Gå til innhold

Bytte LCD skjermen på en Canon 400D

Anbefalte innlegg

Vil anbefale deg å skaffe en Slik til å sette på LCD-skjermen til senere... jeg har en slik, og fikk i dag tidlig bevist at den fungerer. Jeg skled på isen, gikk i bakken med speilrefleksen først, solblenderen knustes i 7 biter og det pålimte beskyttelsesglasset fikk flere sprekker, men både objektiv og kamera fungerer utmerket, LCD-skjermen inkludert.

Av samme årsak bruker jeg alltid solblender, uansett vær... uten denne kan det fort hende at min en dag gamle 10-22mm hadde tatt kvelden i dag.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Da har jeg endelig fått byttet LCD skjermen. Og som visst på videoen og sagt av andre, ikke alt for komplisert. VAr veldig skjelven på henda, men gikk greit likevel. Og pass på skruene og hvor de skal. Kostet meg da 287 kr på ebay inkudert frakt og forsikring, og dette var det en vesentlig hyggeligere pri en 2-3000 kr som de fortalte meg i fotobutikkene.

Håper ikke folk opplever det samme som meg, men hvis set skjer så vet dere at det skal gå greit å ordne.

Og kanskje få seg sånt beskyttende deksel på LCD skjermen, ikke bare beskytte linsa.

Lenke til kommentar
Vil anbefale deg å skaffe en Slik til å sette på LCD-skjermen til senere... jeg har en slik, og fikk i dag tidlig bevist at den fungerer. Jeg skled på isen, gikk i bakken med speilrefleksen først, solblenderen knustes i 7 biter og det pålimte beskyttelsesglasset fikk flere sprekker, men både objektiv og kamera fungerer utmerket, LCD-skjermen inkludert.

Av samme årsak bruker jeg alltid solblender, uansett vær... uten denne kan det fort hende at min en dag gamle 10-22mm hadde tatt kvelden i dag.

Helt enig når det gjelder "LCD screen protector". Den du linker til er av veldig god kvalitet, jeg bruker kun dette merket (GGS) og kan absolutt anbefale dette. Det finnes sikkert andre merker som er bra men selv har jeg vært borti mye dårlige LCD beskyttere så når jeg først fant et merke som virkelig var bra så holder jeg meg tid det. :thumbup:

Endret av Spook
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...