Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Hjelp til og få pc'en opp og kjøre igjen

Anbefalte innlegg

håper virkelig det er noen som kan hjelpe meg rimmelig raskt her, for holder på og bli sprø av pc'en min.

jeg har kjøpt en ferdigbygd acer aspire pc med vista på, og som sikkert mange av dere vet så har jo acer ett eget recovery program på harddisken, men har bare det problemet av her om dagen så innstallerte jeg ett program og nå så vil ikke pc'en starte opp igjen i det hele tatt, ikke engang recovery programmet vil starte.

når jeg skrur på pc'en så får jeg bare en feilmelding som sier.

windows failed to start.

insert your windows installation disc and restart your computer to repair.

men jeg har ikke denne cd'en siden det ikke er noe jeg fikk med når jeg kjøpte pc'en ny for ca. 1 år siden.

håper det er noen som vet hvor jeg kan få tak i en slik cd uten og måtte kjøpe vista på nytt.

vet ikke om det hjelper noe særlig, men har en annen bærbar pc med vista på også, men kan man lage en bootable cd ut i fra filene som er på denne som også er acer og har dermed også nesten samme recovery programmet?

håper så sinnsykt mye på at det er noen der som kan hjelpe, for jeg holder på og bli sprø av den pc'en nå

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Om det ikke fulgte med recovery cd så er det ganske garantert en recovery partisjon på harddisken, nå kjenner ikke jeg til acer. Men du kan prøve å trykke ALT+F10 i oppstarten.

EDIT

Jeg misset vist noe av innlegget ditt når jeg leste første gangen. Om den ikke starter opp recovery heller så vet jeg desverre ikke.

Endret av minibig
Lenke til kommentar

for jeg har prøvd og starte opp recovery-programmet opp til flere ganger, men det skjer ingenting, for dette har aldri skjedd før, selv om jeg har formatert pc'en min opp til flere ganger tidligere, men dette er første gang at det har gått så galt under det automatiske oppsettet, så skal nesten begynne og lure på om at den lille delen av harddisken som inneholdt recovery også har blitt slettet, så derfor må jeg jo finne en måte og få pc'en opp og kjøre igjen.

for har testkjørt pc'en med ubuntu, og der funker pc'en helt fint, så er jo nødt til og være noe med selve oppsettet som recovery-programmet lagde :S

ps. glømte og nevne litt av infoen som kommer når pc'en stopper;

file: \boot\bcd

status: 0xc0000225

info: an error occured while attempting to read the boot configuration data.

Lenke til kommentar
Har du prøvd og boote fra en vanelig windowsplate?

Du kan jo prøve en formatering.

hvis du leste hele innlegget, så vil du se det at det er akkuratt dette som er en del av problemet mitt, fordi at med acer så får du sjeldent med en windowsplate, siden acer oftest har denne platen lagt inn i ett program på harddisken, og siden harddisken min har problemer der, så kan jeg jo ikke starte opp. og jeg har prøvd og boote opp fra en ubuntu cd- og det går helt greit, men selve windowsen vil ikke

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...