Gå til innhold

Nord-Korea truer med krig. Er trusselen seriøs eller bare et spill?

Anbefalte innlegg

Jepp - hjelp på tvers av landegrensene går greit så lenge det er fokus på saken, straks det ikke er fokus lenger så vil giverstaten begynne å spørre seg selv om hvorfor de gjør nettopp dette. Derfor er det nokså vanskelig med slike offergaver mot at noen andre ikke skal gjør ting - og de er heller ingen ganranti for at to stater som hater hverandre vil gjøre ting til felles beste.

Når det gjelder Bush så er det vel lettere å peke på land han forbedret forholdet til enn land han forverret forholdet til med tanke på den politikken han kjørte til å begynne med i perioden sin.

Når det gjelder diktaturet, så regner jeg med at de som er på makten har lyst til å sitte på makten - noe som er enklere hvis alle andre land er fiender, og det er gutta med makten som beskytter folket.

De ønsker nok ikke en storkrig dog, da dette kan medføre at de ikke har makten lenger :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det blir kankje litt spennende snart nå, lurer på hvordan USA reagerer på dette, det må jo være grenser for hvor mange sanksjoner de kan strø om seg, så kankje de finner på og gjøre noe mer "praktisk", som og bombe reaktoren deres eller noe slikt som Israel gjorde mot Syria.

Lenke til kommentar

atomkrig er du helt tett? hva med atomstøvet som nesten garantert kommer til og treffe sør korea, japan og Kina? bruk av atomvåpen må ungås uansett hva man gjør.

alt kommer også ann på Kina, støtter Kina et angrep er det greit men hvis Kina er i mot kan det bli et helvete.

noen millioner flykninger overgrensen til Kina, tviler på de blir så glade da akuratt....

Lenke til kommentar
atomkrig er du helt tett? hva med atomstøvet som nesten garantert kommer til og treffe sør korea, japan og Kina? bruk av atomvåpen må ungås uansett hva man gjør.

alt kommer også ann på Kina, støtter Kina et angrep er det greit men hvis Kina er i mot kan det bli et helvete.

noen millioner flykninger overgrensen til Kina, tviler på de blir så glade da akuratt....

Var det inlegget rettet mot meg?

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

nå er det i gang igjen . men denne gangen blir det nok ikke så lett og få Nord-Korea til å slutte med atomprogrammet sitt. Jeg tror nok dette fører til en liten krig. men ikke noe store greier. værste er kansje at sør korea evt japan får gjenomgå med atombomber. men usa vil være kjapt ute og tilintetgjøre hele Nord-Korea ved å slippe en 10 - 15 atombomber over landet

verden jubler.

Lenke til kommentar

Men signalet Nord Korea sender ved å sprenge en atombombe er at de tyr til alle middler.

Det kan også bety at "hvis" NK får en mulighet til å komme i en maktposisjon takket være sine atombomber så vil de nok gjøre nettop dette.

Slik det utvikler seg så tror jeg nok at vi får se verdens første lille atomkrig med et utslettet NK.

Lenke til kommentar
Fordi de sender ut voldsomme signaler til resten av verden. Ingen annet land i verden truer med prøvesprengning på så tynt grunnlag

Jeg kan ikke huske at USA har truet med atombomber på noen år nå ?

Jo, USA truet faktisk med å bruke atomvåpen i forkant av Irakkrigen!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...