Gå til innhold

[Løst]us Airwais OSL

Anbefalte innlegg

Jeg har bestilt en tur med us air fra OSL til LAX via FRA og PHL hvordan kjekker jeg inn bagasje da de ikke har noen operasjon på OSL før 23 mai eller er det bare å sjekke inn på automatene til SAS i og med at de er star medlem, jeg har nemmelig kun e ticket fra us air.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nesten riktig.

Du skal ikke sjekke inn med SAS, fordi de er StarAlliance-medlem. SAS(SAS Ground Services) har ikke ground handlingen av alle Star-partnerne, f.eks. er TAP handlet av Menzies Aviation på Oslo Lufthavn.

Nå har det seg likevel sånn, at SAS faktisk fikk handling kontrakten til US Airways. Imidlertid er det eget check-in-system og en del ekstra sikkerhet forbundet med flyvningene til USA - og det kommer egne skranker for check-in. Hvorvidt det kommer automater som du kan bruke hos US vet jeg ikke, men du kan sikkert checke inn på nettet, og så finne US Airways-checkinskranken. Hvor denne kommer til å være vet jeg ikke, jeg putter mitt guess på B-området på Oslo Lufthavn. Denne skranken vil være bemannet av SAS-personell.

...og "alle" har e-tickets i disse dager!

EDIT:

Oisann, jeg beklager, jeg trodde du skulle fly direkteruten mellom OSL og Philadelphia. Mellom Oslo og Frankfurt flyr du nok med Lufthansa eller SAS i sammarbeid med US Airways - og du sjekker inn på vanlig måte i den normale SAS-skranken. Du kan antagelig bruke self-servicemaskinen for å få boardingkort ihvertfall et godt stykke på vei.

God tur!

Endret av PlatinumFlyer
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...