Skinney Skrevet 9. mars 2009 Del Skrevet 9. mars 2009 Cedega 7.1 er nå klar for kjøp og har blant annet bedre ytelse og støtte for flere spill. Les mer Lenke til kommentar
dabear Skrevet 9. mars 2009 Del Skrevet 9. mars 2009 Crossover Games(som jeg fikk gratis da de delte det ut) funker greit nok for meg. Når jeg først har kjøpt et spill, ser jeg ikke poenget i å betale for et kompabilitetslager, da funker crossover eller også wine greit nok. Lenke til kommentar
Manuel Skrevet 9. mars 2009 Del Skrevet 9. mars 2009 Merk at "offisiell støtte" ikke betyr noe som helst når det kommer fra Transgaming. Regn med halvfungerende spill som krever hacks for å i det hele tatt fungere dårlig. Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 9. mars 2009 Del Skrevet 9. mars 2009 For 1,5 år siden og før det var Cedega vesentlig bedre enn Wine på spillstøtte, men nå så virker det som Wine er bedre. Jeg synest det er dumt at spillstøtten i Cedega ikke er bedre, spill som fungerte i forrige versjon trenger ikke fungere i den nye. Lenke til kommentar
Skinney Skrevet 9. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 9. mars 2009 efikkan: Cedega er wine. Feil... Cedega var basert på kildekoden til Wine i... 2002? Siden den gang har de utviklet seg uavhengig av hverandre, og er idag to helt forskjellige produkter... Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 9. mars 2009 Del Skrevet 9. mars 2009 (endret) Cedega virker for lite konsistent i kvalitet samt at det er for tregt ift. spillanseringer i mine øyne, til at det er verdt å betale for. Er crossover bedre? Endret 9. mars 2009 av Theo343 Lenke til kommentar
Skinney Skrevet 9. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 9. mars 2009 Crossover er i utgangspunktet kun Wine med Gui.. i enkelte tilfeller er noen optimaliseringer skrudd på slik at enkelte spill kjører bedre, men du har samme muligheter med Wine... Kjøp av crossover er anbefalt for "newbs" eller for de som vil støtte utviklingen av Wine... Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 9. mars 2009 Del Skrevet 9. mars 2009 (endret) Takker Uten å ha hands-on med noen foretrekker jeg Wine og Crossover initativet mer. Bla. fordi det har noe av sin rot hos en tidligere RedHat/Fedora ansatt om jeg ikke husker feil? *dask meg om jeg tar feil*. Endret 9. mars 2009 av Theo343 Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 9. mars 2009 Del Skrevet 9. mars 2009 (endret) Takk hehe da husket jeg skammelig feil. Endret 9. mars 2009 av Theo343 Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 9. mars 2009 Del Skrevet 9. mars 2009 Noe av problemet med Cedega er at kildekoden tildels har vært dårlig strukturert og gammel, og dermed har de hengt mer og mer etter. Faktisk så har Cedega vært nøtt til å hente deler av kildekoden til Wine i ettertid. Wine på sin side har gjennomgått store forbedringer de to siste årene. Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 9. mars 2009 Del Skrevet 9. mars 2009 Det var disse to intervjuene jeg har klart å blande med hverandre: http://www.hardware.no/artikler/tom_spot_c...english/66947/1 http://www.hardware.no/artikler/alexandre_...english/57102/3 Lenke til kommentar
Del Skrevet 9. mars 2009 Del Skrevet 9. mars 2009 Et kjapt oppslag i wikipedia forteller deg hvem grunnleggerne av wine er, men desto mer interessant, prosjektet er ett år eldre enn Red Hat Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 9. mars 2009 Del Skrevet 9. mars 2009 Jepp da, lett latskap fra min side. Lenke til kommentar
Manuel Skrevet 9. mars 2009 Del Skrevet 9. mars 2009 Crossover er i utgangspunktet kun Wine med Gui.. i enkelte tilfeller er noen optimaliseringer skrudd på slik at enkelte spill kjører bedre, men du har samme muligheter med Wine... Kjøp av crossover er anbefalt for "newbs" eller for de som vil støtte utviklingen av Wine... Eller de som forventer at programvarestøtten er nogelunde stabil. I Wine kan man forvente mange tilbakevendinger mtp. kompatibilitet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå