Wollan Skrevet 9. mars 2009 Del Skrevet 9. mars 2009 (endret) Hei! Skal igjennom engelsken på skolen lese en roman. Kriteriet er at den SKAL være engelskspråklig. Kan gjerne være en bok som senere har blitt filmatisert. Har dere noen anbefalinger til en god engelsk roman? Den bør ikke være for lang og kan gjerne være litt lettleselig. Takker for svar! Endret 9. mars 2009 av Wollan Lenke til kommentar
cathped Skrevet 9. mars 2009 Del Skrevet 9. mars 2009 Diane Setterfield: The thirteenth tale Lenke til kommentar
Stones_ Skrevet 9. mars 2009 Del Skrevet 9. mars 2009 The Kite Runner passer perfekt til det du har nevnt. Kanskje en Pullmann bok? The Golden Compass? Forøvrig leser jeg og klassen min en bok som heter High Fidelty. Jeg mener, og tror, at denne boken også er filmatisert. Lenke til kommentar
Arne Skrevet 9. mars 2009 Del Skrevet 9. mars 2009 No country for old men - Cormac McCarthy Den er filmatisert. Lenke til kommentar
Jann - Ove Skrevet 10. mars 2009 Del Skrevet 10. mars 2009 Lord of the Flies er jo en klasikker. Lettlest, usedvanlig godt egnet til lesing i skolesammenheng, lettanalyserbar samtidig som den er dyp. Den er og filmatisert. Of Mice and Men Er og en mulighet, kansje litt verre å lese siden den er skrevet litt på dialekt, men helt grei i skolesammenheng. Godt egnet for etterarbeid og lettforståelig historie. Stones_: Filmatiseringen av High Fidelity er knallgod, visste ikke at den var basert på en bok. Er boken god? Lenke til kommentar
Lolla Palooza Skrevet 10. mars 2009 Del Skrevet 10. mars 2009 Disgrace av J.M. Coetzee. Den er god, kort (200 sider) og lettlest, samtidig som den har massevis av tematikk å fordype seg i. Den er også filmatisert. Lenke til kommentar
Bear^ Skrevet 10. mars 2009 Del Skrevet 10. mars 2009 The Bone collector av Jeffery Deaver, eventuelt noen av de andre i serien rundt Lincoln Rhyme (f.eks The vanished man). Men bare The bone Collector er filmatisert. Du kan og velge noen av Stephen King's filmatiserte bøker som The green mile. Lenke til kommentar
Stones_ Skrevet 10. mars 2009 Del Skrevet 10. mars 2009 Stones_: Filmatiseringen av High Fidelity er knallgod, visste ikke at den var basert på en bok. Er boken god? Har ikke kommet så veldig langt, men den har ihvertfall en lovende start. Lenke til kommentar
Bonna86 Skrevet 11. mars 2009 Del Skrevet 11. mars 2009 The Remains of the Day av Kazuo Ishiguro. Helt fantastisk nydelig bok! Lenke til kommentar
Stones_ Skrevet 11. mars 2009 Del Skrevet 11. mars 2009 Stones_: Filmatiseringen av High Fidelity er knallgod, visste ikke at den var basert på en bok. Er boken god? Har ikke kommet så veldig langt, men den har ihvertfall en lovende start. Begynner å nærme meg slutten.. Boken i seg selv er helt grei. Ikke det beste jeg har lest, men langt i fra den dårligste. Midt på treet ++ Er garantert verdt et forsøk hvis du likte filmen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå