Arne Skrevet 11. mars 2009 Del Skrevet 11. mars 2009 Tar det seg ikke dessuten bra ut på CVen å ha vært i militæret? Lenke til kommentar
Erik den Raude Skrevet 11. mars 2009 Del Skrevet 11. mars 2009 Spørs hva man har tenkt å gjøre karriere i? Lenke til kommentar
Arne Skrevet 11. mars 2009 Del Skrevet 11. mars 2009 Syns jeg fikk høre av en økonom at det ville være lurt å avtjene verneplikten hvis man tok sikte på lederstillinger, men det kan jo være dette bare var tull. Dessuten så bør man vel ha vært i militæret for å bli politi? Og selvfølgelig høyere militær kariære...? Lenke til kommentar
fb60 Skrevet 16. mars 2009 Del Skrevet 16. mars 2009 Iom at de kaller inn så få til førstegangstjeneste er dette neppe noe som blir regnet som negativt dersom du ikke har vært i gjennom det i fremtiden. At det fremdeles blir verdsatt, skal du dog ikke se bort i fra. Lenke til kommentar
TEE Skrevet 17. mars 2009 Del Skrevet 17. mars 2009 Personlig har jeg aldri hatt noen problemer fordi jeg ikke har vært i militæret. Hadde siviltjeneste istedet. Lenke til kommentar
cLoNsouL Skrevet 23. mars 2009 Del Skrevet 23. mars 2009 Her er jo faktisk jeg perfekte person til å svare av personlige årsaker. Møter du ikke opp vil du bli sivilt politi anmeld for å ikke ha møtt opp til din verne(plikt). Å har du et prikk fritt rulleblad så kommer du deg nok ikke så lett unna som dem som ikke har. Dette fordi at dette er en mangel i forsvaret i dag, og du må ha et prikkfritt rulleblad for å få sikkerhets erklærin innen for militære. PS: Dra i militæret, er verdens beste opplevelse. En opplevelse du ikke vil glemme Lenke til kommentar
Skogslik Skrevet 23. mars 2009 Del Skrevet 23. mars 2009 Var en kompis som var ute for det samme. Så han droppet bare å møte. Det ble rettsak og han fikk 14 dager betinget fengsel, for å ikke ha møtt. Samtidlig fikk han beskjed om at han ikke var ønsket og at han ikke kom til å få avtjene sin førstegangstjeneste. Fyller opp fengselsplasser på slikt som dette, litt av en prioritering. Er da virkerlig folk som gjør verre ting som heller burde vert der. Lenke til kommentar
Arne Skrevet 23. mars 2009 Del Skrevet 23. mars 2009 Når det er betinget slipper man vel å sone? Lenke til kommentar
Gege Skrevet 23. mars 2009 Del Skrevet 23. mars 2009 Når det er betinget slipper man vel å sone? Slipper å dra i fengsel ja. Men å ikke møte opp til sesjon er som å bestille besøk av mp og bli stilt for retten. At noen vil ha dette på rullebladet og samtidig ødelegge for seg selv. om man f.eks vil til USA. Skjønner jeg lite av. Lenke til kommentar
TEE Skrevet 23. mars 2009 Del Skrevet 23. mars 2009 At noen tror politiet og MP faktisk gidder å bruke ressurser på å hente inn folk skjønner jeg enda mindre av. Man blir ikke hentet inn og dømt til betinget fengselsstraff for å ikke møte på sesjon. Selv ikke i mine yngre dager, når det var meget strengere rundt det her ble det noe politioppbud av at jeg nektet å stille til førstegangstjeneste. Jeg hadde til sammen to avhør hos politiet for å overbevise forsvaret om at jeg faktisk er pasifist, og det var det. Når jeg ikke møtte opp på Evjemoen for førstegangstjeneste skjedde det ikke noe som helst før jeg selv ringte vernepliktsverket for å si fra at jeg ikke kom. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå