Gå til innhold

Lite kraftig stasjonær til mixing av musikk rundt 3000,- (uten skjerm og lydkort)

Anbefalte innlegg

Jeg vil tro du sliter litt med komme unna like billig ellers, men det skal ikke være store varianter. Skal forsøke sette opp et forslag tildeg fra netshop for å se, så vet vi kjapt det. :-)

Ståa er altså at du IKKE trenger dvd-brenner/spiller av noe slag? Dette utgjør en kostnad på ca 200 og er lite avgjørende for totalkostnaden, men om du f eks har noe fra før er det vel unødvendig.

Forslag følger.

:-)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg satt opp et forslag jeg også, med to alternative kabinett (laget det før forrige post så jeg legger det ut uansett). Du får fjerne det kabinettet som ikke passer. Integrert grafikk bør være helt ok for ditt behov.

Forslag

det ser veldig bra ut. jeg kan eventuelt skifte ut harddisken med en mindre, for å spare litt penger. når det gjelder ram, jeg ser den du har valgt ut er ekstremt billig. er det idiotisk å kjøpe noe under 4GB ram, fordi det er så billig uansett?

Jeg vil tro du sliter litt med komme unna like billig ellers, men det skal ikke være store varianter. Skal forsøke sette opp et forslag tildeg fra netshop for å se, så vet vi kjapt det. :-)

Ståa er altså at du IKKE trenger dvd-brenner/spiller av noe slag? Dette utgjør en kostnad på ca 200 og er lite avgjørende for totalkostnaden, men om du f eks har noe fra før er det vel unødvendig.

Forslag følger.

:-)

tusen takk:) ja, jeg trenger ingen dvd-spiller. men er det med i pakken skader det ikke. jeg kommer til å ta med filene jeg trenger fra min vanlige pc, på en ekstern harddisk.

Lenke til kommentar

LC Power Miditower, "649B", Sort med 420W strømforsyning 395,-

Asus M2N68, nForce 630a, ATX, DDR2 AM2+, 525,-

AMD Athlon 64 X2 5200+ 2,7 Ghz BOXED 550,-

OCZ DDR2 4096MB Gold GX XTC Dual Channel 395,-

Western Digital 500GB S-ATA II 7200 RPM 495,-

Optiarc / NEC DVD-brenner AD-7200S SATA 225,-

Totalt 2 585,-

Beklager at jeg har ikke den fjerneste ide om hvordan sette dette opp som link, og ikke gidda forske på dette akkurat nå. Dette skulle uansett være et utmerket forslag til ditt bruk og du har her mer minne og mer harddisk. Dvd-brenneren sparer du 225 ved kutte ut, og forslaget er satt opp med en rask titt på netshop sine sider, med alle varer derfra, så slipper du unna komplatt. :-)

Lenke til kommentar
LC Power Miditower, "649B", Sort med 420W strømforsyning 395,-

Asus M2N68, nForce 630a, ATX, DDR2 AM2+, 525,-

AMD Athlon 64 X2 5200+ 2,7 Ghz BOXED 550,-

OCZ DDR2 4096MB Gold GX XTC Dual Channel 395,-

Western Digital 500GB S-ATA II 7200 RPM 495,-

Optiarc / NEC DVD-brenner AD-7200S SATA 225,-

Totalt 2 585,-

Beklager at jeg har ikke den fjerneste ide om hvordan sette dette opp som link, og ikke gidda forske på dette akkurat nå. Dette skulle uansett være et utmerket forslag til ditt bruk og du har her mer minne og mer harddisk. Dvd-brenneren sparer du 225 ved kutte ut, og forslaget er satt opp med en rask titt på netshop sine sider, med alle varer derfra, så slipper du unna komplatt. :-)

Wow. Det så ikke dumt ut da. Ble ikke noen forskjell i pris heller. Hvis du går på siden du har handlekurven, markerer "lesbar for alle" og klikker "oppdater" like under. deretter kopierer du adressen som står litt til høyre for "lesbar for alle". da skal det funke.

få ting jeg kom til å tenke på:

- hvilke av delene er det det ikke følger med kabler til? hva må jeg kjøpe ekstra?

- første gang jeg skal kjøre PC'en, trenger jeg bare å ha i OS cd'en. oops. kanskje jeg trenger en CD-spiller allikevel. hvilken OS cd foreslår dere? jeg har kjøpt OEM før, broren min sa det var billigere. jeg tenker en XP 32-bit av et slag.

Lenke til kommentar

Husk at det kabinettet er noe større og hovedkortet er ATX - mendu skule ha noe lite; mATX? Hovedkortets integrerte grafikk har ikke HDMI og det er nok litt dårligere grafikk/oppløsning enn nForce 8300 som det var på det jeg foreslo. I tillegg må du ha en vifte til Kabinettet. Vel det var bare det jeg ville si om det uten at jeg mener at det ikke var et helt ok forslag:)

Lenke til kommentar
Husk at det kabinettet er noe større og hovedkortet er ATX - mendu skule ha noe lite; mATX? Hovedkortets integrerte grafikk har ikke HDMI og det er nok litt dårligere grafikk/oppløsning enn nForce 8300 som det var på det jeg foreslo. I tillegg må du ha en vifte til Kabinettet. Vel det var bare det jeg ville si om det uten at jeg mener at det ikke var et helt ok forslag:)

Jeg tror jeg kommer til å bruke DVI. Det er ikke så viktig for meg hvordan kabinettet er. Jeg har bare ikke lyst på noen av de monstrene så mange folk har hjemme. Har lyst på et diskrè kabinett som ikke er overdrevet stor, siden jeg ikke skal ha så mye inni uansett. Jeg må nesten sette meg ned og lese litt egentlig, fordi det er en del av disse tingene jeg ikke skjønner. Kanskje jeg skulle kjøpt den pakken på Komplett, ville gjort ting litt enklere.

Lenke til kommentar
OK men det Asus kortet har vel ikke DVI heller? Du får sjekke det før du tar en avgjørelse.

jepp. skal gjøre det. om det er vga eller dvi spiller ikke mye roller i det jeg skal bruke det til. jeg vil bare ha mye oppløsning for å få størst mulig oversikt i mixe-programmer.

Lenke til kommentar

jeg tok å kjøpte utstyret nå. ble ferdig-oppsettet på komplett. deilig å slippe å ta ansvar for om oppsettet vil fungere. det var jo rimelig billig også. takk for alle rådene folkens. veldig takknemmelig, hvis ikke hadde jeg aldri kommet noen vei.

Lenke til kommentar

Jeg fikk "PC i deler"-pakken mandag. Jeg bygde PC'en og den klarer ikke innstallere OS. Den har hengt seg hver eneste gang i forskjellige stadier. Jeg får ulike feilmeldinger. Kundehjelpen mener det er RAM-brikken som er defekt. De foreslår at jeg sender inn delene som jeg tror er defekte, og jeg må betale 190,- for hver del som viser seg å ikke være defekt. Makan til butikk. Jeg prøver å forklare dem at jeg faktisk har kjøpt et produkt, ikke enkeltdeler. Derfor er hele produktet feil, og de kan ikke kreve penger av meg.

Faren min hadde ringt ned, og sagt at han vil sende tilbake hele PC'en. Da forklarte mannen han snakket med at den ville ende opp til reparasjon, og at vi måtte betale timepris på dette. Han ville heller at vi sendte inn hovedkortet og ram-brikken. Og så må vi jo selvfølgelig få tak i anti-statisk innpakning, hva enn det er.

Der mistet iallefall komplett en kunde. Jeg var usikker på om jeg noensinne skulle kjøpe hos dem igjen, men nå er det åpenbart. De er amatører med ingen kjennskap til forbrukerlover, etter min mening. Utrolig frekke også.

Endret av abbarve
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...