Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

hva legger dere i at en gutt er mann.. jenter ?


Anbefalte innlegg

Det er så gøy at hun skriver "En mann har 100% stilling", snakk om å avsløre seg selv :)

 

Så søt du er. De som kjenner meg vet at jeg ikke er en som snylter på min kjære. Min kjære kjøper gaver til meg kun når jeg har bursdag, og da til samme sum som jeg kjøper gaver til han til hans bursdag. Jeg betaler halvparten av alle fellesutgiftene våre, og jeg spleiser 50/50 på alt av ting vi kjøper til vårt felles hjem.

 

En mann som sitter hjemme hele dagen og spiller wow, eller som ligger i godstolen og ser will & grace er ikke mann i mine øyne. Ufattelig dumt å si slikt på et forum der det vanker mange som er avhengi av wow, men det er fremdeles min mening ;)

 

Skulle min mann av en eller annen grunn bli arbeidsufør en gang i tiden ville jeg fremdeles elsket han like høyt, bare så det er sagt .

 

Jeg synes det er ufattelig sexy med arbeidskarer. Da snakker vi de som bruker hendene og kroppen sin, og som er "out there". Dette er ikke de best betalte yrkene heller, men det er sabla mandig ;)

 

edit: alle som kjenner meg hadde ledd høyt av "100 par sko" -kommentaren. Jeg har et par 2 år gamle conversesko som nettopp har fått seg en runde i vaskemaskina, et par 3 år gamle adidas-småsko , og et par pyntestøveletter som jeg bruker når jeg skal pynte meg. Og ja, og så et par sko som jeg bruker til julebord.

Endret av Linn_Christin
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg prøver å gi uttrykk for at jeg ikke går etter de med mest penger;)

 

Har aldri vært sammen med noen som "skiter penger" , og har alltid enten bidratt med 50% slik som nå, eller mere ;)

 

Jeg har faktisk aldri opplevd å få gaver fra kjærester utenom spesielle anledninger (bursdag, jul og valentines day) . Og jeg har ALDRI fått penger.

 

Jeg er den typen jente som setter pris på å forsørge meg selv , og holde meg selv med det jeg måtte ha bruk for. Dette klarte jeg selv mens jeg var lærling og hadde dårlig lønn og bodde laaangt hjemmefra

Lenke til kommentar
Jeg så det du skrev på slutten, men allikevel... Der har du vel bare feilet litt på å skille mellom hva du ser etter i en mann og hva som definerer en mann? Eller mener du at alle korte menn er gutter?

 

Nei, jeg har ikke feilet. En gutt som er lavere enn meg, like høy eller bare bitte litt høyere vil jeg ikke kalt mann. Ikke mann med stor m.

 

Det er to forskjellige måter å bruke ordet "mann" på. I det ene tilfellet så er det sånn "se på han mannen der", og i det andre tilfelle så er det mere "oi, han er en skikkelig mann". I det første tilfellet så spiller selvføgelig høyde ingen rolle, men i det andre tilfellet så har jeg til gode å tenke dette om en lav gutt.

Lenke til kommentar

Moro!

 

Dette er faktisk noe jeg har tenkt mye på selv, og min mening av hva en mann er har endret seg kraftig fra første tanke til nå. Jeg er selv av det mannlige kjønn, så mitt er kanskje ikke ønskelig fra trådstarter. Men her er det uansett.

 

En mann forsørger seg selv

Tar vare på folk rundt seg, inkludert seg selv

Skammer seg ikke over seg selv, men har heller ingen behov for å vise seg frem

En mann tar også handling i livet sitt, og jobber for og oppnå ting

En mann tar ansvar for egne handlinger

En mann har prinsipper, og holder ved disse

 

Det er det jeg kommer på i farta av egenskaper jeg annser å gjøre deg til en "mann".

Lenke til kommentar
Moro!

 

Dette er faktisk noe jeg har tenkt mye på selv, og min mening av hva en mann er har endret seg kraftig fra første tanke til nå. Jeg er selv av det mannlige kjønn, så mitt er kanskje ikke ønskelig fra trådstarter. Men her er det uansett.

 

En mann forsørger seg selv

Tar vare på folk rundt seg, inkludert seg selv

Skammer seg ikke over seg selv, men har heller ingen behov for å vise seg frem

En mann tar også handling i livet sitt, og jobber for og oppnå ting

En mann tar ansvar for egne handlinger

En mann har prinsipper, og holder ved disse

 

Det er det jeg kommer på i farta av egenskaper jeg annser å gjøre deg til en "mann".

 

Veldig godt sagt, og utrolig enig.

Lenke til kommentar

@LC: Hvis det er deg på avataren din ser du ganske blond ut for meg. Men du kan jo ha farget håret siden bildet ble tatt (eventuelt hadde du farget hår da bildet ble tatt) ... Edit: Det var det, ja.

 

@Seth: Han mente at jentene her inne stilte ganske mange (og unødvendige?) krav for at en mann skal være Mann. Så han overdrev og sa at blonde jenter ikke kunne være Jenter. Tror jeg.

 

Alltid morsomt å forklare vitser. :roll:

Endret av TanTheMan
Lenke til kommentar

Når vi snakker om "skikkelige jenter" :

 

Noen ganger når jeg f.eks har laget speilegg og bacon til typen min , vasket hele leiligheten, laget en skikkelig middag og tatt oppvasken, vaska og bretta klærne hans osv.osv sier han "skikkelig kjerring"

 

 

Nå er ikke vi jenter så plaget av å bry oss om å være skikkelige kjerringer/damer da, og jeg er mer enn fornøyd nok med å bare være jente enda - til tross for at jeg ofte gjør fine ting for kjæresten min ;)

Lenke til kommentar
Når vi snakker om "skikkelige jenter" :

 

Noen ganger når jeg f.eks har laget speilegg og bacon til typen min , vasket hele leiligheten, laget en skikkelig middag og tatt oppvasken, vaska og bretta klærne hans osv.osv sier han "skikkelig kjerring"

 

Flink jente :)

 

 

Nå er ikke vi jenter så plaget av å bry oss om å være skikkelige kjerringer/damer da, og jeg er mer enn fornøyd nok med å bare være jente enda - til tross for at jeg ofte gjør fine ting for kjæresten min ;)

 

Hva er egentlig en "skikkelig kjerring/jente/dame/kvinne/hunkjønn"?

Lenke til kommentar
Hva er egentlig en "skikkelig kjerring/jente/dame/kvinne/hunkjønn"?

 

For typen min er ei skikkelig kjerring ei som er spytta ut fra en film fra 50'tallet. ELSKER husarbeide, strikker, syr +++ :D

 

men skikkelig jente? Menn vil ikke være skikkelige gutter , de vil være skikkelige MENN.

 

haha, typen min hadde 2 kompiser på besøk en fredagskveld, og de så på tv. Der var det ei skikkelig fin kjerring (Rihanna f.eks) , så sier typen min "fy f*** hun der er deilig.

 

Jeg sitter med ryggen til, men det neste jeg hører er typen min som utbryter "KA?? "

 

Kompisen hadde sendt han DET stygge blikket, for slikt kunne man da ikke si så dama hørte på :!:

 

EDIT: Til gjest over, jeg forstår ikke hakka av det du prøver å si

Endret av Linn_Christin
Lenke til kommentar
Nei, og jenter er ikke jenter med stor J, når dem er blonde.

 

Hehe. Dere gutter har sikkert ulike beskrivende uttrykk på oss jenter også. Som hvis dere f.eks. bruker ordet "babe". Kan en jente bli omtalt som en babe av alle gutter i verden, hvis hun veier 200 kg? I så fall ikke? Vekten burde ikke ha noe å si...

 

Å bli omtalt som mann er bare et slags adjektiv, på samme måte som å bli kalt høflig, pen, snill, kjærlig, osv. Man må oppfylle visse "krav" for å bli betegnet som dette også, så jeg skjønner ikke hvorfor noen syns det er rart at dette samme gjelder for å bli omtalt som mann.

 

Om en gutt er 165 cm høy, eller 190 cm høy så er det en vesentlig forskjell. Vi jenter vil bli passet litt på - det ligger vel i naturen. Det spiller ingen rolle om han mørkt eller lyst hår ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...