Irrelevant Skrevet 8. mars 2009 Del Skrevet 8. mars 2009 Har noen spørsmål angående strukturen, for den er det viktig at vi blir enige om i startfasen. Dersom en artikkel ligger i en underkategori, bør den også ligge i den overordna kategorien om kategorinavnet passer? F.eks: Bør Guide:Hjelp til valg av første speilrefleks ligge under både kategoriene "Kjøpegaider for fotoutstyr", "Brukerguider" og "Tråder"? Førstnevnte kategori er i skrivende stund underkategori av nestnevnte. osv. Hvilke rot-kategorier bør vi ha? Eller er det ikke noe poeng at bare noen helt få, fast bestemte, kategorier skal være ukategoriserte? Et foreløpig løst forslag fra min side kan være: Metawiki Wiki - unødvendig om vi har en metawiki-kategori? Diskusjon.no Nettaviser Annet - en kategori for artikler som ikke er direkte relatert til Tek.no. Ordbøker etc. Skal se om jeg ikke klarer å utarbeide et mer utfyllende forslag til kategoristruktur, dvs. med alle underkategorier, i løpet av de neste dagene. Har allerede tatt meg noen små friheter mtp. strukturering på wikien. Teknisk spørsmål: Det er slitsomt å måtte endre noen hundre artikler om man ønsker å endre navn på en kategori. Er det en måte å endre flere artikler på samme tid mtp. dette? Lenke til kommentar
laaknor Skrevet 8. mars 2009 Del Skrevet 8. mars 2009 Teknisk spørsmål:Det er slitsomt å måtte endre noen hundre artikler om man ønsker å endre navn på en kategori. Er det en måte å endre flere artikler på samme tid mtp. dette? Pywikipedia-rammeverket er det som er vanligst å kjøre slike endringer igjennom, men det finnes flere andre også, bl.a. autowikibrowser. Lenke til kommentar
Skagen Skrevet 10. mars 2009 Del Skrevet 10. mars 2009 Spennende at noen endelig engasjerer seg litt i wikien igjen! Også skal du ha skryt for bidraget ditt, Irrelevant. Det har vært ganske dødt det siste halvåret eller så. Mye av strukturen som ble lagt ned helt i startfasen på wikien er det undertegnede som har stått for. Oppbygningen har vært litt organisk der jeg kategoriserte og omstrukturerte underveis mens jeg holdt på. Så jeg ser ikke bort ifra at det er en del dårlige løsninger. Dagens struktur har Kategori:Diskusjon.no WIKI som rot, men dette kan vi enkelt endre på skulle det være en dårlig løsning. Det er sent nå, så det blir ikke noe langt svar fra meg akkurat nå. Men her står det et par tips om kategorisering: meta.wikimedia.org/wiki/Help:Category#Category_considerations Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå