Mountain Skrevet 9. mars 2009 Del Skrevet 9. mars 2009 (endret) Jeg har søkt på El-Energi til VG2 og lurer på noe angående jobbmuligheter. Jeg har valgt å gå det for det interesserer meg mest innen de ulike programfagene. Men det er et unntak, data og telekom delen. En lærer på skolen har sagt at det er mulig å bli telekommunikasjonsmontør igjennom El-Energi med litt ekstra kurs i læretida. Det høres jo ganske logisk ut siden hvis jeg går El-Energi på VG2 har både Automatisering og Data- og elektronikksystemer i tillegg til Elenergisystemer. Og han læreren nevnte også at det bare var Tele og data biten -- ikke elektronikk biten av Data- og elektronikksystemer vi hadde som fag på El-Energi. Jeg har også hørt at det er mulig å bli automatiker via El-Energi. For de tar for seg alle de tre programfagene, ergo mer muligheter. Fellesfag 56 Engelsk 56 Kroppsøving 56 Norsk 84 Samfunnsfag Felles programfag 140 Automatiseringssystemer 140 Data- og elektronikksystemer 197 Elenergisystemer Prosjekt til fordypning 253 Prosjekt til fordypning Hva tror dere, noen som vet eller kan hjelpe? Men det konkrete spørsmålet mitt er; Er det mulig via El-Energi å bli Telekommunikasjonsmontør? Endret 9. mars 2009 av Narrie Lenke til kommentar
jegerenfisk Skrevet 10. mars 2009 Del Skrevet 10. mars 2009 Ja det går ann, men da må du være lærling i 1,5 år til. Lenke til kommentar
Mountain Skrevet 11. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 11. mars 2009 Ekstra 1,5 år lærlingstid etter de 2 årene som lærling i utgangspunktet? Lenke til kommentar
Mountain Skrevet 12. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 12. mars 2009 Grunnen til at jeg fortsatt lurer er pga jeg har fått flere svar som ikke er like. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå