Gå til innhold
Presidentvalget i USA 2024 ×

Dyre hodetelefoner fra Dr. Dre

Anbefalte innlegg

Har selv Bose on Ear silent confort. og Det beste jeg har prøvd. fikk også prøvd en god del siden det var ei messe hvor jeg jobbet. fikk låne med div headsett hjem å teste en dag.

Bose slår alt, spesielt Sennheiser (vertfall de 3 jeg prøvde), både på lyd og hvordan de satt/var på hode. kommer til å bruke disse til de er "oppbrukt" da kjøper jeg et nytt par.

Har bare to rasjonelle forklaringer på utsanget ditt:

1. Enten så hørte du det aller laveste segmentet til Sennheiser, og sammenlignet det med det dyreste av Bose.

2. Eller så har du null peiling på lyd, og foretrekker rumlende BASS, BASS OG ENDA MERE BASS, gjerne til en tusenlapp eller to, så du er sikker på at det er "kvalitets"-billigplast du har kjøpt.

Personlig heller jeg mot nr. 2 :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
hehe, jaja. Tro hva du vil. husker ikke hvilke modell jeg prøvde men saken var klar. Bose Ftw.  og kjenner meg ikke igjen i bass utsagnet ditt. 

Kjør på, nå kjenner jeg ikke disse bose-øretelefonene, men om du synes de låter bra for deg, så er det jo like greit å bruke disse. Det er vansklig å legge fra seg ting man tror om et merke og lytte uhildet når man skal ha nytt utstyr. Jeg mistenker også at det større individuell forskjell i hva som oppfattes som bra i hodetelfoner enn det er på feks høyttalere, men jeg kan ta feil. Ihvertfall på høyttalere er ikke folk som "har peiling" (dvs typiske hi-fi-entusiaster) særlig mye bedre til å plukke ut bra produkter enn folk som ikke har det heller.

AtW

Endret av ATWindsor
Lenke til kommentar
hehe, jaja. Tro hva du vil. husker ikke hvilke modell jeg prøvde men saken var klar. Bose Ftw.  og kjenner meg ikke igjen i bass utsagnet ditt. 

Kan godt hende at Sennheiserne med vilje var koblet til en mye dårligere lydkilde, så Bose-hodetelefonene hørtes bedre ut. Selv om dette bare blir spekulasjon, så vet man aldri hva de markedsføringsjævlene kan finne på. Lyd er så klart subjektivt, men utsagnet ditt strider så mye imot alt jeg har hørt og lest av anmeldelser og sammenligninger, at jeg begynner nesten å lure.

Lenke til kommentar
  • Opprett ny...