r2d290 Skrevet 9. mars 2009 Del Skrevet 9. mars 2009 Hallo Har en metallplate som jeg ønsker et hull på ca 8 cm diameter (til å ha downlight inni). Hvor kan jeg få tak i et tilbehør til borremaskin som jeg kan bruke? Evt. annet verktøy? Hullet skal være midt i platen. Lenke til kommentar
Ekko Skrevet 9. mars 2009 Del Skrevet 9. mars 2009 Det er vel noe slikt du trenger: http://www.clasohlson.no/Product/Category....0;251807;251794 Men største diameteren jeg fant for metall her var 76mm. Hvis du tegner opp sirkelen på forhånd så kan du jo evt dremle siste stykket som ikke hullboren tar. Vet ikke hvilken type metall det er snakk om? Lenke til kommentar
L O G I M A N Skrevet 9. mars 2009 Del Skrevet 9. mars 2009 Bruk stikksag med egnet mettallblad.... Lenke til kommentar
chrisege Skrevet 9. mars 2009 Del Skrevet 9. mars 2009 Gå til en byggevarekjede eller jernvarekjede og få ei hullsak på 80 mm, (men spott er vel egenlig 84?) Lenke til kommentar
L O G I M A N Skrevet 9. mars 2009 Del Skrevet 9. mars 2009 Det blir fort dyrt å kjøpe en hullsag for et eneste hull i 80mm i ei metallplate. Et ok stikksagblad koster 20-25kr Lenke til kommentar
runela Skrevet 9. mars 2009 Del Skrevet 9. mars 2009 (endret) Ville ha kjøpt en hullfres som nevnt over og freset hull med den. Blir bedre resultat en med stikksag om du ikke er sinsykt stø på hånden, og den kan man jo bruke senere ved behov Endret 9. mars 2009 av Zx45 Lenke til kommentar
Mekker`n Skrevet 9. mars 2009 Del Skrevet 9. mars 2009 Tegn opp hullet med en passer og borr masse små hull rundt. Slip det ned etterpå så du får en jevn kant. f.eks Enig med logiman at det blir for dyrt og kjøpe nytt hullborr for bare et hull. Lenke til kommentar
r2d290 Skrevet 11. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 11. mars 2009 Takk for mange svar Jeg prøvde meg med sånn hullsag som ekko linket til. Fungerte faktisk fint. Trodde det var tre-bor jeg Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå