Gå til innhold

Guide til god filmsmak

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jeg har nå i senere tid brukt guiden til å utvikle filmsmaken min.

Syntes tidligere selv jeg hadde en ganske god filmsmak, og var på det "Requiem for a dream" og "Mulholland Drive" osv- nivået i guiden din, men koser meg(forstatt) glatt med mindless Michael Bay.

Pløyet gjennom endel Hitchcock, 12 angry men, The Return osv og likte det meget godt.

Men etter at jeg så "Persona" i går nådde det hele et helt nytt nivå!

Aldri sett Bergman før, og har bare trodd han var en overvurdert intelektuell svenske som lagde snåle og langdryge kjærlighetsfilmer:blush:

Så feil kan man ta.

Mao, jeg satte på filmen uten å ane hva jeg kunne forvente meg.

Det jeg fikk var min hittil desidert sterkeste kunstopplevelse.

Bergtatt, vettskremt og filleristet. Hjertet banket merkbart hardere i over en time etter at filmen var ferdig :thumbup:

Velkommen. :!:

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...
  • 1 måned senere...

Hehe... Artig guide.

Jeg har sett på flere av filmene under kategorien "bra filmsmak" eller "sær filmsmak" og en av de er jeg bare nødt til nevne og det er 2001: A Space Odyssey. Jeg har hørt mye bra om filmen så jeg satt meg ned en dag for å se den og det er virkelig noen av de mest bortkastede timene i mitt liv. Filmen var ikke LITT interessant en gang. Jeg tenkte at det sikkert er noe galt med meg som ikke liker en så "ettertraktet" film så jeg så den igjen. Det er helt klart de mest bortkastede timene i mitt liv. Kan noen forklare meg hva de eventuelt fikk ut av den filmen slik at jeg har noe å se etter hvis jeg noen gang gidder å se den igjen?

I følge denne guiden har jeg altså ganske dårlig filmsmak, men jeg må si jeg bryr meg lite om det av to grunner:

1: Så lenge jeg liker filmene så spiller ikke noe annet noen rolle.

2: Ingen kan si at noen har dårlig smak enten dette gjelder film eller musikk. Det er rett og slett ikke noe som kan kalles "dårlig filmsmak" fordi at for noen vil den være bra og det er det som betyr noe.

Men ellers morsom guide. Jeg skal se på noen av filmene du anbefaler. :thumbup:

Lenke til kommentar

Quoter meg selv fra tidligere innlegg.

2001: A Space Oddysey

Har ventet lenge på å få se denne filmen. Den ligger på topp på mange lister og har høy rating på IMDB. Derfor trodde jeg at den var bra.

Men huff..

Først må man sitte i 30 minutter og se på noen apeliknende dyr som hoier og skriker i Afrika eller noe. Så starter endelig noe dialog, men makan til kjedelig film. Skjønte ikke hva filmen gikk ut på grunnet at den var så totalt uniteressant. Merket jeg ble trøttere og trøttere der jeg satt. Så er det en planet med en baby inni (wtf)?

Halve filmen er jo bare masse beeping og diverse lyder med lange kjempetreige scener fra verdensrommet.

1/10

:!:

Lenke til kommentar
Jeg har nok også "dårlig" filmsmak virker det som ;P

Ja, det har du. :)

I dine øyne ja :p

smaken er som baken

Sorry, men ikke bare i Cyphs øyne... det er universelt opplest og vedtatt at du har dårlig filmsmak - deal with it! :yes:

Jeg synes dårlig filmsmak er ganske bra jeg... Dere burde prøve det! ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...