Gå til innhold

html-editor til "cms-system"

Anbefalte innlegg

Jeg holder på å skrive meg et nettside-system. Usikker på om det kvalifiseres som et cms eller ei, men behovet for en html-editor er no ihvertfall der... En editor som jeg kan integrere i systemet, textarea duger nemlig ikke til dette.

Noen som vet om en slik editor modul ting?

edit: prøver tinyMCE nå, som viser seg å være akkuratt hva jeg letet etter :thumbup:

Endret av Mapster
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

exmx: Joda, selvsagt går det an! Men da bruker man ikke <textarea>, men i stedet en <iframe> med designMode. Problemet med å lage slikt selv er at man vil møte på en hel del problemer når det kommer til nettleserkompabilitet. Sjekk denne tutorialen, men jeg anbefaler deg å søke litt rundt etter andre kilder da den er utdatert og etter all sannsynlighet ikke støtter moderne nettlesere. Du kan jo også ta en titt i kildekoden til de ovenfornevnte editorene.

Tråden er forøvrig feilpostet da nettbaserte html-editorer er laget vha. JavaScript :)

Lenke til kommentar
exmx: Joda, selvsagt går det an! Men da bruker man ikke <textarea>, men i stedet en <iframe> med designMode. Problemet med å lage slikt selv er at man vil møte på en hel del problemer når det kommer til nettleserkompabilitet. Sjekk denne tutorialen, men jeg anbefaler deg å søke litt rundt etter andre kilder da den er utdatert og etter all sannsynlighet ikke støtter moderne nettlesere. Du kan jo også ta en titt i kildekoden til de ovenfornevnte editorene.

Tråden er forøvrig feilpostet da nettbaserte html-editorer er laget vha. JavaScript :)

ah ok. du vet tilfeldigvis ikke om en god side jeg kan lære litt JS fra scratch da? :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...