olan Skrevet 9. mars 2009 Del Skrevet 9. mars 2009 Er det noen som vet om et program der man kan lett redigere alle linjene i en tekstfil? Jeg fikk et regneark med ca 3000 rader med som innholder "fornavn etternavn epost". Kjørte allt inn i MS Access, og har fått skrelt ned antall linjer til 2400. Problemet mitt er at at jeg trenger å få lagd en teksttil som har format "fornavn etternavn, epost". Dvs. jeg skal ha inn et koma i hver linje på 2400 linjer etter "etternavn". Finnes det noe program som kan "masse" endre linjene i en slik tekstfil? Lenke til kommentar
tyldum Skrevet 9. mars 2009 Del Skrevet 9. mars 2009 For Windows aner jeg ikke. Har du tilgang på Linux vil awk gjøre dette lett. Lenke til kommentar
PinguShow Skrevet 9. mars 2009 Del Skrevet 9. mars 2009 (endret) Kanskje eg misforsto deg no, men er det ikkje berre å lagre reknearket som .csv fil ? Endret 9. mars 2009 av PinguShow Lenke til kommentar
tyldum Skrevet 9. mars 2009 Del Skrevet 9. mars 2009 Når jeg leser nærmere har trådstarter alt i Access, og da er det vel en jobb å lage en liten spørring og en kodesnutt for å eksportere til CSV. Muligens Access støtter det direkte. Lenke til kommentar
olan Skrevet 9. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 9. mars 2009 Når jeg leser nærmere har trådstarter alt i Access, og da er det vel en jobb å lage en liten spørring og en kodesnutt for å eksportere til CSV. Muligens Access støtter det direkte. Fiksa det i Excel, og Notepad. Men jeg skulle gjerne fortsatt hatt et slikt program..... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå