenting gale med det. Tror ikke det tar livet av noen å ha to pappaer eller to mammaer, når en tenker på alle de andre vanskelige foreldre situasjonene.

Angående homofiles rolle i relgion så kan jeg ikke tenke meg at noen homofile skulle ønske å ha noe med den type relgion å gjøre, når de er uønsket der, det finnes sikkert nok av retninger innenfor kristendom og andre relgioner som aksepterer homofile. Mange trosamfunn har skrullete overbevisninger og dersom de får lov til tro på skrullete ting så dukker ting som f eks anti-homofili opp. Det er en konsekvens av relgionsfrihet.

Generelt så skal jeg ikke nekte for at jeg føler meg bitte litt ukomfortabel når jeg er i nærheten av homofile, men jeg har ingenting imot de, følelses av ukomfortabelhet er rett og slett bare underbevist fremmedfrykt, men heldigvis så vekter jeg tankegang langt mer enn følelser og impulser, derfor er ikke det noe problem.

Lenke til kommentar

Homofili er heilt greitt, men dei bør ikkje få lov til å adoptere. Eg er ikkje i tvil om at dei er vel so gode foreldre som heterofile, men eg trur at det for mange ungar vil verte ei påkjenning med tanke på mobbing. Slik eg ser det er ikkje samfunnet klar for at homofile kan adoptere enno. Vi treng nokre år å modne på før det kan takast opp til vurdering.

Endret av Kalvegodt
Lenke til kommentar
Homofili er heilt greitt, men dei bør ikkje få lov til å adoptere. Eg er ikkje i tvil om at dei er vel so gode foreldre som heterofile, men eg trur at det for mange ungar vil verte ei påkjenning med tanke på mobbing. Slik eg ser det er ikkje samfunnet klar for at homofile kan adoptere enno. Vi treng nokre år å modne på før det kan takast opp til vurdering.

Dette er et svakt argument som bare forsinker vår oppfattelse av hva som er rett eller galt rundt dette spørsmålet. Vi skal ikke langt tilbake før det var utenkelig at en neger og en hvit person gifta seg og fikk barn, men fler og fler gjorde det, og nå er det så vanlig at ingen blir mobbet lengere. Motargumentene som ble brukt var akkurat det samme som det du bruker nå... Jo vanligere det blir, desto mindre mobbing blir det.

Vi kan takke de religiøse for at dette er "uvanlig" i 2009. De har gjort alt for å forhindre at homofili blir godtatt og akseptert i samfunnet vårt. Der kommer de med idiotiske argumenter som at det man må ha en kvinnelig og mannelig side i oppdragelsen, samtidig som de "glemmer" at millioner av barn vokser opp med bare en foreldre, og de ender vanligvis opp like greit som barn med to foreldre av like eller forskjellige kjønn.

Det er helt latterlig at vi i 2009 som bor i sekulære Norge stiller spørsmål rundt dette. Det eneste vi gjør er å ta vekk rettighetene til homofile og oppfører oss som noen idioter på lik linje med rasistene fra sørstatene som hindret like rettigheter til afroamerikanerne på 1960-tallet.

Endret av Myagos
Lenke til kommentar

I utgangspunktet ikke, fordi jeg synes og tror det er bedre for barnet med en far og mor figur. Alikevel tviler jeg ikke på at de er dårlige foreldre, men av hensyn til også mobbing av ungen tror jeg det kan bli mange problemer.

Personlig synes jeg egentlig det, men svaret må alikevell bli nei, fordi den latterlige kristendommen tydligvis ikke tilater det, og da må vi "respektere" det.

Det er spesielle personer, og vi må innse det: Verden hadde ikke fungert med bare homofile. Men jeg har ikke noe spesielt imot dem, synes det er bra at de står fram, selvom jeg synes det er litt creepy, men sålenge ikke verden blir oversvømt av dem går det helt bra.

Endret av MrLG
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-lQle7N2M

Jeg er ikke sikker. Det det står på for meg er det om et barn av homofile foreldre har større sjangse for å utvikle emosjonelle problemer senre i livet, en barn av hetrofile foreldre. Jeg føler at mer forskning trengs for jeg kan ta en standpunkt.

Ja, men jeg har problemer med å forstå hvorfor de vil dette :ermm:

Jeg kjenner ingen homofile personer noe serlig, så dette er vanskelig å svare på. Men selv om jeg får en litt ukonfortabel følelse når jeg ser eller er rundt homofile, så er jeg alltid veldig oppmerksom å ikke handle etter denne følelsen. Og jeg mener det er det viktigste.

Ja, men i saken om adopsjon går rettighetene for barnet forran foreldrene.

Lenke til kommentar

Ja, ser ingen grunn til at de ikke kan det. Det HENDER jo at far eller mor finner ut at de rir feil hest underveis i et ekteskap i dag også, har selv en arbeids kollega som kommer fra et hjem der han hadde to mødre (og en nå og da far...) fra han var ti år gammel og kan ikke se hvordan det har skadet han...

Såklart de kan! De har ofte, nettopp på grunn av sin bakgrunn, meget dyp og god erfaring med hva det vil si å være "anderledes" i kirken og kan derfor hjelpe andre i samme situasjon. Det kan jo IKKE være greit å vokse opp med nogsakter som hater deg, kan det vel?

Jeg har to nær familie som er homofile pluss at jeg har jobbet med tre der en var bi fil og de to siste helt klare homofile. Som den ene av dem sa: "Jeg må også forelske meg og det er ingen av dere som frister, beklager karer...!" :)

Begrensninger? Hvorfor det? Bortsett fra sin legning er de NØYAKTIG som meg og deg og vil du ha begrensninger pådyttet deg fordi du liker noe som ikke er hundre prosent A4?

Det vi ofte glemmer er at dette er mennesker på lik linje med ALLE andre mennesker, de har BARE en annen seksuell legning.

Med mindre du vil at andre skal bry seg med hvor DU har tissemannen/tissekvinnen din hen når du ligger på soverommet burde det ikke plage deg hvor de har tisse mennene/kvinnene sine heller, selv om de ikke har samme legning som deg....

Skulle nesten tro at homofili var smittsomt noen ganger, men det er ikke det og det kommer heller aldri til å bli det. Det er en naturlig sak og ikke noe å lage et stort nummer ut av syntes jeg.

For ALLE føler til en viss grad en dragning mot det samme kjønn i ungdomsårene og de som er mest homofobe er ofte de som fremdeles ikke er sikker på sin legning, de er redd for at de KAN være smittsomt og at de plutselig en dag fant ut at de rir på feil hest..... Er du sikker på din legning plager ikke andres legning deg heller...

Lenke til kommentar

Den bitten har jeg ikke satt meg så fullt i.

Nå tilhører jeg en Kirke som 80% av prestene er homofile, vel spiller ingen rolle, de har tatt et sølibat løfte uansett. :) For meg så hadde det vært galt hvis en religiøs rolle praktiserer det som religionen er mot. Men avhold er bare tegn på karakter :) hehe

Helt ok. Bor med 1 i kollektiv. Er egentlig mere nysserig på ting er fordømende

Den var litt vag, selvsagt skal de ha de samme menneskerettigheter, og samme behandling. Men det er også opptil hver organisasjon eventuelt religiøs samfunn om de velger å gi de samme rettigheter som andre. Du kan ikke forvente at ultra konservative jøder vier homofile, eller katoliker. Men at staten gir de mulighet til å gifte seg borgelig.

Lenke til kommentar
Problemstillinger:

Synes ikke homofile skulle få gå rundt og abortere i hytt og ver. Det kan jo hende noen av de gravide faktisk ønsker å beholde barnet. Men om de er utdannet lege, og har samtykke fra pasienten, bør dei få lov. De er nok lige gode leger som de av hetrofil legning.

Snakker vi om å adoptere (ser de fleste har quotet "abortere"), så synes de skal få lov. De kan sikkert gi barna en like god oppvekst som hetrofile foreldre. Det er kristne fordommer som har gjort at folk er redd for at barna kan bli mobbet. Dette er noe vi må få slutt på. Jeg tror at om det vanligere med to foreldre av samme kjønn, så blir det ikke noe å mobbe for.

De ville nok heller ikke oppdratt barna sine til å bli trangsynte, fordomsfulle mennesker.

Absolutt. Kirken er full av fordommer mot homofile. Dersom de får mulighet til å få fremtredende roller i det kristne samfunnet, vil de fleste, fordomsfulle, kristne se at de er ikke så ille som først antatt.

Personlig synes jeg ikke kirken har gjort seg fortjent til å bli beæret av å ha homofile medhjelpere. De homofile jeg kjenner er mye bedre mennesker enn de fleste kristne jeg kjenner.

Har flere homofile venner. Så lenge de respekterer at jeg ikke spiller på samme lag som dem, har jeg ingen problemer.

De homofile jeg kjenner er utrolig forståelsesfulle, i møte kommende og hyggelige mennesker. Dette kan ha noe med problemene de har hatt med å bli respektert av samfunnet. De dømmer ingen.

Jeg synes et slikt spørsmål som dette er usmakelig. Hvorfor i helvete skulle de ikke ha samme rettigheter? De er ikke mindreverde mennesker.

Vi skriver 2009 folkens. På tide å legge fra seg de fordommer den norske statskirken har lagt inn i hodene våres.

Lenke til kommentar
Problemstillinger:

Synes ikke homofile skulle få gå rundt og abortere i hytt og ver. Det kan jo hende noen av de gravide faktisk ønsker å beholde barnet. Men om de er utdannet lege, og har samtykke fra pasienten, bør dei få lov. De er nok lige gode leger som de av hetrofil legning.

Nice one :thumbup: XD

Forøvrig så bryter det vel med menneskerettighetene at vi skal behandle homofile forskjellig fra oss hetero, det bryter i allefall mot diskrimineringsloven.

Lenke til kommentar

Egentlig syntes jeg ikke det, pga jeg tror det er viktig at ett barn har både en mor og en far.. Men, det er såpass mange barn som trenger foreldre, og homofile eller ikke så tror jeg de vil få det mye bedre hos ett homofilt par en på ett barnehjem. Så ja, jeg syntes homofile bør få lov til og adoptere..

Så absolutt, den synden det er av og missbruke alkohol, banne eller lyve er ikke noe bedre/verre en det og være homofil.. Alle synder av og til, så en homofil prest setter jeg på lik linje som en hetro prest..

Jeg føler meg ikke vell sammen med homofile menn, og ser litt ned på dem.. Skal man være ærlig så er man ærlig.. og dessverre gjør jeg det.. Men det er noe jeg burde "jobbe" litt med!

Burdes behandles likt som alle mennesker..

Lenke til kommentar
Jeg føler meg ikke vell sammen med homofile menn, og ser litt ned på dem.. Skal man være ærlig så er man ærlig.. og dessverre gjør jeg det.. Men det er noe jeg burde "jobbe" litt med!

Vet hvordan du har det da jeg har det på samme måte med religiøse mennesker... Har litt vanskelig med å ta de skikkelig alvorlig liksom...

... og noe jeg jobber med... :)

Hadde det på samme måte med homofile før jeg faktisk ble kjent med en som var homofil og til min store forskrekkelse luktet det ikke engang promp av fyren...! Han var til og med grei, imøtekommende, hjelpsom og snill og etter å ha tenkt litt på det og analysert mine egne fordommer, for det er fordommer dette er, så fant jeg ut at jeg ikke har det ringeste i mot homofile i det hele tatt! Som jeg sa, hvor de har tissemannen sin hen har ikke jeg noe med.... og jeg MÅ ikke stå og glane hver gang jeg ser to menn eller to damer kysser, jeg glaner jo ikke på en mann og ei dame kysser...

Mye fordommer ute å går :)

Men de er forholdsvis lette å gjøre noe med, men det krever at en er ærlig med seg selv.... og stiller seg en del ubehagelige spørsmål... he he.

Lenke til kommentar

Vet hvordan du har det da jeg har det på samme måte med religiøse mennesker... Har litt vanskelig med å ta de skikkelig alvorlig liksom...

... og noe jeg jobber med... :)

Hadde det på samme måte med homofile før jeg faktisk ble kjent med en som var homofil og til min store forskrekkelse luktet det ikke engang promp av fyren...! Han var til og med grei, imøtekommende, hjelpsom og snill og etter å ha tenkt litt på det og analysert mine egne fordommer, for det er fordommer dette er, så fant jeg ut at jeg ikke har det ringeste i mot homofile i det hele tatt! Som jeg sa, hvor de har tissemannen sin hen har ikke jeg noe med.... og jeg MÅ ikke stå og glane hver gang jeg ser to menn eller to damer kysser, jeg glaner jo ikke på en mann og ei dame kysser...

Mye fordommer ute å går :)

Men de er forholdsvis lette å gjøre noe med, men det krever at en er ærlig med seg selv.... og stiller seg en del ubehagelige spørsmål... he he.

hahaha :!:

Men ja, du har nok helt rett.. Jeg kjenner ingen homofile, og forhåpeligvis vil jeg endre litt syn på dem når jeg blir kjent med en..

:)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...