Mapster Skrevet 8. mars 2009 Del Skrevet 8. mars 2009 (endret) Jeg holder på å skrive meg et nettside-system. Usikker på om det kvalifiseres som et cms eller ei, men behovet for en html-editor er no ihvertfall der... En editor som jeg kan integrere i systemet, textarea duger nemlig ikke til dette. Noen som vet om en slik editor modul ting? edit: prøver tinyMCE nå, som viser seg å være akkuratt hva jeg letet etter Endret 8. mars 2009 av Mapster Lenke til kommentar
Mathias-S Skrevet 9. mars 2009 Del Skrevet 9. mars 2009 Et annet alternativ er FCKEditor. Det har jeg selv brukt og har ikke hatt noen store problemer. Tror uansett ikke det er store forskjellene mellom de to løsningene. Lenke til kommentar
serrghi Skrevet 12. mars 2009 Del Skrevet 12. mars 2009 Selv bruker jeg en egen-modifisert versjon av tinyMCE og den funker knall, og det gjorde forsåvidt default versjonen også. Lenke til kommentar
exmx Skrevet 13. mars 2009 Del Skrevet 13. mars 2009 går ikke det an å lage noe lignende med textarea osv selv? Driver med samme greiene for tiden, men jeg har veldig lyst å prøve å lage alt selv. Lenke til kommentar
Garanti Skrevet 13. mars 2009 Del Skrevet 13. mars 2009 exmx: Joda, selvsagt går det an! Men da bruker man ikke <textarea>, men i stedet en <iframe> med designMode. Problemet med å lage slikt selv er at man vil møte på en hel del problemer når det kommer til nettleserkompabilitet. Sjekk denne tutorialen, men jeg anbefaler deg å søke litt rundt etter andre kilder da den er utdatert og etter all sannsynlighet ikke støtter moderne nettlesere. Du kan jo også ta en titt i kildekoden til de ovenfornevnte editorene. Tråden er forøvrig feilpostet da nettbaserte html-editorer er laget vha. JavaScript Lenke til kommentar
exmx Skrevet 13. mars 2009 Del Skrevet 13. mars 2009 exmx: Joda, selvsagt går det an! Men da bruker man ikke <textarea>, men i stedet en <iframe> med designMode. Problemet med å lage slikt selv er at man vil møte på en hel del problemer når det kommer til nettleserkompabilitet. Sjekk denne tutorialen, men jeg anbefaler deg å søke litt rundt etter andre kilder da den er utdatert og etter all sannsynlighet ikke støtter moderne nettlesere. Du kan jo også ta en titt i kildekoden til de ovenfornevnte editorene. Tråden er forøvrig feilpostet da nettbaserte html-editorer er laget vha. JavaScript ah ok. du vet tilfeldigvis ikke om en god side jeg kan lære litt JS fra scratch da? Lenke til kommentar
Haraldson Skrevet 13. mars 2009 Del Skrevet 13. mars 2009 Prøv CodePress eller EditArea. Lenke til kommentar
Garanti Skrevet 13. mars 2009 Del Skrevet 13. mars 2009 Kjempefin guide på norsk: http://www.cjohansen.no/julekalender/2008 Begynn nederst Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå