Christopher Skrevet 23. april 2003 Del Skrevet 23. april 2003 Hei Jeg har satt sammen en shuttle SB51G pc. Den er utstyrt med Seagate harddisk, P4 2,4ghz og TwinMos 256MB PC2700. Problemet er at pc'en hele tiden starter på nytt, rekker ikke å installere windows xp. Jeg har lest litt rundt på nettet og luere på om det er minnebrikken som skaper problemet. Er det minnebrikken som MÅ byttes ut, eller kan jeg gjør noen instillinger i BIOS? Lenke til kommentar
Christopher Skrevet 23. april 2003 Forfatter Del Skrevet 23. april 2003 er det ingen som kan hjelpe meg? Lenke til kommentar
Christopher Skrevet 24. april 2003 Forfatter Del Skrevet 24. april 2003 Det virker som at det er en nokså vanlig problem, men får ikke bekreftet dette noe sted. Er det ingen andre her som kan hjelpe? Lenke til kommentar
Kimble Skrevet 24. april 2003 Del Skrevet 24. april 2003 Har en SB51G selv og har ikke hatt noen slike problemer. Pc'n til en kompis restartet seg hele tiden slik du beskriver, problemet der var at cpu'n ble for varm.. Kan du ikke låne en minnebrikke hos en kompis å prøve å bytte? Lenke til kommentar
m-kane Skrevet 24. april 2003 Del Skrevet 24. april 2003 Forsøkt å sette minneinnstillingene til de minst agressive? Evt kjøre pc2100(266) istedet for 2700(333)? Lenke til kommentar
Christopher Skrevet 24. april 2003 Forfatter Del Skrevet 24. april 2003 tror ikke prosessoren er for varm, den ligger på 45 grader. Men skal se om jeg får prøvd med en annen minnebrikke. Men er det noen lignende diskusjoner rundt akkurat dette problemet? Lenke til kommentar
Christopher Skrevet 24. april 2003 Forfatter Del Skrevet 24. april 2003 Jeg greide å fikse det. Litt overklokking gjorde susen, jeg testet bare for moro skyld om det hjalp å sette minne til 333 mhz istedet for 266. Og vips så funket alt Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå