Gå til innhold

utenlandstur under utdanning?

Anbefalte innlegg

Heisann!

Eg går 1året på Automasjons Ingeniør ved HISF.

Eg har hatt lyst ganske lenge å ta en tur til utlandet å studere. Skulen har en Erasmus utvekslingsavtale med eit stort universitet i Polen. Uniwersitet Silisia, Gliwice. Ganske stort og annerkjent universitet. Eine læraren min tok sin mastergrad der før han flytta til Norge og er no lærar i bla Java-programmering.

Litt det eg lurer på er, som en lærar har sagt at dei er litt skeptiske til å sende en elev med kun 60 studiepoeng ned til Polen. Dei er litt redd for at eg har for faglig lite ballast. Av ingeniør retta fag, så er det kun Grunnleggande Elektro 1 (fikk B på eksamen) og Grunnleggande Elektro 2, som eg tar no.

All undervisning foregår på engelsk, og engelsk er mitt sterkaste fag fra VGS, da eg har 6 i standpunkt og godt over gjennomsnittet muntlige skillz =)

Er det andre som har lignande erfaringer eller vise ord?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Eg tok heile utdanninga mi i utlandet etter GK Elektro, VK1 Elektronikk og VK2 Allmennefaglig påbygg. Engelsk var ikkje noke problem hverken i eller utenfor klasserommet. Straks du får satt seg inn i muntlig mattematikk på engelsk så er ikkje ingeniørfag noe problem.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...