Gå til innhold

[Løst]Ny laptop idag

Anbefalte innlegg

Til min store ergelse fungerer ikke Empire Total War i det hele tatt på mine gamle lappis. Den er en Toshiba som har jobbet hardt med MTW2, men nå er det dags for noe nyere.

De få kravene mine er at en ny bærbar skal ha minimum en intel 2,4 ghz prossesor, 4 Gigs med RAM og ett skjermkort som gjør moderat/høy spillføring for overnevnte spill. Å ja, helst 15" eller større. Pris er en issue da jeg har en PS3 til spill og vil nesten utelukkende ha en ny lappis for Empires skyld. Man snakker om rar grunn til å kjøpe ny maskin.. Så om jeg sier omtrent 6000-7000 spenn, ikke umulig å slenge noen kroner inn ekstra. Og jeg skulle gjerne ha den idag, her i Oslo:)

Noen som tilfeldigvis har svaret på mine bønner?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
pcen koster jjo noen tusen over men er veldig god syntes jeg har den selv og når jeg byttet til ny var jeg så fornøyd at jeg kjøpte den samme HP pavillion dv6000

Kom ikke heeelt tydelig fram hva du ville, men sjekka opp HP pavillion dv6000 og den virker i underkant svak i forhold til krava på spillet. Ellers takk=)

Lenke til kommentar

Å ønske "moderat/høy spillføring for overnevnte spill" blir vel å ønske litt for mye til 6-7 tusen norske kroner. Du må nok opp i en 9000kr for å noe som kan virke som kan virke som en laptop som kan drive noe særlig av spill.

For rundt 6-7 tusen får du en laptop med 9300M GS, som ikke er så veldig å rope hurra for. 9 tusen så får du en PC med 9600M GT. Fortsatt ikke noe å rope hurra for, men bedre.

Siden du ville ha den i dag så noter deg skjermkort typen som trengs, gå deretter inn i hvilken som helst butikk og kjøp deg en laptop med skjermkortet som trengs.

Endret av fUsiOn
Lenke til kommentar
Å ønske "moderat/høy spillføring for overnevnte spill" blir vel å ønske litt for mye til 6-7 tusen norske kroner. Du må nok opp i en 9000kr for å noe som kan virke som kan virke som en laptop som kan drive noe særlig av spill.

For rundt 6-7 tusen får du en laptop med 9300M GS, som ikke er så veldig å rope hurra for. 9 tusen så får du en PC med 9600M GT. Fortsatt ikke noe å rope hurra for, men bedre.

Siden du ville ha den i dag så noter deg skjermkort typen som trengs, gå deretter inn i hvilken som helst butikk og kjøp deg en laptop med skjermkortet som trengs.

Jeg tenker ikke nødvendigvis super-bra grafikk, men slikt at jeg kan spille med halvgreie settings. Og tatt i betraktning at min gamle Toshiba som var noen år gammel for tre år siden da jeg kjøpte den, kan jeg riktignok slite litt, men spille Medieval Total War 2 på, og den kosta meg 5000 spenn, så synes jeg det ikke er kravstort å kreve at 6-7k er nok til en laptop som funker ok..

Jepp, har titta på den. Om jeg ikke kjøper noe idag, som er tanken, så ekke det umulig at jeg slår til på den!

Lenke til kommentar

Da blei det lappis på meg allikavel. Og budsjettet sprakk "litt" :) Endte opp med en Acer Aspire 6935 til 9990 spenn. Etter å ha fått Vistaen opp og gå (skrekk og gru, Vista!) så spilte jeg noen kjappe runder på Medieval Total War 2, og det gikk smooth selv på høyeste oppløsning. Først når jeg hadde unit size på "huge" og mange tusen menn på slagmarken så ante jeg konturer av litt hakk. Idag bærer det løs på Empire med noe mindre oppløsning:)

Yay.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...