UGP Skrevet 8. mars 2009 Del Skrevet 8. mars 2009 Fikk ett brev hjem i posten her om dagen, der det sto at jeg slapp unna førstegangstjenesten. Men saken er at jeg har lyst til å inn, kan jeg da søke meg inn eller? Stod at jeg var tjeneste dyktig osv osv... Lenke til kommentar
aklla Skrevet 8. mars 2009 Del Skrevet 8. mars 2009 Ring VPV på 03003, de kan få deg inn Lenke til kommentar
UGP Skrevet 8. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 8. mars 2009 ok takk for svar, ska gjøre det Lenke til kommentar
Gjest Slettet-INkUtP Skrevet 8. mars 2009 Del Skrevet 8. mars 2009 Bare lurer, hvorfor fikk du fritak hvis du vil inn? Ville du ikke inn først og fikk brev om det og så ombestemte du deg? Lenke til kommentar
c-c-cloud Skrevet 8. mars 2009 Del Skrevet 8. mars 2009 De tar ikke inn alle som er vernepliktige. Har vel ikke plass afaik. Lenke til kommentar
trn100 Skrevet 9. mars 2009 Del Skrevet 9. mars 2009 (endret) Så utrolig bra at det faktisk finnes noen som vil inn Litt lei av alle mammadaltene som bare prøver å lure seg unna Lykke til UGP! Endret 9. mars 2009 av trn100 Lenke til kommentar
UGP Skrevet 9. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 9. mars 2009 takk takk, venter bare på at jeg skal bli ferdig med læretida nå ; ) Lenke til kommentar
kevlar89 Skrevet 14. mars 2009 Del Skrevet 14. mars 2009 Har du ringt å snakket med VPV? Er litt i samme situasjon som deg, at jeg vil inn men har ikke hørt noe fra militæret. Så tror jeg at jeg ikke kommer til å få fortsette i jobben etter læretiden, siden det er ansettelsestopp eller noe slikt sa de. Så da tenkte jeg å ringe å høre om det er mulig å komme inn til høsten. Så om du har ringt, hva sa/snakket dere om? Lenke til kommentar
UGP Skrevet 15. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 15. mars 2009 nei har ikke fått ringt ennå, må gjøre det snart. ska gi oppdatering her når jeg har fått gjort det ^^, Lenke til kommentar
UGP Skrevet 26. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 26. mars 2009 Sendte mail til de og forklarte situasjonen, og de sa at jeg måtte sende inn et brev til dem om søknad til innkallelse. Så nå venter jeg spent på svar fra dem ^^ Lenke til kommentar
r1hunter Skrevet 26. mars 2009 Del Skrevet 26. mars 2009 Jeg gjorde akkurat det samme De sa at jeg skulle få varsel 3 uker før selve innkallelsen. Lenke til kommentar
chairgame Skrevet 26. mars 2009 Del Skrevet 26. mars 2009 når er det du vil inn? Jeg fikk bytta fra januar 2010 til august i år uten plassproblemer. Er riktignok SBBN, de fleste vil vel ikke inn der.. Lenke til kommentar
baBuShKa Skrevet 26. mars 2009 Del Skrevet 26. mars 2009 Jeg fikk bytta fra Januar 2010 til September. Enkelt. Veldig hyggelig dame som tok telefonen og spurte om jeg ville bytte til luftforstvaret eller holde med til sjøforsvaret. Veldig enkelt. Respekt for at du vil inn! Det er så sinnsykt mange som ler av at jeg har fått innkalling, mens ca 80% ikke har fått noe ennå. Men personlig så gleder jeg meg bare til å ta førstegangstjeneste. Lenke til kommentar
chairgame Skrevet 26. mars 2009 Del Skrevet 26. mars 2009 samme her, jeg gleder meg til å ta førstegang. Opplever også at folk ler av det.. Lenke til kommentar
baBuShKa Skrevet 26. mars 2009 Del Skrevet 26. mars 2009 hehe. Men driter litt i det da. Deres unnskyldninger er "gidder ikke". Desuten så mener ikke de noe vondt, er "erter" på en måte. men likevell. Ser på det som en fin utfordring og pause fra skole! Lenke til kommentar
UGP Skrevet 27. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 27. mars 2009 lang tid tar det før du for svar fra dem etter man har sendt brevet? Lenke til kommentar
trn100 Skrevet 30. mars 2009 Del Skrevet 30. mars 2009 lang tid tar det før du for svar fra dem etter man har sendt brevet? Forsvaret bruker enorme ressurser på folk med inngrodde tånegler, grønt hår. SV'ere og motstandere av både forsvar og krig og folk som ikke orker... Må ringe alle mødrene og diskutere med dem også for å sjekke at poden faktisk er helt helt udugelig. Da blir det ny diskusjon hvor mamma ikke er enig og synes gutten er verden beste tross alt, og da løper guttungen og gjemmer seg et sted og gråter "Vil ikke mamma, vil ikke... Tør ikke, orker ikke".... Da tas individet inn til nærmere analyser sammen med både mamma og pappa og psykolog og blir forhåpentligvis definert som ubrukelig, og etter det får du brev om at du er velkommen om du fremdeles er interressert Greia er at kriminelle og tapere generelt og ikke minst militærnektere har visse rettigheter i forhold til oss andre og har prioritet i vårt puddingsamfunn Lenke til kommentar
Toppris Skrevet 3. april 2009 Del Skrevet 3. april 2009 Får man svar uavhenging om man kommer inn eller ikke? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-INkUtP Skrevet 3. april 2009 Del Skrevet 3. april 2009 lang tid tar det før du for svar fra dem etter man har sendt brevet? Forsvaret bruker enorme ressurser på folk med inngrodde tånegler, grønt hår. SV'ere og motstandere av både forsvar og krig og folk som ikke orker... Må ringe alle mødrene og diskutere med dem også for å sjekke at poden faktisk er helt helt udugelig. Da blir det ny diskusjon hvor mamma ikke er enig og synes gutten er verden beste tross alt, og da løper guttungen og gjemmer seg et sted og gråter "Vil ikke mamma, vil ikke... Tør ikke, orker ikke".... Da tas individet inn til nærmere analyser sammen med både mamma og pappa og psykolog og blir forhåpentligvis definert som ubrukelig, og etter det får du brev om at du er velkommen om du fremdeles er interressert Greia er at kriminelle og tapere generelt og ikke minst militærnektere har visse rettigheter i forhold til oss andre og har prioritet i vårt puddingsamfunn Fy faen, hvis dette er sant så blir jeg faen meg forbannet. Kan ikke Forsvaret ta inn de som virkelig vil(meg blandt annet) inn! Ufattelig hvor tåpelig det funker. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå