Gå til innhold

AC eller DD


Anbefalte innlegg

Eg tenke å kjøpe vannkjøling...

 

Synes at Microplex e ei bra side med bra utvalg, blokkene deres e fra AC.

 

Men har hørt mye bra snakk om Danger Den (DD) som selges på bl.a Netconnection, men de har ikke så mye som microplex.

 

Kunne jo kjøpt på begge sidene men da ville d blitt en del porto...

 

Eg e en 13-åring, de pleie jo å ikkje ha så mye penger... :(

 

 

Hva ville dokke gjort? :roll:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
DangerDen blokkene er betydelig mye bedre enn AC sine!

Enig der.

Du kan jo kjøpe alt på netconnection, de har jo radiator osv... der også.

Eller så kan du kjøpe blokka på netconnection og radiator og det andre på microplex.. får jo mere porto,men det er ikke så mye penger da.

Lenke til kommentar

Hva ville dokke gjort? :roll:

 

AC blokkene er elendige. Når OK.no testa så ble evo blokka til sinnsyke 700kr most med inntil 6 grader av en magnum blokk.

 

DangerDen er ikke noe direkte dårlig valg, men Magnum blokka som de selger på 3dfxcool er fortsatt bedre :) Og 3dfxcool har et vesentlig bedre rykte på seg en Netconnection.

 

Så hva ville jeg gjort?

 

Akkurat nå ville jeg kjøpt Waterchill til 1400kr hos Microplex. Det er 400kr under det 3dfxcool skal ha og du får utrolig mye for pengene. www.ocshoot.no har en test av settet og det kommer ganske så godt ut :) Om du vil ha enda litt bedre ytelse så kjøper du en ekstra radiator med vifte og vips har du et state-of-the-art sett :D

 

Om du absolutt ikke vil ha Waterchill så er en magnum blokk det du bør satse på. De har vært (og er?) de beste vannblokkene på markedet. Spørsmålet er om Waterchill blokka er en tanke bedre eller ikke :)

Lenke til kommentar
Som jeg alltid har sagt.. Magnum blokka slår DD sin med 0.x grader.. det er så lite at det ikke vil bli merkbart uansett! Og Magnum blokkene er "stygge" i forhold til DD sine!

 

Vel vel, skal du kjøle PCen eller skal du på moteutstilling? Er ikke enig heller men det er nå så. Uansett se på

 

resultat.jpg

 

ok det er kun snakk om 1 grad og det er bare fra ok.no sin test, men det er fortsatt 1 grad. Hva er poenget med å velge noe som kjøler dårligere?

 

og 1 grad lavere kan gi noen ekstra MHz det :)

Lenke til kommentar

 

ok det er kun snakk om 1 grad og det er bare fra ok.no sin test, men det er fortsatt 1 grad. Hva er poenget med å velge noe som kjøler dårligere?

 

og 1 grad lavere kan gi noen ekstra MHz det :)

 

Tja, jeg vil påstå at DDen med kobbertopp er like god, om ikke bedre - nå i allefall. Om DDen blokka i testen ble det skrevet: "Finishen på blokka er ikke akkurat supergod" "Testeksemplaret er dog en litt eldre blokk, og NetConnection opplyser at alle blokkene som produseres nå har mye bedre finish." Det var snakk om undersiden.

Testet blokk er også en 3/8", og som kjent leveres DDen også i en 1/2" utgave uten pristillegg.

Hvis vi da skal gjette oss fram litt, så kan en perfekt bunn/overflate, gi oss 0,5-2 grader. Kobbertoppen kan også hente inn 0,5 - 1 grader.

Et 1/2" system kan gi deg alt i fra 1-5 grader...

You do the math :)

Lenke til kommentar
Som jeg alltid har sagt.. Magnum blokka slår DD sin med 0.x grader.. det er så lite at det ikke vil bli merkbart uansett! Og Magnum blokkene er "stygge" i forhold til DD sine!

 

Vel vel, skal du kjøle PCen eller skal du på moteutstilling? Er ikke enig heller men det er nå så. Uansett se på

 

resultat.jpg

 

ok det er kun snakk om 1 grad og det er bare fra ok.no sin test, men det er fortsatt 1 grad. Hva er poenget med å velge noe som kjøler dårligere?

 

og 1 grad lavere kan gi noen ekstra MHz det :)

Jeg syns nå iallefall at det er greit hvis vannkjølinga SER bra ut. Og som du nevnte er maks ën grad så sykt lite.. Som Artic også har nevnt tidligere kan Ok.no gjerne teste en 1/2" DD, like blankslipt og med kobbertopp.. da tror jeg den til og med overgår magnum..

Lenke til kommentar

Etter at jeg har lest litt rundt på forumet hos AC (www.aquacomputer.de) så har jeg funnet ut at Hydor L20 pumpen ikke er av den mest støysvake typen. Mange sier at pumpen (mest i starten før all luft har forsvunnet) brummer sterkt. Noen ble aldri kvitt brumminga, mens andre fikk den til å gå h3lt stille. :roll:

Lenke til kommentar
Kjøp alt AquaComputer fra microplex.no. De har utrolig kule blokker og tanker, og har du plass kan du kjøpe en radiator med hele 3 vifter! Så tar du en Eheim pumpe ved siden av. Yea (det skal jeg)

AC blokkene yter veldig mye dårligere enn f.eks Magnum eller DangerDen.. :yes:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...