Sondring Skrevet 13. april 2009 Del Skrevet 13. april 2009 Jepp - hjelp på tvers av landegrensene går greit så lenge det er fokus på saken, straks det ikke er fokus lenger så vil giverstaten begynne å spørre seg selv om hvorfor de gjør nettopp dette. Derfor er det nokså vanskelig med slike offergaver mot at noen andre ikke skal gjør ting - og de er heller ingen ganranti for at to stater som hater hverandre vil gjøre ting til felles beste. Når det gjelder Bush så er det vel lettere å peke på land han forbedret forholdet til enn land han forverret forholdet til med tanke på den politikken han kjørte til å begynne med i perioden sin. Når det gjelder diktaturet, så regner jeg med at de som er på makten har lyst til å sitte på makten - noe som er enklere hvis alle andre land er fiender, og det er gutta med makten som beskytter folket. De ønsker nok ikke en storkrig dog, da dette kan medføre at de ikke har makten lenger Lenke til kommentar
After Dark Skrevet 13. april 2009 Forfatter Del Skrevet 13. april 2009 Da har FNs sikkerhetsråd fordømt rakettoppskytningen: http://www.aftenposten.no/nyheter/uriks/article3024722.ece Noen som tror at Nord-Korea gjør allvor av å trekke seg fra samtalene dersom det vedtas nye sanksjoner mot dem? Lenke til kommentar
After Dark Skrevet 14. april 2009 Forfatter Del Skrevet 14. april 2009 Som reaksjon på FNs fordømmelse har Nord-Korea trukket seg fra samtalene og gjennopptatt atomprogrammet: http://www.aftenposten.no/nyheter/uriks/article3024873.ece Lenke til kommentar
SVD Skrevet 14. april 2009 Del Skrevet 14. april 2009 Det blir kankje litt spennende snart nå, lurer på hvordan USA reagerer på dette, det må jo være grenser for hvor mange sanksjoner de kan strø om seg, så kankje de finner på og gjøre noe mer "praktisk", som og bombe reaktoren deres eller noe slikt som Israel gjorde mot Syria. Lenke til kommentar
After Dark Skrevet 14. april 2009 Forfatter Del Skrevet 14. april 2009 Hva om Nord-Korea bruker allerede ferdigstilte våpen mot Sør-Korea eller Japan? Tror du USA ønsker å starte et senario som kan resultere i atomkrig? Lenke til kommentar
SVD Skrevet 14. april 2009 Del Skrevet 14. april 2009 (endret) Ikke vet jeg, de har vært flinke til og stare alle andre typer kriger så hvofor ikke prøve en liten atomkrig, dessuten tviler jeg på at Nordkorea vil komme til og bruke atomvåpen hvis USA bomber reaktoren deres eller noe slikt, det ville jo vært som og be om og bli tilintetgjort. Edit: Nord-Korea kaster ut IAEA innspektører Endret 14. april 2009 av SVD Lenke til kommentar
wailer Skrevet 14. april 2009 Del Skrevet 14. april 2009 atomkrig er du helt tett? hva med atomstøvet som nesten garantert kommer til og treffe sør korea, japan og Kina? bruk av atomvåpen må ungås uansett hva man gjør. alt kommer også ann på Kina, støtter Kina et angrep er det greit men hvis Kina er i mot kan det bli et helvete. noen millioner flykninger overgrensen til Kina, tviler på de blir så glade da akuratt.... Lenke til kommentar
SVD Skrevet 15. april 2009 Del Skrevet 15. april 2009 atomkrig er du helt tett? hva med atomstøvet som nesten garantert kommer til og treffe sør korea, japan og Kina? bruk av atomvåpen må ungås uansett hva man gjør. alt kommer også ann på Kina, støtter Kina et angrep er det greit men hvis Kina er i mot kan det bli et helvete. noen millioner flykninger overgrensen til Kina, tviler på de blir så glade da akuratt.... Var det inlegget rettet mot meg? Lenke til kommentar
After Dark Skrevet 25. april 2009 Forfatter Del Skrevet 25. april 2009 Nord-Korea går videre: http://www.vg.no/nyheter/utenriks/artikkel.php?artid=542288 Lenke til kommentar
Trygve Onnestad Skrevet 25. april 2009 Del Skrevet 25. april 2009 nå er det i gang igjen . men denne gangen blir det nok ikke så lett og få Nord-Korea til å slutte med atomprogrammet sitt. Jeg tror nok dette fører til en liten krig. men ikke noe store greier. værste er kansje at sør korea evt japan får gjenomgå med atombomber. men usa vil være kjapt ute og tilintetgjøre hele Nord-Korea ved å slippe en 10 - 15 atombomber over landet verden jubler. Lenke til kommentar
After Dark Skrevet 26. april 2009 Forfatter Del Skrevet 26. april 2009 Vesten kan nok bare glemme å få Nord-Korea til forhandlingsbordet, men det finnes andre enn Vesten til å ta seg av situasjonen. Kansje kan Russland for en gangs skyld bidra positivt. Nord-Korea vil nok høre mer på dem enn på Vesten og det er kontakt mellom Russland og Nord-Korea: http://www.vg.no/nyheter/utenriks/artikkel.php?artid=572211 Lenke til kommentar
After Dark Skrevet 29. april 2009 Forfatter Del Skrevet 29. april 2009 Nord-Korea truer med en atomprøvesprengning hvis ikke FN ber om unnskyldning for fordømmelsen av rakett/satelittoppskytningen: http://www.aftenposten.no/nyheter/uriks/article3051842.ece Lenke til kommentar
Trygve Onnestad Skrevet 30. april 2009 Del Skrevet 30. april 2009 Kom igjen sier jeg bare Nord Korea. Grav deres egen grav. faktisk så gleder jeg meg til det hele starter. makan til tilbakestående primitive mennesker Lenke til kommentar
After Dark Skrevet 30. april 2009 Forfatter Del Skrevet 30. april 2009 I utgangspuktet er jo ikke Nord-Korea forpliktet til å ikke ha atomvåpen ettersom de har meldt seg ut av Ikkespredningsavtalen. Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 30. april 2009 Del Skrevet 30. april 2009 Men signalet Nord Korea sender ved å sprenge en atombombe er at de tyr til alle middler. Det kan også bety at "hvis" NK får en mulighet til å komme i en maktposisjon takket være sine atombomber så vil de nok gjøre nettop dette. Slik det utvikler seg så tror jeg nok at vi får se verdens første lille atomkrig med et utslettet NK. Lenke til kommentar
After Dark Skrevet 30. april 2009 Forfatter Del Skrevet 30. april 2009 Hvilke signaler sender Nord-Korea som er værre/ sterkere enn dem Sør-Korea og USA sender? Mener du at annsvaret utelukket er på Nord-Korea? Lenke til kommentar
Trygve Onnestad Skrevet 30. april 2009 Del Skrevet 30. april 2009 Fordi de sender ut voldsomme signaler til resten av verden. Ingen annet land i verden truer med prøvesprengning på så tynt grunnlag Jeg kan ikke huske at USA har truet med atombomber på noen år nå ? Lenke til kommentar
genstian Skrevet 30. april 2009 Del Skrevet 30. april 2009 Fordi de sender ut voldsomme signaler til resten av verden. Ingen annet land i verden truer med prøvesprengning på så tynt grunnlag Jeg kan ikke huske at USA har truet med atombomber på noen år nå ? Men de driver jo men prøvespregninger allerede. Lenke til kommentar
Trygve Onnestad Skrevet 30. april 2009 Del Skrevet 30. april 2009 Jaaa! Men de driver da ikke og truer verdenssamfunnet med å prøvesprenge ! Halve verden fordømmer da USA. men de truer ikke med atomvåpen av den grunn. Lenke til kommentar
After Dark Skrevet 30. april 2009 Forfatter Del Skrevet 30. april 2009 Fordi de sender ut voldsomme signaler til resten av verden. Ingen annet land i verden truer med prøvesprengning på så tynt grunnlag Jeg kan ikke huske at USA har truet med atombomber på noen år nå ? Jo, USA truet faktisk med å bruke atomvåpen i forkant av Irakkrigen! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå