AreS90 Skrevet 9. mars 2009 Del Skrevet 9. mars 2009 Meg og en venn har bestemt oss for å bake noe, siden det er søndag og vi glemte å handle før helgen. Vi er skrubbsultene og må ha noe å spise...... Det skal helst være søtt og ganske lett å lage Utfordringen er at vi er fattige studenter med begrenset ingredisenser. Det vi har er : Mel Sukker Vaniljesukker Margarin Egg Kaokaopulver Syltetøy NB: vi har ikke noe form for hevelsesmiddel Vi tenkte vi skulle lage sukkerbrød etter denne oppskriften. Det er litt begrenset med egg, så vi måtte endre oppskriften litt. Vi halverte antall egg, doblet antall mel og byttet ut bakepulver med 4 ts vaniljesukker. Det skal egentlig ikke tilsettes noe smør heller, men det virket som en god ide. Dette resulterte i denne oppskriften 3egg 2dl sukker 4dl mel 4 ts vaniljesukker 100g smør 1dl vann? Tror dere at det kan bli noe spiselig ut av dette? Eventuelt forslag? Lenke til kommentar
fargoth Skrevet 9. mars 2009 Del Skrevet 9. mars 2009 Uten bakepulver vil det bli en kompakt kreasjon, og med dobbelt med mel blir det tørt med mindre dere tilsetter vann, eventuelt melk. (har dere melk?). Det blir vel en form for kompakt brødliknende deig skulle jeg tro, så jeg håper dere har pålegg? Ellers er vaniljesukker et finfint pålegg når man er i knipe. Hvis dere har noen nøtter, rosiner eller annet spennende å putte oppi kan det heve hele bakverket flere hakk. Lenke til kommentar
AreS90 Skrevet 9. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 9. mars 2009 Uten bakepulver vil det bli en kompakt kreasjon, og med dobbelt med mel blir det tørt med mindre dere tilsetter vann, eventuelt melk. (har dere melk?). Det blir vel en form for kompakt brødliknende deig skulle jeg tro, så jeg håper dere har pålegg? Ellers er vaniljesukker et finfint pålegg når man er i knipe. Hvis dere har noen nøtter, rosiner eller annet spennende å putte oppi kan det heve hele bakverket flere hakk. Vi har desverre ikke melk. Angående pålegg så har vi ost, syltetøy, smør og nugatti. Tror vi satser på et "brød"...... Skal legg ut bilder av "bakverket" etterpå. Lenke til kommentar
Thyristor Skrevet 9. mars 2009 Del Skrevet 9. mars 2009 Selvkomponerte kreasjoner blir noen veldig få ganger bra og som regel dårlig om man ikke har lang bakgrunn som kokk. Blir interresant å se hva dere får til Lenke til kommentar
fargoth Skrevet 9. mars 2009 Del Skrevet 9. mars 2009 (endret) Hehe dette kan bli riktig så bra. Skal dere lage et brød så dropp vaniljesukkeret å bruk istedet en klype salt. Edit: Husk at man også kan bruke ost i eller på brødet, om man er litt vågal. Endret 9. mars 2009 av fargoth Lenke til kommentar
jarah Skrevet 9. mars 2009 Del Skrevet 9. mars 2009 (endret) Dere kan lage pannekaker av det der da. 3 dl hvetemel 5 dl melk 3-4 egg 1/2 ts salt Smør til steking Enkelt? Endret 9. mars 2009 av stienj Lenke til kommentar
fargoth Skrevet 9. mars 2009 Del Skrevet 9. mars 2009 (endret) Selvsagt, stienj! Det slo meg ikke å tenke i de baner en gang..! Sadisten i meg håper de sitter med et lite klumpete brød i ovnen mens de finner ut at de kunne laget pannekaker. Endret 9. mars 2009 av fargoth Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 9. mars 2009 Del Skrevet 9. mars 2009 De sa jo de ikke hadde melk da. Lenke til kommentar
Thyristor Skrevet 9. mars 2009 Del Skrevet 9. mars 2009 (endret) Lars kom meg i forkjøpet Endret 9. mars 2009 av Thyristor Lenke til kommentar
fargoth Skrevet 9. mars 2009 Del Skrevet 9. mars 2009 (endret) Doh. på tide å legge seg for min del, øynene svikter i natten.. Endret 9. mars 2009 av fargoth Lenke til kommentar
AreS90 Skrevet 10. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 10. mars 2009 Hvordan gikk det? Ikke så bra Ble en stygg klump med deig .Kan laste opp bilder senere. Forslag til neste bakverk? Lenke til kommentar
fargoth Skrevet 10. mars 2009 Del Skrevet 10. mars 2009 Jess, få opp bilder! Forslag kommer når du lister opp ingredienser. Er jo ikke noe gøy hvis du har alt som skal til for å bake en svissrull f.eks. Lenke til kommentar
AreS90 Skrevet 10. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 10. mars 2009 (endret) Det kan hende at det skjer noen endringer i den, men her er ingredienslisten så langt: Potetmel Mel Sukker Vaniljesukker Margarin Egg (1stk) Sjokoladepulver Bringebærsyltetøy Nugatti Crisp Tortillas Krydder (salt, pepper, kanel, diverse andre) Vann Kom med forslag! Edit: Hadde ikke rosiner likevel... Endret 10. mars 2009 av AreS90 Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 10. mars 2009 Del Skrevet 10. mars 2009 (endret) Potetsmel-grøt. Svært enkel oppskrift. Noen spiseskjeer potetmel og litt margarin og fyll på med melk. La koke/stivne. Server med kanel og sukker eller bringbær syltetøy. Desverre svært lite smak eller næring i den da. Endret 10. mars 2009 av Lars Lenke til kommentar
fargoth Skrevet 10. mars 2009 Del Skrevet 10. mars 2009 Potetsmel-grøt.Svært enkel oppskrift. Noen spiseskjeer potetmel og litt margarin og fyll på med melk. La koke/stivne. Server med kanel og sukker eller bringbær syltetøy. Desverre svært lite smak eller næring i den da. De sa jo de ikke hadde melk da. Back at ya. Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 10. mars 2009 Del Skrevet 10. mars 2009 Back at ya. Du er dum og lukter vondt! Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor greit, jeg dreit på draget Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå