Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

hva legger dere i at en gutt er mann.. jenter ?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
etter min mening er en gutt blitt mann når han virkelig har skjønt at det finnes mer ved damer enn et pulingsobjekt..

 

Helt enig i denne.

Med litt flere regler, kanskje? Jeg vil ikke være og ville ikke kalt meg mann ennå, uansett om jenter er mye mer enn puleobjekter for meg ... :)

Lenke til kommentar
Eller misforsto jeg?

 

 

Oh, kom på en til. Du er ikke mann når du bruker all din tid på å mekke bil heller. Sote ruter, senke +++ og så råner rundt hele kveldene hver dag. Verste jeg ser er gutter som tror de er råtøffe fordi det er flammer på bilen deres og den sier VROOOOM VROOOOOOOOOM

 

 

jammen herregud da, det er jo en hobby da. Å kose seg med bil og sånt o.o

 

"all din tid" mener du liksom all fritiden, eller ALL tiden?

 

sote ruter, senke +++ og sånt, det avgjør vel ikke om han er mann? :tease:

Lenke til kommentar
etter min mening er en gutt blitt mann når han virkelig har skjønt at det finnes mer ved damer enn et pulingsobjekt..

Jeg lurer på hva dette skulle være? For damer er ganske platte og har null interesser bortsett fra meningsløse hobbyer som sminking, strikking og sladring.

 

hehe.. nå regner jeg med du troller ;)

Lenke til kommentar
Ikke vasker klær eller spiser middag hos mor

en ordentlig mann tilbringer også tid med sin mor og tar vare på henne.

 

en egoistisk fyr som driter i moren sin som stadig blir eldre og mer ensom etterhvert som tiden går er i mine øyne ikke en mann. man skal ta vare på sine foreldre, akkurat som de har tatt vare på en selv. dessuten er de fleste mødre bare glade for å lage mat til sønnene sine.

Og her er grunnen til at mange foreldre ikke besøkes.

Lenke til kommentar
Gjest Big_bang

Tipper at alle damer har forskjellige syn på hvordan en "Mann" skal være for at dem skal se på dem som menn.

Men ting som jeg tror skal være et krav for at en mann er en mann er.

Han må kommet seg forbi å leve i nu tiden og heller se fremmover.

Han må ha god sans for økonomi.

Han må kunne ta vare på seg selv.

 

Jeg ville ikke kalt en mann for en mann viss han fremdeles bor hjemme med mamma og pappa har ingen økonomiske utgifter vasker ikke sine egende klær lager ikke sin egen middag osv...

Veit ikke med andre men det kaller ikke jeg en mann ihvertfall.

 

For dem som tenker, hva mener han med nu tiden?

Så mener jeg at han kan ha fått lønning og ha 6000 til overs etter alle utgifter, så tenker han(jeg trenger penge på sikt over heile mnd for mat pluss pluss).

Å ikke sier nei fuck it jeg trenger en ny ps3 nytt anlegg nytt tv å så tar jeg bare mnd som den kommer...

 

Kan være mange som er uenige, men slik mener hvertfall jeg at en mann er.

Lenke til kommentar
Det er vanskelig for meg å si hva en mann er, og jeg skjønner godt at en mann kan spille wow og fremdeles være mann. Men bruker du all din fritid på å sitte på datamaskinen og spille wow er du ikke mye mann. En mann har flere plikter enn den gjennomsnittlige 14'åring. En mann kan ikke døgne og sitte på lan i hele høstferien. En mann har 100% stilling, og på fritiden er han sosial, drar på kino, spiser ute, lager seg mat, holder hjemmet ryddig +++ og blir det tid til overs, da kan man spille litt :)

Åh lol. Den klassiske "we will shape the man"-ideologien atter en gang. Er det rart noen stikker til Thailand for å finne mindre kravstore kvinnfolk? Et kvinnfolk som sier hvor mye mannen skal spille kan jo bare dra til helvete for min del. Men bevares, det finnes jo mange tøffelhelter der ute som vil ha dere.

Lenke til kommentar
Jeg er jo her jeg ;)

 

Uansett hva man sier i slike tråder får man jo høre at man er idiot.

 

Sier jeg at du ikke er mann hvis du spiller wow 2 timer om dagen får jeg alle som spiller wow på nakken . Da er de sååå mye mer voksne enn det jeg er selvsagt, og jeg er bare ei lita dum platinablondine som ikke skjønner en dritt.

 

Sier jeg at en mann ikke er en som bor hjemme til mor får jeg alle hjemmeboende unkarer på nakken.

 

 

Jeg har en nabo som ifølge meg ikke er mann. Han bor i en hybel på et loft i et sameie, og bidrar aldri til fellesskapet i form av rydding, plenklipping, trappevask +++ . Konfronteres han med det ror han seg vekk og sier han har det så forferdelig travelt. Og det til tross for at jeg har hørt han spille bilspill i 4 timer dagen før.

 

 

Det er vanskelig for meg å si hva en mann er, og jeg skjønner godt at en mann kan spille wow og fremdeles være mann. Men bruker du all din fritid på å sitte på datamaskinen og spille wow er du ikke mye mann. En mann har flere plikter enn den gjennomsnittlige 14'åring. En mann kan ikke døgne og sitte på lan i hele høstferien. En mann har 100% stilling, og på fritiden er han sosial, drar på kino, spiser ute, lager seg mat, holder hjemmet ryddig +++ og blir det tid til overs, da kan man spille litt :)

 

aha, så en som er 100% ufør er ikke en mann..

Lenke til kommentar

Vet du ikke at kvinner vil jo ha trygghet (penger) for seg, hulen (hjemmet) og avkommet, og de vil jo kunne bruke masse penger på drit, som 100 par sko...

 

Det er så gøy at hun skriver "En mann har 100% stilling", snakk om å avsløre seg selv :)

Endret av WarpX
Lenke til kommentar
Jeg er jo her jeg ;)

 

Uansett hva man sier i slike tråder får man jo høre at man er idiot.

 

Sier jeg at du ikke er mann hvis du spiller wow 2 timer om dagen får jeg alle som spiller wow på nakken . Da er de sååå mye mer voksne enn det jeg er selvsagt, og jeg er bare ei lita dum platinablondine som ikke skjønner en dritt.

 

Sier jeg at en mann ikke er en som bor hjemme til mor får jeg alle hjemmeboende unkarer på nakken.

 

 

Jeg har en nabo som ifølge meg ikke er mann. Han bor i en hybel på et loft i et sameie, og bidrar aldri til fellesskapet i form av rydding, plenklipping, trappevask +++ . Konfronteres han med det ror han seg vekk og sier han har det så forferdelig travelt. Og det til tross for at jeg har hørt han spille bilspill i 4 timer dagen før.

 

 

Det er vanskelig for meg å si hva en mann er, og jeg skjønner godt at en mann kan spille wow og fremdeles være mann. Men bruker du all din fritid på å sitte på datamaskinen og spille wow er du ikke mye mann. En mann har flere plikter enn den gjennomsnittlige 14'åring. En mann kan ikke døgne og sitte på lan i hele høstferien. En mann har 100% stilling, og på fritiden er han sosial, drar på kino, spiser ute, lager seg mat, holder hjemmet ryddig +++ og blir det tid til overs, da kan man spille litt :)

 

aha, så en som er 100% ufør er ikke en mann..

 

Ikke ta deg nær av Linns meninger.

Lenke til kommentar

I følge Darwin ("Decent of man" - 1871) så er det to momenter som bidrar til artens utvikling og endring. Det er naturlig seleksjon, som gjør at de individer som er best tilpasset de eksisterende omgivelsene har best mulighet for å leve til de blir voksne og dermed i posisjon til å parre seg.

 

Når de så er blitt voksne, så foregår det en seksuell seleksjon, dvs. hunnene avgjør hvilke hanner som skal få anledning til å parre seg og dermed bringe sine gener videre. Det kan se ut til at intelligens er blandt de viktigste elementene som gjør en mann til et gunstig objekt for å spleise gener. Det er formodentlig årsaken til at hjernen hos mennesket har hatt en så vidt formidabel utvikling de siste 100 - 150 000 år.

 

Nå kan man selvsagt ikke trekke noen avgjørende slutninger fra dyr til mennesker. Men det er likevel mulig at biologi spiller en rolle i valg av partner, for kortere eller lengre tid. Dersom det er riktig, så vil en mann bli vurdert av kvinner langs to dimensjoner. Den ene dimensjonen er gunstig spleising for gener. Den andre dimensjonen er egnethet i forhold til yngelpleien. Dvs. at en mann bidrar i sikringen av at avkommet overlever.

 

Jeg tror det er dette mange kvinner sikter til når de forsøker å definere hva en mann er. Det er en som, i forhold til en familie, representere et overskudd som kan komme avkommet til gode og ikke et underskudd som direkte eller indirekte "stjeler" ressurser fra avkommet.

 

Dvs. den seksuelle kontrakten som har eksistert i ca. 2,5 millioner år er: Sex i bytte for forsørgelse og beskyttelse.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...