Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Ny PC - treigt nett

Anbefalte innlegg

Hei, har nettopp bygd meg en ny PC. Alt funker fint, men internett er treigt.

Jeg har 10Mbit, men får ca. 80-100 KB/s nedlasting, der jeg tidligere fikk 1200-1600KB/s... Dette er da Usenet.

Speed test på internett viser ca. 400-500 Kbit/s nedlasting, og 4000-5000 Kbit/s opplasting. Avhenger noe av hvilke instillinger jeg har på Device manager->Network Adapter->Properties->Advanced->Speed & Duplex.

Mistenker altså at det er noe feil med instillinger på nettverkskort (innebygd på Asus P6T x58)(har installert alt av drivere som fulgte med)

(Har hatt problemer med linja tidligere, men jeg har ISP type "aldri fått regninga derfra" så blir litt dyrt om jeg skal ringe de)

Specs:

Intel i7 920

Asus p6t x58 hovedkort (innebygd nettverskort)

XFX Geforce gtx 260 896MB Core 216

Chieftec super series 850w

Corsair dhx+ 1600mhz 3x1GB

Windows XP

Internett tilkobling:

Fiber 10mbit Selskap X

Ikke-trådløst

Noen som vet hva dette kan komme av?

Endret av RCP-88
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nyeste driver fra realtek hjalp ingenting.

Nettverkskontrolleren heter forresten:

Realtek RTL8168C(P)/8111C(P) PCI-E Gigabit Ethernet NIC

Dette viser cmd-> netstat -s:

(utdrag):

ipv4

Packets Recieved: 13338

Recieved Adress errors: 6

Recieved packets discarded: 31

Recieved packets delivered: 13307

Output request: 14179

icmpv4

Destination unreachable: 1

icp for ipv4

active opens: 313

Endret av RCP-88
Lenke til kommentar

Har selv hatt problemer med å få nettverket til et Asus P5Q kort til å fungere "out-of-the-box". Problemet mitt var at Windows Vista ikke kunne se at jeg hadde satt i ethernetkabelen og dermed var "nettverkstilkoblinger" helt tom.

Måtte laste ned et tilleggsprogram fra Asus sine hjemmesider til en maskin med nettilgang. Etter det fungerte alt ok.

Lenke til kommentar
Har selv hatt problemer med å få nettverket til et Asus P5Q kort til å fungere "out-of-the-box". Problemet mitt var at Windows Vista ikke kunne se at jeg hadde satt i ethernetkabelen og dermed var "nettverkstilkoblinger" helt tom.

Måtte laste ned et tilleggsprogram fra Asus sine hjemmesider til en maskin med nettilgang. Etter det fungerte alt ok.

Takk for svar, skal prøve det. Men har XP, og har Local Area connection i Network Connections-vinduet...

Lenke til kommentar

Dette hjalp ikke. Jeg prøvde også å avinstallere driveren og fjerne "local area connection" fra network connections, og lage en ny connection, men dette hjalp ikke.

Det er altså ingen særlig forskjell i hastighet om driveren er installert eller ikke... Defekt nettverkskort/hovedkort?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...