Skrujernet Skrevet 8. mars 2009 Del Skrevet 8. mars 2009 Bra å shoppe i Alanya? Billige klær? Og de selger vell sikkert ikke snus der, untatt på tax'n Noen som har vært på Club sidar? Noen formeninger om det hotellet? - btw, skal dit i August Lenke til kommentar
Jo Are Skrevet 10. mars 2009 Del Skrevet 10. mars 2009 Har ikke vært der, men har hørt at Alanya skal være en fin plass for shopping. Skal til Tyrkia i sommer selv, skal til et sted som heter Side. Lenke til kommentar
LineBergen Skrevet 10. mars 2009 Del Skrevet 10. mars 2009 Jeg skal på Club Sidar i Juni. Har vært i Alanya før. Det er mange shoppingstilbud der nede. Men går mye i det samme, og det er ikke like bra kvalitet som her hjemme. Men er veldig billig ! Lenke til kommentar
Jo Are Skrevet 11. mars 2009 Del Skrevet 11. mars 2009 Hvordan er det med kjøp av piratkopierteprodukter, f.eks. en falsk rolex klokke? Er det lov å ta med seg hjem? Er jo ikke sikkert kunden er klar over at varen er piratkopiert. Jeg hadde nok klart å avsjøle en falsk rolex klokke, men på f.eks. jeans sliter jeg litt mer siden jeg bare vet om ett merke, Levis Lenke til kommentar
medlem-90636 Skrevet 13. mars 2009 Del Skrevet 13. mars 2009 Avsløre falske klær? I alanya? Lett. Alle klærne i alanya er kopier Går veldig mye i det samme på alle butikkene. Husk å prut! Kan informere om at gutteklærne er veldig fine, og har god kvalitet. Lenke til kommentar
Skrujernet Skrevet 13. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 13. mars 2009 Pruter uansett ;D Er det ikke sånn at alle der nede prakker på deg alt de har å selge? Lenke til kommentar
medlem-90636 Skrevet 14. mars 2009 Del Skrevet 14. mars 2009 Det går ikke an å gå nedover handlegata uten at alle i butikken roper etter deg. Norske fiskebolla- kom og se! TITTA TITTA! Lenke til kommentar
PerB Skrevet 14. mars 2009 Del Skrevet 14. mars 2009 Hvordan er det med kjøp av piratkopierteprodukter, f.eks. en falsk rolex klokke?... Er jo ikke sikkert kunden er klar over at varen er piratkopiert. En falsk Rolex til et noen få kroner? Hvordan kan du ikke være klar over at det er en kopi? Lenke til kommentar
Jo Are Skrevet 15. mars 2009 Del Skrevet 15. mars 2009 Hvordan er det med kjøp av piratkopierteprodukter, f.eks. en falsk rolex klokke?... Er jo ikke sikkert kunden er klar over at varen er piratkopiert. En falsk Rolex til et noen få kroner? Hvordan kan du ikke være klar over at det er en kopi? Var bare et eksempel da, kommer nok ikke til å kjøpe noe sånt der. Selv om det hadde vært fint med en klokke Forresten tror dere 4500 NOK er nok å ta med seg til Tyrkia? Skal bare brukes til lommepenger, reisen, opphold og mat betaler mor mi Skal selvfølgelig veksles inn i enten EURO eller Lire (eller hva det nå heter) Lenke til kommentar
medlem-90636 Skrevet 16. mars 2009 Del Skrevet 16. mars 2009 Jeg ville tatt ut litt og litt penger jeg. Det er minibank som tar ut Tyrkiske Lira på gardermoen, og det er minibanker overalt i Alanya hvor du kan ta ut penger fra vanlig visa. Men 4500 kroner bør være nok ja. Jeg skal på all-inclusive tur til Side i sommer, og da planlegger jeg å bruke MYE mindre enn det Da er mat inkludert i prisen på turen som koster 15000, hotellet er RÅflott og stranda er rett ved siden av hotellet. Jeg kommer ikke til å shoppe noe særlig da Lenke til kommentar
Jo Are Skrevet 16. mars 2009 Del Skrevet 16. mars 2009 Skal til Side i sommer jeg å, skal ikke bo på hotell da men på et leilighetskompleks. Har ikke tenkt å shoppe så lat for mye nei, men det blir nå klær, suvernier og godteri Satser på at 4500 er nok da, blir ikke lengre enn 1 uke. Lenke til kommentar
HammerBro Skrevet 16. mars 2009 Del Skrevet 16. mars 2009 Alanya er en fin plass med masse billige klær, klokker og lignende. Alt er piratkopiert. Selvom det er billig er det ganske naturlig å prute. Det er allltids lurrt å ta med litt mer penger enn du vet du trenger når du reiser til slike plasser som alanya. Lenke til kommentar
Jo Are Skrevet 16. mars 2009 Del Skrevet 16. mars 2009 Hvordan er det med import av piratkopier da? Er det lov? Er det stor sjanse for at man kan bli stoppet på flyplassen og får bot? Lenke til kommentar
Don Juan Skrevet 16. mars 2009 Del Skrevet 16. mars 2009 Ja, alt i Alanya er piratkopier. Husk å prut. Eneste stedet som du får orginale klær er i outlets, som gjerne befinner seg i større kjøpesentre. Har vært i Side også, det er fint nok der, men du kan ikke gå noen sted uten å bli "plaget" i til døde av innkastere. Altfor trange gater, så man slipper ikke unna maset. Dumme som brød er de også, de prøver å få deg inn selv om de ser at nabobutikken/restauranten ikke klarte det samme. Shopping sånn sett er bedre i Alanya, selv om de er masete der og, men siden det er flere turister der så hjelper det godt. Lenke til kommentar
medlem-90636 Skrevet 16. mars 2009 Del Skrevet 16. mars 2009 Har ikke tenkt å shoppe så lat for mye nei, men det blir nå klær, suvernier og godteri Har du vært i Tyrkia før? Jeg er veldig glad i godteri, men i Tyrkia klarer jeg ikke å finne noe som frister. Sjokolade går det ikke an å spise der, for den smelter før du rekker å komme hjem fra butikken, og bortsett fra sjokolade har de bare dårlig skumgodteri.. Lenke til kommentar
Manu333 Skrevet 16. mars 2009 Del Skrevet 16. mars 2009 Hvis du vil ha billige klær burde du dra til en by utenfor Alanya. Ettersom mange turister reiser til Alanya har de økt prisen betraktlig. Skal selv til Alanya til sommeren og gleder meg! Lenke til kommentar
Jo Are Skrevet 17. mars 2009 Del Skrevet 17. mars 2009 Har ikke tenkt å shoppe så lat for mye nei, men det blir nå klær, suvernier og godteri Har du vært i Tyrkia før? Jeg er veldig glad i godteri, men i Tyrkia klarer jeg ikke å finne noe som frister. Sjokolade går det ikke an å spise der, for den smelter før du rekker å komme hjem fra butikken, og bortsett fra sjokolade har de bare dårlig skumgodteri.. Har aldri vært i Tyrkia nei, faktisk blir dette første gang jeg reiser utenfor skandinavia. Hva med kjeks og kaker, har de det i Tyrkia? Trenger ikke nødvendigvis være godteri, bare det er godsaker Lenke til kommentar
medlem-90636 Skrevet 17. mars 2009 Del Skrevet 17. mars 2009 De har noen dårlige kjeks , men jeg vil påstå at utvalget av godteri og kjeks er svært dårlig i Tyrkia. De har godt potetgull da, Lays :!: Jeg tror ikke du kommer til å ha sjokoladesug der nede, er så mye annet kjekt å gjøre enn å spise snop Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå