Gå til innhold

Er Dell bra?

Anbefalte innlegg

Hmm, noe sier meg at Dell har slurvet litt med kvalitetstestene sine på nye produkter den siste tiden. XPS M1330 (kanskje også M1530) slet med en del barnesykdommer da de først ble lansert, så som høyfrekvent piping (kjent som CPU-whine), varmeutvikling og at GPUen sa takk for seg. Det siste var dog et generelt problem med Geforce M8-serien, men at XPS-maskinene ble svært varme hjalp ikke akkurat på dette. Endte jo med at Dell forlenget garantien på disse maskinene med ett år fordi så mange fikk problemer. Selv har jeg dog vært svært heldig og ikke hatt et eneste problem med min.

Men det jeg vil frem til er at det kan være en idé å ikke kjøpe de nyeste modellene fra Dell. Nå er feks XPS M1330 og M1530 gjennomtestet og kvitt barnesykdommene sine, samt at de ligger lavt i pris siden det er kommet en ny modell på markedet.

Og de problemene du beskriver med touch-knappene er det ikke bare Dell som sliter med. HP har hatt akkurat samme greia, og problemene kommer visst av statisk elektrisitet som bygger seg opp i panelet og derfor "lurer" maskinen til å tro at en knapp holdes inne.

Som andre her sier, skal man ha en maskin som er tilnærmet "skuddsikker" så er Lenovo Thinkpad (den eneste?) veien å gå. Man får et design som mange vil påstå er helt j****, men jeg elsker det! Blir litt som en gammel Volvo - firkantet og stygt, men samtidig vakkert fordi det er så forbanna funksjonelt :!:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Beklager, men dine erfaringer er ikke mine :)

Min søster har en XPS M1330 som til tross for hennes misbruk fungerer stabilt. På bakgrunn av dette vil jeg investere i en Studio-modell til skolebruk. Ønsker deg lykke til videre!

XPS-maskinene til Dell fungerer etter det jeg har hørt helt utmerket. (Snakker ikke av egen erfaring). Det er Studio-serien som er problemet. Hvis du har gode erfaringer med en XPS så bør du kjøpe en XPS og ikke en Studio, da det er noe helt annet.

Siste nytt er at teknikeren var her i dag og byttet panelet for andre gang + hovedkortet. Det som da skjedde var at jeg fikk svart skjerm gang på gang ved oppstart eller at maskinen frøs. Så nå sender Dell ny kjøleribbe, ny prosessor og to nye minnebrikker. Er vel bare harddisken som gjenstår nå, så har vel omtrent alle delene blitt byttet. Jeg har altså fått en maskin der ingenting fungerte. Og ingen skal fortelle med at det er bare jeg som har vært uheldig. Jeg har fått feil på tre forskjellige PC-er. Og når det i tillegg var samme feil på det nye panelet jeg fikk installert så er det ikke tilfeldig. Da er det noe som er riv ruskende galt med produksjonen.

Lenke til kommentar

Alle produsenter av pcer har billigmodeller. Disse billigmodellene er laget med billige komponenter, gjennomgår lite testing og er ment for forbruker som ikke har peiling. Dell er absolutt ikke verst i klassen når det gjelder billige pcer.

Men det ser ut som om du har vært riktig så heldig med din. Pleier å kalle den typen pc for "mandags-pc". Tro meg, du kan bytte hovedkort, minne, cd-rom, skjerm.. etc og fremdeles vil det være feil med den.. Nesten så du skulle tro det var dekselet det var noe galt med.

Det du burde gjøre hvis du skal kjøpe deg en ny pc igjen en gang er å bruke litt mer tid på å lese tester på nett. Høre hva brukere har å si om pcen på forum, og legge litt mer penger i den. Du får definitivt det du betaler for.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...