bourne Skrevet 9. mars 2009 Del Skrevet 9. mars 2009 Heisann! Nå begynner jeg å bli litt rådløs. Jeg har forsøkt å koble min PlayStation3 til pcen via Router som jeg har fått fra NextGenTel, men den vil ikke finne Media Server. Jeg ringte supporten på NextGenTel, men de henviser meg til datasupporten og det koster jo flesk! Det som irriterer mest er at, i ca en av 10 ganger når jeg starter pcen pg psen så kommer mediaserveren fram i PS3 menyen, noen ganger både den fra windows og PS3 Media Server (Tversity før jeg bytta) og noen ganger bare en av dem. Så det er kontakt, men bare noen få ganger! Har lest litt rundt på forskjellig forum og forøkt det meste men det har ikke hjulpet. Så please noen hjelp meg, har så lyst å få dette til å fungere! Jeg har en Speedtouch 585i V6 router, firmware: 7.4.1.7 Her er det jeg har gjort: - Installert Tversity og forsøkt med det, har nå avinstallert det og prøver nå med PS3 Media server - Åpnet en haug med porter etter anvisning fra portforward.com (tcp og udp: 80, 443, 5223, 3478, 3479, 3658, 5001, 41952, 6000, 7000, 50000, 10070 og 10080) - Har testa de opp mot PortChecker som sier at alle unntatt portene 6000, 7000, 50000, 10070 og 10080 ikke er åpne. - Har satt dataen og ps3en med statisk IP. - Har prøvd å sette både dataen og PS3en i DMZ mode på routeren. - Brannmuren på routeren er av, har forsøkt å slå av Windows sin brannmur uten hell. - Når jeg starter opp PS3 Media server (på pcen), står det: ”Status. PS3 har ikke blitt funnet”, men hvis jeg går inn på nettleseren til PS3en og taster inn: http://10.0.0.2:5000 så viser PS3 Media Server (på dataen) ”PS3 er funnet!”. Men den kommer ikke fram i PS3 menyen. - Når jeg kjører forbindelses test på PS3 står det at UPnP ikke er tilgjengelig selv om den er aktivert i routeren. - Og forbindelsestesten viser NAT type 3 som jeg har skjønt ikke er bra. Det er her jeg tror feilen ligger. Jeg må få den til å bli NAT 2, sant? og hvordan gjør jeg det? Jeg har lest at noen her byttet firmware på routeren og at det har hjulpet. Men jeg ikke turt å gå til det skrittet enda, vet ikke om jeg får det til, det ser innviklet ut. Alle forslag mottas med stor takk! Lenke til kommentar
hardkjerne Skrevet 9. mars 2009 Del Skrevet 9. mars 2009 Hvordan er maskinen og Ps3 koblet til? Trådet eller trådløst? Er noen routere som har problemer om en av enhetene er koblet til via trådløst. Lenke til kommentar
bourne Skrevet 9. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 9. mars 2009 Hvordan er maskinen og Ps3 koblet til? Trådet eller trådløst? Er noen routere som har problemer om en av enhetene er koblet til via trådløst. Den er koblet til via kabel, har også forsøkt trådløst for å utelukke kabelfeil Lenke til kommentar
hardkjerne Skrevet 9. mars 2009 Del Skrevet 9. mars 2009 Er begge koblet til via kabel? Lenke til kommentar
bourne Skrevet 9. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 9. mars 2009 Er begge koblet til via kabel? Både maskina og ps3en er koblet til routeren via kabel ja. Lenke til kommentar
hardkjerne Skrevet 9. mars 2009 Del Skrevet 9. mars 2009 Høres ut som router da ja. Hadde vært en fordel å testet uten den. Enten da med krysset kabel eller med en annen router/switch. Evt får du prøve firmwareoppdatering, selv om det KAN være mere risky (pootensielt vanskeligere å reversere om det går i dass). Sikkert greit å høre med NGT om de anbefaler noe nyere firmware slik at du ikke står uten support om det skulle skjære seg. Lenke til kommentar
arnbju Skrevet 10. mars 2009 Del Skrevet 10. mars 2009 Har du skrudd av windows sin brannmur eller har du en annen brannmur? Lenke til kommentar
bourne Skrevet 10. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 10. mars 2009 Har du skrudd av windows sin brannmur eller har du en annen brannmur? Jau, har prøvd det også, jf min første post Lenke til kommentar
bourne Skrevet 10. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 10. mars 2009 Høres ut som router da ja. Hadde vært en fordel å testet uten den. Enten da med krysset kabel eller med en annen router/switch. Evt får du prøve firmwareoppdatering, selv om det KAN være mere risky (pootensielt vanskeligere å reversere om det går i dass). Sikkert greit å høre med NGT om de anbefaler noe nyere firmware slik at du ikke står uten support om det skulle skjære seg. Har snakket med NGT, men de sier at routeren har den nyeste firmware'n. Men har funnet en nyere firmwarepå en tysk(!) Speedtouch forumside som jeg lest at er å anbefale. Men problemet er at jeg ikke vet hvordan jeg skal installere BIN filen inn i routeren. Mangler vel et program for det. Synd jeg er så dårlig i tysk Lenke til kommentar
hardkjerne Skrevet 10. mars 2009 Del Skrevet 10. mars 2009 Er sikkert fint om du kan prøve med en krysset kabel for å eliminere routeren. Da slipper du å seette deg inn i tysk om problemet fortsatt skulle være der Lenke til kommentar
bourne Skrevet 10. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 10. mars 2009 Er sikkert fint om du kan prøve med en krysset kabel for å eliminere routeren. Da slipper du å seette deg inn i tysk om problemet fortsatt skulle være der Synd at man ikke har krysset kabel her på hybelen, den ligger hjemmme. Kanskje jeg får lånt hos noen, evt. kjøpe ny. Men hva er det som skjer når man bruker den? Hvordan eliminerer man evt. feil på routeren ved bruk av den? Er litt noob Lenke til kommentar
hardkjerne Skrevet 10. mars 2009 Del Skrevet 10. mars 2009 Da skal du kunne koble pc og PS3 direkte sammen med kabelen. Du må nok sette opp begge med statisk ip (manuellt) dog. Burde ikke være umulig å få til. Lenke til kommentar
hekken Skrevet 10. mars 2009 Del Skrevet 10. mars 2009 Har selv NGT og bruker PS3 Media Server. Har koblet PS3en trådløst til routeren, mens PCen er kablet. Har ikke gjort noen endring i standardoppsettet i routeren, men jeg måtte sette IP-adressen til PCen i PS3 Media Server. Gå til arkfanen "Hovedkonfigurasjon" og putt IP-adressen til PCene din inn i feltet "Server IP-adresse". Valgene for nettverkskort og port er tomme hos meg. På PS3en min står det NAT-type=Type 3 og UPnP=Ikke tilgjengelig, så det er nok ikke der problemet ligger. Lenke til kommentar
zlpw0ker Skrevet 11. mars 2009 Del Skrevet 11. mars 2009 Høres ut som router da ja. Hadde vært en fordel å testet uten den. Enten da med krysset kabel eller med en annen router/switch. Evt får du prøve firmwareoppdatering, selv om det KAN være mere risky (pootensielt vanskeligere å reversere om det går i dass). Sikkert greit å høre med NGT om de anbefaler noe nyere firmware slik at du ikke står uten support om det skulle skjære seg. Har snakket med NGT, men de sier at routeren har den nyeste firmware'n. Men har funnet en nyere firmwarepå en tysk(!) Speedtouch forumside som jeg lest at er å anbefale. Men problemet er at jeg ikke vet hvordan jeg skal installere BIN filen inn i routeren. Mangler vel et program for det. Synd jeg er så dårlig i tysk tenkte å gjøre dette selv senere,men høres avansert ut,men har du prøvd Deamon Tools,man kan kjøre bin filer og iso osv via d-tools,er verdt et forsøk da. Lenke til kommentar
Topguy Skrevet 11. mars 2009 Del Skrevet 11. mars 2009 Alle forslag mottas med stor takk! Min formening er at de fire portene på "innsiden" av routeren din burde oppføre seg som en switch.. mao. den påvirker overhodet ikke trafikken mellom to enheter som er koblet til switchen. Ergo så burde alle innstillinger i routeren relatert til port-forwarding eller uPnP være helt unødvendige. De har bare noe å si for internett trafikk og ikke noen påvirking for trafikk på ditt LAN. Jeg tipper at selv om du kjøper en helt vanlig switch (f.eks denne http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=104030 ) så vil du ha nøyaktig samme oppførsel. Min mening er at problemet finnes kun i selve PC'n, enten i firewall eller oppsettet av selve PMS. Du kan f.eks velge rett nettverkskort og sette en annen port enn 5001 hvis du ønsker i PMS. Du har vel ikke installert PMS som en service og samtidig prøver å kjøre den manuelt ?? Lenke til kommentar
bourne Skrevet 14. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 14. mars 2009 Har prøvd alle de siste forslagene uten hell Så idag var jeg å ordnet meg krysst kabel (kjøpte en tp-skjøteledd og koblet ledningne inni den slik at det ble en kryssetkabeladapter, og koblet sammen kablene mellom pcen og PS3en ) og koblet sammen pcen og PS3 direkte, og ja da fant han media servern med en gang... Yei! Da er det garantert at det er noe tull med routeren... Får bare leve med det, må bare koble PS3en til routeren når jeg skal bruke den på nett, og det er heldigvis ikke så alt for ofte.. Det viktigste er at PS3 har tilgang til media serveren på pcen Så takk får alle gode forslag folkens!! kjempeforum! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå