Gunderz Skrevet 23. april 2003 Del Skrevet 23. april 2003 I forbindelse med at Sony nå har kommet ut med noen nye modeller på markedet vil det være ønskelig med tester av noen av disse. En av de modellene som jeg har lagt merke til har skapt interesse, både når det gjelder her på forumet og andre forum på nettet(bl.a. hos Camcorderinfo), er Sony's nye modell DCR-TRV33. Siden mange finner denne modellen interessant vil det kanskje være på sin plass med et test av dette kameraet. I diskusjonsforumet hos camcorderinfo er det visse temaer som er gjengangere. Spesielt gjelder dette valget mellom TRV22 og TRV33, grunnen til denne diskusjonen ligger i at TRV22 har bedre "mørkfilming" enn TRV33(5 lux hos TRV22 mot 7 lux hos TRV33), mange mener også at oppløsningen på 690 000 pixel hos TRV33 ikke kan forsvares mot oppløsningen hos TRV22 som ligger på 340 000. Grunnen til denne påstanden ligger i at filmen skal vises på TV og en TV har likevel ikke mulighet til å gjengi en så stor oppløsning. Det at TRV33 har 20 linjer mer enn TRV22 ser de fleste uten betydning da dette er så lite at det ikke vil føre til store utslaget på bildekvaliteten. TRV33 bruker også en mindre CCD (1/4,7") enn det ens er hos TRV22(1/4"), flere mener at dette gir sitt utslag på bildekvaliteten. Ut fra disse momentene mener mange at det heller vil være verdt å kjøpe TRV22 og heller bruke litt ekstra penger på en kvalitetsmikrofon og litt ekstra utstyr. Så det hadde vært kjekt om Akam tester TRV33 og TRV22 og kjører disse mot hverandre, legger spesielt merke til momentene som jeg har nevnt ovenfor og prøver å beskrive hvilke forskjeller som de forskjellige modellene har når det gjelder bildekvalitet med hensyn på disse momentene. MVH Thomas Lenke til kommentar
mlwirak Skrevet 23. april 2003 Del Skrevet 23. april 2003 Skulle gjerne gjort en slik test, men vi sliter litt med å få tak i testere på videokameraer. Selv har jeg ikke tid til å teste videokameraer. Hvis det er svært flinke folk der ute som leser dette som har lyst til å teste videokameraer er det bare å ta kontakt. MLW Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå