Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Windows som har utløpt

Anbefalte innlegg

Hei.

Eg tror ikkje dette emne passer inn her, men eg fant ingen andre plasser.

Men min windows har utløpt for prøve dager, så lurte eg bare på om det er mulig å komme seg forbi de vinduet som dukker opp og seier du må kjøpe de på nettet.

Hvordan kan eg unngå å kjøpe windows på nett?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei.

Eg tror ikkje dette emne passer inn her, men eg fant ingen andre plasser.

Men min windows har utløpt for prøve dager, så lurte eg bare på om det er mulig å komme seg forbi de vinduet som dukker opp og seier du må kjøpe de på nettet.

Hvordan kan eg unngå å kjøpe windows på nett?

Gode svar fra Lars og Tordeflesk.

Nei skal du ikke gjøre noe som egentlig ikke er lovlig, så må du nok kjøpe deg en lisens. Du kan sikkert kjøpe en komplett pakke (DVD og lisens) og bruke koden på prøveversjonen.

Ellers så finnes det måter å forlenge prøveperioden, men de får du finne fram til selv.

Ellers så kan du installere Ubuntu, OpenSuse eller Mandriva.

Lenke til kommentar

Gode tips du får her. Anbefaler deg å følge dem. Vi tillater ikke innlegg som oppfordrer til piratvirksomhet her, så det er sagt.

Prøveperioden er der for at du skal kunne få prøve Windows, så nå er valget ditt å enten finne et alternativ, eller kjøpe lisens.

Lenke til kommentar
Windows XP Pro 64bit i prisguiden.

Eller du kan sjekke med evt skole/høgskole/universitet man går på om de har MSDN abonnement fra MS, og kanskje få det gratis der i fra.

Eg har søkt på prisguide.no , der hadde dei kun 1 pakke med 64-bit men den hadde ikkje kommet ut(eller ikkje mulig å få tak i)

Eg har og snakket med IKT ansvarlig her på skulen om eg kunne få dei sitt, men dei ville ikkje gi siden dei har fått sånn spesial avtale og bruker pro.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...