torrence Skrevet 23. april 2003 Del Skrevet 23. april 2003 har vært litt bekymret for varmen i min PC i d siste kjører en AMD XP2000+ (Palomino) boxed. ved surfing etc ligger tempen på ca 60 grader. ved spilling av CS ligger den på 65 - 66 grader. har en papst 19db kabinett vifte. bør jeg seriøst vudere å skifte kjøler eller overlever CPU? Lenke til kommentar
Erik J. Nilsen Skrevet 23. april 2003 Del Skrevet 23. april 2003 CPU´en skal tåle slike tempraturer men blir denne noe særlig høyere så ville jeg vurdert å finne en annen løsning ja Er MANGE Oem maskiner som blir levert idag som ligger på disse tempraturene uten at dette har noen påvirkning på maskinens stabilitet eller leve alder. PS. sjekk maskinen for støv hvis du er har hatt bedre tempraturer det er ofte et stort problem til at tempen øker mye -P- Lenke til kommentar
AMDguru1 Skrevet 23. april 2003 Del Skrevet 23. april 2003 Du kan jo si det sånn: Død-temp på disse er rundt 90grader. du har 65grader. Du har 25 å gå på, men mange konker ut før dette. Levetiden blir halvert på så høy temp. Du burde få deg ny kjøler.. Lenke til kommentar
Xander^ Skrevet 23. april 2003 Del Skrevet 23. april 2003 er det bare meg eller? gruer meg til cpu-tempen overskrider 50 grader..blir for mye..selv om de tåler det.. :-? Lenke til kommentar
Dr.X Skrevet 23. april 2003 Del Skrevet 23. april 2003 h0h.. når CPU kommer på 37 grader føler jeg Nuclear Meltdown her Det forekommer bare på veldig h0t*e LAN som f.eks TG da :wink: Lenke til kommentar
torrence Skrevet 23. april 2003 Forfatter Del Skrevet 23. april 2003 okey så dere sier: BYTT KJØLER... men hva skal jeg bytte til... har en stund tenkt å gjøre pc'en mere lydløs også. har tenkt på å skaffe meg en Zalman HP til G4 mitt. men hvilken kjøler til CPU? burde jeg ha flere kabinett vifter? kan jeg skifte vifte i PSU for å gjøre den mer stille? Lenke til kommentar
Demogorgon Skrevet 24. april 2003 Del Skrevet 24. april 2003 hvis du ikke er en stor fan av varme, gå for en silent viking 1 eller 2.. meget gode kjølere begge to.. selv om viking nr. 2 er hakket bedre.. se på nettconection hvis du ikke vet om noen andre webshops som selger disse.. Lenke til kommentar
PumpAction Skrevet 24. april 2003 Del Skrevet 24. april 2003 Hva med å bytte ut CPU? Med en 13u t-bredB, disse utvikler ikke like mange watt som palomino, ikke engang om du overklokker litt. Dessuten får du jo oppgradert samtidig. også er det ikke så mye dyrere. Lenke til kommentar
Xander^ Skrevet 26. april 2003 Del Skrevet 26. april 2003 Hmm..vil du ha luftkjøling så kjøper du bare en sneglehus-formet vifte fra noen som har ventilasjon som yrke..feks Bravida..setter vifta på siden av kabinettet og en slange inn til cpu! http://www.marinelektro.no/shop/index.html...?item15020.html <-- du får seff større oxo ! ! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå