Gå til innhold

Guide til god filmsmak

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jeg har svært lite til felles med høyreekstremister flest, bortsett fra en dyp forakt for kvinner, utlendinger og handikappede.

Høres fornuftig ut.

Vi venstreekstremister hater de normale (altså vestlige menn uten noe handikapp) fordi de er rasister. Man trenger forresten bare én film, og alle skal like den.

Lenke til kommentar
Du har kanskje en del til felles med CCola, nå som jeg tenker meg om. I concede.

Bra Dorian (concede = samtykke, right?). Bra vi er noen som ikke er helt høyreekstremister her på forumet. Vi er jo tross alt ikke filmelskere om vi ikke liker Bergman. :hrm:

Jeg er glad for at noen lagde denne guiden ihvertfall, na er det endelig vitenskapelig bevist hva som er bra film og darlig film.

GOOOO SCIENCE!

Det var det jeg skulle frem til.

Man trenger forresten bare én film, og alle skal like den.

Det er vel The Lion King, det.

Den og Shawshank er vel filmer som omtrent alle liker.

Lenke til kommentar
(...) (concede = samtykke, right?) (...)
Det oversettes vel mer i retning av å tilstå eller innrømme nederlag?

På ordboken sto det "gi tillatelse", så jeg tolket det slikt at han hadde en anelse samme "smak" som jeg. :) Noe jeg egentlig har fått inntrykk av tidligere også. Er ikke dette mannen som forsvarer Armageddon hver gang den blir diskutert? Rett meg om jeg tar feil, men tror også han, i likhet med meg, er tilhenger av filmene til Mr.Bay. ;)

Lenke til kommentar
Ikke vær så beskjeden nå. Du og han med lenin-avataren treffes vel ganske ofte så vidt jeg har skjønt..?

Lat som du ikke husker meg, pus. Du er den store sola her på forumet som lyser og gjør alle så glade :D

-

Nei, jeg klarer nok ikke å tro på julenissen.

Lenke til kommentar
(...) (concede = samtykke, right?) (...)
Det oversettes vel mer i retning av å tilstå eller innrømme nederlag?

På ordboken sto det "gi tillatelse", så jeg tolket det slikt at han hadde en anelse samme "smak" som jeg. :) Noe jeg egentlig har fått inntrykk av tidligere også. Er ikke dette mannen som forsvarer Armageddon hver gang den blir diskutert? Rett meg om jeg tar feil, men tror også han, i likhet med meg, er tilhenger av filmene til Mr.Bay. ;)

Slik jeg ser det er DG en av dem som tar for seg hele spennvidden innen film, uten å være påtatt pretensiøs. (Om det å rakke ned på dem som er det er pretensiøst i seg selv er vel en helt annen diskusjon..) Jeg regner med det er den genuine interessen for film som gjør at han ser verdien i alt fra nyeste CGI-fest fra Hollywood til gammel europeisk kunstfilm, i motsetning til dem som ser "dyp" film utelukkende for å kunne fortelle andre om det etterpå. Endret av fargoth
Lenke til kommentar
Lat som du ikke husker meg, pus. Du er den store sola her på forumet som lyser og gjør alle så glade :D

-

Nei, jeg klarer nok ikke å tro på julenissen.

Vi har alle noe vi prøver å glemme.

Slik jeg ser det er DG en av dem som tar for seg hele spennvidden innen film, uten å være påtatt pretensiøs. (Om det å rakke ned på dem som er det er pretensiøst i seg selv er vel en helt annen diskusjon..) Jeg regner med det er den genuine interessen for film som gjør at han ser verdien i alt fra nyeste CGI-fest fra Hollywood til gammel europeisk kunstfilm, i motsetning til dem som ser "dyp" film utelukkende for å kunne fortelle andre om det etterpå.

Du har nok misforstått. Dorian ser kun på pre-70-talls japansk film.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...