gamerman Skrevet 9. mars 2009 Del Skrevet 9. mars 2009 Hei Min kjæreste var hos meg i hennes vinterferie (Uke 10). Jeg ble smittet og ble dårlig på fredag. Har hatt mye feber (opp i mot 39.6) og mye hodepine samt mye slim. Men det jeg sliter mest med som er veldig vondt er at et sted på hodet mitt gjør det vondt "inni" hodet. Det føles ut som hodebunnen er sår, men når jeg tar på det så gjør det ikke vondt. Det "stikker" meg inni hodet ca hvert 10 sekund og det er veldig ekkelt. Mener ikke å huske at jeg har hatt sånn vondt før. Rister jeg på hodet så gjør det vondt også, kan hende det kan være hodebunnen men at jeg bare ikke føler det godt nok... Hjelp? Lenke til kommentar
reef91 Skrevet 9. mars 2009 Del Skrevet 9. mars 2009 Vondt i hodet kommer vel ofte i forbindelse med feber forde blodårene utvider seg og du får økt trykk. Er sikkert noen andre som kan mer enn meg. Lenke til kommentar
Partlow Skrevet 9. mars 2009 Del Skrevet 9. mars 2009 Du får økt trykk i hodet ved feber, derfor er det vondt å riste på hodet og tvinge øynene oppover eller til siden. Ta febernedsettende medisin og drikk MYE vann. Dette skal hjelpe. Om det ikke går over i løpet av noen få dager ville jeg ha tatt en tur til legen. Lenke til kommentar
gamerman Skrevet 9. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 9. mars 2009 Men dette er lissom ikke vondt i hodet som man vanligvis har, dette er smerte "inni" hodet, altså under hodebunn. Går vel over snart, har hatt lite av det i dag. Men kom mye nå på kvelden, takker for svar:) Lenke til kommentar
reef91 Skrevet 9. mars 2009 Del Skrevet 9. mars 2009 Hmm, mindre TV-spill, mer frisk luft kanskje? Lenke til kommentar
Tomprofil Skrevet 9. mars 2009 Del Skrevet 9. mars 2009 Er du ofte stiv i nakken/øyre del av rydden + skuldre? Hvis du er det, så kan dette føre til hodepine, som føles som et trykk i hodet. Ved feber, så kommer dette sterke frem, og du kan oppleve at noe "klemmer/presser" inne i hodet, og kan være veldig ubehagelig og gjøre veldig vondt. Tar jeg ikke feil, så kan dette komme på nivå oppunder migrene, og eneste løsning er vel å ta et par paracet eller ibux, for å så gå å legge deg i et helt mørkt rom. Prøv å få massert nakken og skuldrene, og se om det hjelper. Det var iallefall det jeg ble fortalt en gang jeg hadde det slik, og det funket for meg å sove mye, og ligge i ro i et helt mørkt rom etter et par paracet. Lenke til kommentar
Emancipate Skrevet 10. mars 2009 Del Skrevet 10. mars 2009 (endret) Men dette er lissom ikke vondt i hodet som man vanligvis har, dette er smerte "inni" hodet, altså under hodebunn. Hvis du er sikker på at det ikke er spenningshodepine (stramme muskler i hode/nakke) så ta en fenazon-koffein (fanalgin). Det burde fikse biffen langt bedre enn paracet. Men ikke ta noe med koffein hvis du har stive muskler, det blir bare værre, da bør du ta paracet. Edit: Og selvfølgelig må du gå legge deg i et mørkt og kjølig rom. Endret 10. mars 2009 av tsg1zzn Lenke til kommentar
gamerman Skrevet 10. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 10. mars 2009 Jeg har hatt VELDIG stive nakke, skulde og rygg muskler mens jeg har hatt feber. Trener vanligvis hver dag med vektløftning men har ikke fått trent pga sykdom, så har blitt stiv, har samt bare ligget, sittet stille og på pc. Det er veldig uvandt og kanskje det som har forårsaket det. Kan sies at når jeg tar i håret mitt og rister på det så gjør det vondt, så virker som det er hodebunn også... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå