Gå til innhold

Nord-Korea truer med krig. Er trusselen seriøs eller bare et spill?

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+132

Skjer med rasisme a? GET SOME

Det er dumt av Nord-Korea i det hele tatt å prøve seg mot Sør-Korea og USA.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Skjer med rasisme a? GET SOME

rasisme? hvor?

Nord Korea hadde vunnet lett, USA sammen med NATO klarer ikke å slå taliban engang, dt er så latterlig å tenke på det.

Hvis du faktisk mener det du sier burde du nok tenke på å sette deg litt inn i ting. At nordKorea skulle kunne slå sør og USA er dumt nok i seg selv, å overføre dette til kampen mot Taliban er direkte idiotisk. Det et to helt forskjellige typer strid og Nato kan selvfølgelig slå Taliban med største letthet i tilsvarende strid.

Lenke til kommentar

Det var vel derfor jeg skrev:

..Og det forblir naivt å tro at man bare kan stoppe et massivt rakettangrep.

Dagens anti missil teknologi begynner å bli veldig bra og man kan i dag ta ned masser av forskjellige mål sammtidig og med veldig god treffprosent. Dette i kombinasjon med god etterettning og jamming slik at Nord-Korea sin hær ikke får kommunisert med hverandre tror jeg nokk kan stoppe alle raketter på vei ut av landet og begrense skadene innad i landet ganske mye også

Nord-Korea er i en helt annen situasjon enn Afghanistan og Irak var. Det kan ikke sammenliknes en gang. Befolkningen i Nord-Korea vil ikke føre en gerilljakrig etter deres millitære styrker og ledelse er nedkjempet da diktatoren ikke har støtte i folket og det ikke er noen andre millits-grupper i landet enn selve de millitære styrkene (og selv innad i de millitære styrkene er det ikke noe særlig støtte til diktatoren og regimet tror jeg, det er samme fryktregime der som i folket ellers så det vill nokk bli masseovergivelse av de millitære styrkene når de ser at de har muligheten når det begynner å bli svekket). Folket er bare redd for diktatoren og hans straffemetoder og vil bli kjempehappy av at noen avskaffer regimet som hersker i dag (for allt er bedre enn det).

Det er fantastisk hvordan man stadig tror vi i vesten er så godt likt rundt om i verden, men det stemmer ikke, og det stemmer aller minst i Nord-Korea. Koreanere generelt er ganske fremmedfientlige, og det hjelper ikke at man har vokst opp med å daglig høre hvor grusomme de vestlige imperialistene er. Du antar videre at Kim Jong-Il ikke har noe støtte i folket, og det er bare feil. Du er klar over at hele Pyongyang satt i dagesvis og gråt da Kim il-Sung døde i 94?

Nord-Koreanerne kommer til å kjempe med nebb og klør, og når man har verdens 4. største hær, og en samlet styrke som er større en Kinas, har man mye å kjempe med.

Selv hvor mye propaganda og hjernevasking folket hører så kan de fortsatt tenke selv. Og de forstår godt at et regime som hentretter torturerer og fengsler folk for forseelser eller "for å ikke være sterk nokk i troen" ikke er noe godt regime. Og de Ser nokk gjennom en god del av propagandaen om "imperalistene" også. Hvorfor ellers tror du det er så mange som prøver å flykte på tross av de store farene det medfører?

Og hvorfor tror du de gråt? Hvis de ikke hadde gjordt det ville de blitt sendt til fangeleirene eller henrettet...

Som sagt så har ikke mannskaper så mye å si på dagens slagmark uten at disse mannskapene har utstyr og teknologi. menn med gevær og ett magasin med ammo hver vinner ikke mot fly, helikopter, missiler og tankser selv hvor mange menn det er i forrhold til disse.

Hva Kina vil gjøre vil jeg ikke kommentere da jeg ikke har noe særlig kunnskap om det, men tror ikke de vil risikere en krig mot NATO pga. en del potensielle flyktninger fra nord-korea.

En åpen konflikt vil aldri skje. Men selv om Kina ikke vil komme i konflikt med USA, har ikke USA noe mer lyst til å komme i konflikt med Kina -- hvis du skjønner hva jeg mener.

Jeg skrev ikke USA. Jeg skrev NATO. Og Kina har ingen sjangse mot NATO i det heletatt. De vil ikke en gang tenke på å gå til krig mot hele NATO, selv ikke om de får med seg flere allierte.

Folket er bare redd for diktatoren og hans straffemetoder og vil bli kjempehappy av at noen avskaffer regimet som hersker i dag (for allt er bedre enn det).

Hvordan vet folket at et nytt regime er bedre enn dagens regime?

Majoriteten av folket aner ikke hva som foregår utenfor grensene eller hvordan andre land har det, og etter å ha blitt proppet full av propaganda i alle år så begynner det kanskje å påvirke en også..

Og hvem skal i såfall ta over om dagens regime blir avsatt?

Folk flykter og forsøker å flykte derfra hele tiden. Så de har nokk en ide om at det er bedre utenfor ja. Selv hvor hjernevasket folk har blitt skjønner de at det er noe allvorlig galt når folk rundt dem blir torturert og drept og sendt til konsentrasjonsleire hele tiden.

Hvem som skal ta over er nokk et vanskelig spørsmål da et demokratisk valg nokk ikke vil fungere i dette tilfellet. Så jeg tror egenklig at det er nødt til å måtte underlegges et annet lands styre i en del år til de selv har kunnskapen og middlene til å stable en egen rejering på beina.

Jeg personlig håper inderlig på at USA brenner til helvete, og Nord Korea gjør slutt på disse krypene engang for alle. og hvordan norge kunne utdele nobelfredspris til han Obama som kun lager kvalme i så mange land, forstår jeg ikke.

Du mener at Nord-Korea er bedre enn USA???? Ta å les litt om fangeleirene i Nord-Korea så vil du nokk komme på andre tanker

Nord Korea hadde vunnet lett, USA sammen med NATO klarer ikke å slå taliban engang, dt er så latterlig å tenke på det.

USA sammen med NATO slår taliban hver eneste dag. Sjekk ut tallet på omkommene på begge sider. Taliban bare gjemmer seg så NATO ikke kan finne og skyte dem. De er feige med andre ord (eller evt. strategiske da dette er eneste måten de kan fortsette å "irritere" USA)

Endret av flesvik
Lenke til kommentar

USA sammen med NATO slår taliban hver eneste dag. Sjekk ut tallet på omkommene på begge sider. Taliban bare gjemmer seg så NATO ikke kan finne og skyte dem. De er feige med andre ord (eller evt. strategiske da dette er eneste måten de kan fortsette å "irritere" USA)

__________________________________________________________________________________________

USA sammen med NATO dreper sivile og gjør dem til taliban når de blir funnet død, for å bli hedret, dessuten med den overlegnheten som usa og nato har, greier de ikke å få kontroll over Afghanistan, de har 0 kontroll. Antall døde spiller lite rolle når man taper krigen for det. Hvis du skal begynne å telle antall døde, vel sovjet tapte flere soldater under andre verdenskrig, men de vant for det. Taliban overgår USA og NATO, selv med hjemmelaget våpen.

Og vestlige strategier har vært mislykket i Afghansitan, amerikansk og britisk generaler har innrømmet dette, moralen blant vestlige styker er blitt svekket betydelig og Obama prøver desperat å få kontroll over situasjonen.

De er feige som gjemmer seg? Norsk helt som til og med ble hedret gjennom en film, GJEMTE seg blant sivilbefolknigen. jeg sikter nemlig mot "Max Manus" var han feig da?

Lenke til kommentar

__________________________________________________________________________________________

USA sammen med NATO dreper sivile og gjør dem til taliban når de blir funnet død, for å bli hedret, dessuten med den overlegnheten som usa og nato har, greier de ikke å få kontroll over Afghanistan, de har 0 kontroll. Antall døde spiller lite rolle når man taper krigen for det. Hvis du skal begynne å telle antall døde, vel sovjet tapte flere soldater under andre verdenskrig, men de vant for det. Taliban overgår USA og NATO, selv med hjemmelaget våpen.

Og vestlige strategier har vært mislykket i Afghansitan, amerikansk og britisk generaler har innrømmet dette, moralen blant vestlige styker er blitt svekket betydelig og Obama prøver desperat å få kontroll over situasjonen.

De er feige som gjemmer seg? Norsk helt som til og med ble hedret gjennom en film, GJEMTE seg blant sivilbefolknigen. jeg sikter nemlig mot "Max Manus" var han feig da?

Det virker som du virkelig har peiling på det du prater om. Du har kanskje vert i Afghanistan og kjempet der? Du synser om hva som foregår der nede, og forteller løgner om hva som skjer. Sivile dør, det er det ingen tvil om, desverre er dette noe som er umulig å unngå i en krig mot et slag som Taliban da de gjemmer seg blant sivile og spiller på det at våre styrker der nede ikke vil drepe Sivile.

USA og NATO gjør en svært god jobb der nede, men majoriteten av styrkene i Afghanistan jobber sammen med de sivile, hjelper dem med hverdagslivet, gir dem mat, osv. Den skikkelige krigen mot taliban ble vunnet veldig fort, men så fort taliban trekker tilbake til fjellene blir det umulig. USA og NATO har kontroll i Afghanistan, så langt det lar seg gjøre. Full kontroll får man aldri.

Nord Korea går på en smell i en åpen krig mot USA og Sør Korea, en smell de ikke kommer seg ut av. Joda, USA og Sør Korea kommer til å gå på en smell de også, men betraktelig mindre enn NK. Du burde få deg litt virkelighets forståelse spør du meg. Du støtter Nord Korea, og hater USA, skjønner ikke den logikken der. Du har nok ikke satt deg inn i hvordan ting fungerer i Nord Korea.

Jeg syns det er bra USA har militær øvelser sammen med Sør Korea, og Nord Korea har faktisk ingenting de skal si på det, skjønner ikke engang hvorfor de blir provosert av det. USA støtter sine allierte, og godt er det.

Og ja, det ER feigt å bruke sivilbefolkningen i sitt egent land som skjold. Skjønner du ikke det?

Lenke til kommentar

Det virker som du virkelig har peiling på det du prater om. Du har kanskje vert i Afghanistan og kjempet der? Du synser om hva som foregår der nede, og forteller løgner om hva som skjer. Sivile dør, det er det ingen tvil om, desverre er dette noe som er umulig å unngå i en krig mot et slag som Taliban da de gjemmer seg blant sivile og spiller på det at våre styrker der nede ikke vil drepe Sivile.

DERES styrker vil og har drept sivile med vilje, hva med abu ghraib fengselet? hva med guantunamo bay? hahaha, du høres bare komisk ut. Dere er der kun for å lage helvete.

USA og NATO gjør en svært god jobb der nede, men majoriteten av styrkene i Afghanistan jobber sammen med de sivile, hjelper dem med hverdagslivet, gir dem mat, osv.HAHA, å gi mat til noen etter å ha bombet huset dems og drept halve familien??? Den skikkelige krigen mot taliban ble vunnet veldig fort, men så fort taliban trekker tilbake til fjellene blir det umulig.hva er den skikkelige krigen mot taliban? enten så vinner man krigen ellers ikke, amerikanere og NATO soldater har ikke kontroll lenger blant sine egne rekker, derfor måtte Obama bytte generalen som sa rett ut at Afghanistan var et mislykka krig USA og NATO har kontroll i Afghanistan, så langt det lar seg gjøre. Full kontroll får man aldri. full kontroll? I juni måned døde over 70 NATO soldater, dette er rekord tall siden USA og NATO har vært der, det har aldri blitt drept så mange iløpet av en måned.

Nord Korea går på en smell i en åpen krig mot USA og Sør Korea, en smell de ikke kommer seg ut av. Joda, USA og Sør Korea kommer til å gå på en smell de også, men betraktelig mindre enn NK. Du burde få deg litt virkelighets forståelse spør du meg. Du støtter Nord Korea, og hater USA, skjønner ikke den logikken der. Du har nok ikke satt deg inn i hvordan ting fungerer i Nord Korea. Nord Korea gjør masse dritt, det er helt sant og det skal jeg være enig med deg i, men hvem er det som lager mest kvalme i verden? hvorfor skal USA bry seg hva som skjer rundt i verden? hvis USA og vesten hadde virkelige brydd seg om menneskerettigheter ville de tatt steg og sanksjoner mot Saudia Arabia. Dette bevier at de gir så langt faen i slike ting, men bruker slike argumenter mot land de har lyst til å okkupere. Begge vil gå i smell, helt korrekt. Men tro meg, asiatere vil ikke sitte stille å se på, og de skal gi sitt full støtte til Nord Korea, spesielt muslimske stater i regionen.

Jeg syns det er bra USA har militær øvelser sammen med Sør Korea, og Nord Korea har faktisk ingenting de skal si på det, skjønner ikke engang hvorfor de blir provosert av det. USA støtter sine allierte, og godt er det.Dermed kan Pakistan, Tyrkia, Iran, Syria Saudia Arab, Libanon og Palestina holde en militært øvelse utenfor Israel :)

Og ja, det ER feigt å bruke sivilbefolkningen i sitt egent land som skjold. Skjønner du ikke det? de bruker de døde som skjold, det er strategi.. men du svarte meg ikke anngående Max Manus, han gjemte seg blant sivile, var han feig?

Lenke til kommentar

DERES styrker vil og har drept sivile med vilje, hva med abu ghraib fengselet? hva med guantunamo bay? hahaha, du høres bare komisk ut. Dere er der kun for å lage helvete.

USA og NATO gjør en svært god jobb der nede, men majoriteten av styrkene i Afghanistan jobber sammen med de sivile, hjelper dem med hverdagslivet, gir dem mat, osv.HAHA, å gi mat til noen etter å ha bombet huset dems og drept halve familien??? Den skikkelige krigen mot taliban ble vunnet veldig fort, men så fort taliban trekker tilbake til fjellene blir det umulig.hva er den skikkelige krigen mot taliban? enten så vinner man krigen ellers ikke, amerikanere og NATO soldater har ikke kontroll lenger blant sine egne rekker, derfor måtte Obama bytte generalen som sa rett ut at Afghanistan var et mislykka krig USA og NATO har kontroll i Afghanistan, så langt det lar seg gjøre. Full kontroll får man aldri. full kontroll? I juni måned døde over 70 NATO soldater, dette er rekord tall siden USA og NATO har vært der, det har aldri blitt drept så mange iløpet av en måned.

Nord Korea går på en smell i en åpen krig mot USA og Sør Korea, en smell de ikke kommer seg ut av. Joda, USA og Sør Korea kommer til å gå på en smell de også, men betraktelig mindre enn NK. Du burde få deg litt virkelighets forståelse spør du meg. Du støtter Nord Korea, og hater USA, skjønner ikke den logikken der. Du har nok ikke satt deg inn i hvordan ting fungerer i Nord Korea. Nord Korea gjør masse dritt, det er helt sant og det skal jeg være enig med deg i, men hvem er det som lager mest kvalme i verden? hvorfor skal USA bry seg hva som skjer rundt i verden? hvis USA og vesten hadde virkelige brydd seg om menneskerettigheter ville de tatt steg og sanksjoner mot Saudia Arabia. Dette bevier at de gir så langt faen i slike ting, men bruker slike argumenter mot land de har lyst til å okkupere. Begge vil gå i smell, helt korrekt. Men tro meg, asiatere vil ikke sitte stille å se på, og de skal gi sitt full støtte til Nord Korea, spesielt muslimske stater i regionen.

Jeg syns det er bra USA har militær øvelser sammen med Sør Korea, og Nord Korea har faktisk ingenting de skal si på det, skjønner ikke engang hvorfor de blir provosert av det. USA støtter sine allierte, og godt er det.Dermed kan Pakistan, Tyrkia, Iran, Syria Saudia Arab, Libanon og Palestina holde en militært øvelse utenfor Israel :)

Og ja, det ER feigt å bruke sivilbefolkningen i sitt egent land som skjold. Skjønner du ikke det? de bruker de døde som skjold, det er strategi.. men du svarte meg ikke anngående Max Manus, han gjemte seg blant sivile, var han feig?

Det er ingen styrker i afghanistan som VIL drepe sivile, hva prater du om? Ja, det finnes syke folk i den amerikanske hæren, og i alle andre hærer for den saks skyld, som sikkert gir en god faen i hvem som blir drept så lenge det ikke er dem selv, men majoriteten av styrkene der nede gjør en jævlig bra jobb med å hjelpe landet på fote igjen. Guantanamo Bay og Abu Ghraib fengslet var et fengsel for krigsfanger. Det var sikkert noen sivile som ble tatt til fanger, men du kan banne på at det var mange terrorister også. Hva vet vi.

Vi er der ikke for å lage helvete i det heletatt. Faktisk er de norske styrkene der for å skape ro i regionen de operer i. De jobber tett sammen med de lokale beboerne, gir dem legehjelp og sammarbeider om en drøss viktige prosjekter som kommer de til nytte. Bomba huset og drept halve familien? Du prater som om du har sett for mange propagandafilmer og lest for mange bøker. Det har nok skjedd at hus har blitt bombet som ikke skulle vært bombet. Men det skjer langt i fra ofte. Styrkene prøver å begrense antall fatale feil til det minimume. Desverre gjør mennesker feil, noe man ikke kan helgradere seg for.

Ja, den skikkelige krigen mot taliban som skjedde da USA og England invaderte Afghanistan. Taliban ble tatt på senga og måtte trekke tilbake til fjellene. De store byene ble tatt av de USA, og Talibans regioner ble minimert. Alle flyplasser ble tatt under kontroll osv. Hvordan definerer du en vunnet krig? Tror du taliban noensinne kommer til å overgi seg? Tror du USA noensinne kommer til å drepe hver eneste taliban soldat? Nei. Krigen i afghanistan kommer aldri til å bli vunnet med slike kriterier. Taliban gjemmer seg i fjellene, planter veibomber om natta og angriper små konvoyer når de har nogenlunde intel, heldigvis "taper" de kampen i majoritetene av disse møtene.

Det er krig, folk dør i krig, hva kan man forvente? Om man skal bli dødsens overrasket over å tape soldater i krig har man ingenting der å gjøre. Soldatene har desverre begrenset mulighet for å beskytte seg mot veibomber. Og når taliban bruker sivilbefolkningen som skjold for å drepe allierte styrker så går det som det går desverre..

Afghanistan ble invadert grunnet ellevte september på jakt etter terrorister som Osama Bin Laden og hans etterfølgere. Kampen for den lokale befolkningen var et logisk trekk USA og NATO måtte gjøre, men hovedfokuset til USA var å ta terrorister. NATO er der som en fredbevarende styrke. USA og vesten bryr seg om menneskerettigheter, men se for deg saudi arabia som du sier. Om USA ikke gjør noe der, får de kritikk for at de står idle og ser på. Om de faktisk hadde gjort noe drastisk for befolkningen kan du banne rævva di på at de hadde fått sinnsyk kritikk for at de blander seg inn i noe de ikke har noe med å gjøre, at de mister soldater til en kamp de skulle holdt seg utenfor. Med andre ord: Uansett hva USA foretar seg blir det negativt.

Hvorfor skal USA bry seg om hva som skjer rundt om i verden? Jeg kan jo begynne med:

1. Beskytte seg selv og sine allierte for andre terrorangrep.

2. Beskytte demokratiet

Du får mene det du vil, men jeg vil iallefall si at jeg mye heller vil leve i et vestlig demokrati enn et østlig diktatur. Om en terrorist hadde fått tak i atomvåpen hadde de ikke nølt 1 sekund med å plassere den midt i times square. Vesten gjør derimot ikke dette.

Ja, de kan holde så mange øvelser de vil for min del, de har da all rett til å ha militærøvelser? Terpe på militære rutiner, det er noe en militærmakt må gjøre for å kunne forsvare seg selv og sine allierte. Norge, USA, og en rekke andre NATO land holder vitnerøvelser her i Norge hvert år. Skal Russland går helt bananas og true med atomkrig av den grunn? Nord Korea går helt av skaftet her. De får holde sine egne militærøvelser da. Spør du meg er det en god ting at USA står opp for sine allierte. Nord Korea er en mye større makt en Sør Korea, så det at USA kommer inn til sør korea med hangarskip og militærutstyr for å holde en øvelse er rett og slett nobelt gjort. Skulle ønske norge var like handlekraftige som USA til tider...

Bruker de døde som skjold ja.. haha.. Kjempekommentar fra din side. De bruker de LEVENDE sivile som skjold. Gjemmer seg i husene deres, går i store folkemengder.. De nøler ikke et sekund med å sprenge sivile mennesker til hytta heiti om de så mye som viser tommel opp til en amerikansk soldat. Snakk om feighet... Og nei, Max Manus var ikke feig, jeg har aldri sagt det og jeg tror ikke det spørsmålet var rettet til meg en gang.

Lurer på hvorfor usa overhodet er der nede og lager bråk? de har ingen ting der og gjøre. hadde vært artig med nord koreanske krigskip i mexico gulfen i en felles militærøvelse med cuba :)

De har da full rett til å holde en militærøvelse sammen med sine allierte. Har de ikke?

Lenke til kommentar

Den russiske bjørnen på besøk hos energigullgruven til (tidligere) fienden NATO avd. Europa:

Kuznetsov_258699b.jpg

Det er relativt normalt å ha militærøvelser for å vise styrke og som en del av et strategisk spill.

Om det er så veldig smart er en annen sak, det blir en strategisk vurdering.. Norge hadde i sin tid reguleringer mot å ikke ha NATO-øvelser for nærme Russland for å ikke "irritere" de unødvendig. Russland på sin side fløy og flyr fortsatt bombefly ukentlig/månedlige i nærheten og over norsk territorium.

Endret av wilberforce
Lenke til kommentar

Lurer på hvorfor usa overhodet er der nede og lager bråk? de har ingen ting der og gjøre. hadde vært artig med nord koreanske krigskip i mexico gulfen i en felles militærøvelse med cuba :)

Sør-Korea er en alliert av USA og Nord-Korea er en fiende av USA, noe som har vært svært klart de senere årene. Har du glemt Koreakrigen? Og nå som Nord-Korea beskyldes for å ha senket et sørkoreansk militærfartøy og det ingen er propaganda og trussler mellom de to landene så er det klart at USA og Sør-Korea som er allierte samarbeider mot Nord-Korea som er en felles fiende av dem.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...