kakskiv Skrevet 9. mars 2009 Del Skrevet 9. mars 2009 Hei! Har sett på bærbare pc'er i flere måneder nå, og vurderer sterkt å gå til innkjøp av Dell XPS 16, sannsynligvis i aller nærmeste framtid. Det jeg lurer på er om noen har sett noe informasjon om skjermen deres, nærmere bestemt det dyreste alternativet "16" (inch) Truelife 1080p Full HD RGBLED Edge to Edge Display"? Jeg klarer ikke å finne noe mer informasjon om den enn selve navnet. Det jeg lurer på er hvor stort fargerom den har, kontrast osv. Da PC'n primært skal brukes til bildebehandling, (jeg jobber som fotograf). Er det noen som har sett, eller vet hvor jeg kan få sett en bedre beskrivelse av skjermen? Og er det noen som har kjøpt, prøvd eller vært borti en XPS 16 som har noen andre erfaringer å dele så hører jeg gjerne på! Forøvrig har jeg ett par andre spørsmål angående oppgraderinger når jeg bestiller. - Intel WiFi Link 5300 halvt minikort (802.11 a/g/n) (Centrino) [legg til 290.00 kr eller 15,-/måned-1] eller (jeg aner ikke hva forskjellen er) - Intel WiFi Link 5100 (802.11 a/b/g/n 1X2) halvt minikort [inkludert i prisen] Tenker å kjøpe T9400 prossesoren og 4GB RAM, men jeg har råd til å oppgradere en av disse, hva bør jeg gå for? T9600 prossesor, eller 6/8GB RAM? Og tilslutt, klarer jeg å kjøre 32bit programmer, sånn som Photoshop CS3 lisensen min på 64bits Windows Vista, eller skal jeg gå for 32bit Vista? Og er det noen problemer i å oppgradere til Windows 7 når det kommer hvis jeg kjøper Dell? Takk for hjelpa! Lenke til kommentar
kakskiv Skrevet 9. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 9. mars 2009 Reformulerte søket mitt i Google og fant noen artikler som mente den hadde utrolige 112% av Adobe RGB! Hvis dette stemmer er det jo nesten utrolig. Jeg sendte et spørsmål til Dell Norge også, forhåpentligvis kan de konfirmere opplysningene. http://www.notebookcheck.net/Review-Dell-S...ok.14431.0.html Alt i alt ser den veldig bra ut, selv om den tydeligvis ikke har noe gamer-grafikkkort regner jeg med at den kan kjøre Civ 4 uten problemer? Da gjennstår bare svar på spørsmålene angående prossesor eller RAM oppgradering, og trådløskortet. Stemmer det forresten at jeg ikke får brukt mer enn 3GB RAM hvis jeg ikke kjører 64bit Vista? Lenke til kommentar
hammeravsaft Skrevet 9. mars 2009 Del Skrevet 9. mars 2009 Hei. Jeg fikk min XPS 16 for 5 dager siden. Jeg har 1080p Full HD RGBLED skermen og den er helt fantastisk. Jeg har tidligere hatt dell xps 1530 med god skjerm, men denne er MYE bedre. Driver selv mye med foto og synes bildene ser veldig bra ut på skjermen. Jeg vil anbefale deg å lese denne testen: http://www.notebookcheck.net/Review-Dell-S...ok.14431.0.html Det går fint å kjøre 32bits photoshop på 64bits vista. Det stemmer at du du ikke får brukt mer enn 3 GB ram hvis du kjører 32bit vista, derfor bør du velge 64bit. Lenke til kommentar
halvleder Skrevet 27. juli 2009 Del Skrevet 27. juli 2009 Vurderer å kjøpe en XPS 16 eller Studio 17, men blir usikker pga skjermvalget. Maskinen skal brukes mye til bilderedigering i tillegg til kontorapplikasjoner (ikke noe spilling), så fargegjengivelser er viktig. For XPS 16 sin del, er det stor forskjell på den høyoppløste skjermen med RGBLED og 720p HD WLED? Blir det for stor oppløsning å kjøre 1080p på 16"? Noen som har erfaring med WLED-skjermen på Studio 17? Lenke til kommentar
kakskiv Skrevet 27. juli 2009 Forfatter Del Skrevet 27. juli 2009 Blir det for stor oppløsning å kjøre 1080p på 16"? Det går veldig greit å redigere bilder med full oppløsning. Men det blir i minste laget når man ser på nettsider. Heldigvis tar det omtrent ett sekund å forstørre nettleserbildet. (Med to fingre på musa - datamusa altså , eller ctrl +, - og 0) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå