Gå til innhold

Kan en kreve å få filer som .pdf? (UiO)


zeltex

Anbefalte innlegg

Hei

 

Prøver å studere litt på Universitetet i Oslo, men det er ikke alltid like lett. Tar bla Organisk kjemi i år, et fag med obligatoriske lab-dager. Når jeg nå skulle laste ned rapportskjema for øvelse2, ble det en del krøll. Da jeg åpnet .doc filen, i OpenOffice, var det ikke mulig å forstå det som sto der helt uten videre.

http://folk.uio.no/peroy/media/ovelse2_slik_jeg_ser_den.pdf (15 siders dokument med samme bilde i toppen på hver side)

 

Prøvde så å logge inn via remote desktop til en windows maskin, slik at jeg kunne prøve å vises filen i MS Office. Dette gikk bra, og det kom opp et 4 siders rapportskjema, uten det bildet som dominerte i OpenOffice.

 

Har ingen planer om å kaste ut openoffice, så kan jeg kreve at kursansvarlige legger ut filene i PDF format? Har så klart sendt mail til de og, men ikke fått et svar ennå!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nja, har ikke windows overalt. Men kan vurdere å legge den inn hjemme på arbeidspcen. Der har jeg i alle fall mulighet til det. Syns det er rart at jeg ikke har fått mail nå, gått 24 timer. De pleier å være raske til å svare her! :) *vente i spenning*

 

Eventuelt kan jeg kanskje be han sende meg de over mail, så kan jeg åpne de i google-documents. Men ser også på det som nødløsning, burde ikke være så vanskelig med: export to pdf

Lenke til kommentar
Nja, har ikke windows overalt. Men kan vurdere å legge den inn hjemme på arbeidspcen. Der har jeg i alle fall mulighet til det. Syns det er rart at jeg ikke har fått mail nå, gått 24 timer. De pleier å være raske til å svare her! :) *vente i spenning*

 

Eventuelt kan jeg kanskje be han sende meg de over mail, så kan jeg åpne de i google-documents. Men ser også på det som nødløsning, burde ikke være så vanskelig med: export to pdf

 

Har du fått noe svar enda?

 

http://universitas.no/nyhet/52776

Lenke til kommentar
Fikk svar om at han ikke ville ta diskusjonen om hva som var best av openoffice og microsoft office. Men han la ut filene som pdf, så da kan jeg lese de, uten problem.

 

Takker for svar

 

Det er en uting på kjemi at det bruker Microsoft Office til nesten alt. I uorganisk kjemi (KJM1120), som går på høsten må du levere inn labraportene i .doc. De bruker komentar funksjonen i word til å rette raportene med, og openoffice var ikke helt glad i dem.

Lenke til kommentar

Det har de faktisk ikke lov til i år(dvs H09), grunnet den nye loven Mberg viste til. Som vel sto i Universitas for noen månder tilbake. Jeg hadde konsekvent levert enten i openoffice eller i latex bare for å protestere. De gjør vel muligens noen til pirater hvis de krever MS office? (Håper ikke alle betaler :p)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...