Gå til innhold

Lønner det seg å kjøpe mobil fra utlandet?

Anbefalte innlegg

Er det noen som vet om det lønner seg å kjøpe mobil fra utlandet? hvordan blir det med garanti? er det mye penger å spare på det?

## topic endret av ilpostino ##

Endret av ilpostino
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg mener det kun er når telefonen ikke selges i norge det er noe poeng å kjøpe fra utlandet. Det blir mye vanskeligere mht garanti, og norsk forbukerlov gjelder ikke da.

Det er også lite å spare. (Elektronikk er billig i norge).

Lenke til kommentar

Å kjøpe mobiletelefoner fra utlandet er kanskje ikke alltid like lurt, men jeg er ikke enig i at elektronikk er så billig i Norge. Jeg kjøpte f.eks. TVen min en god stund før den kom til salgs i Norge, men betalte ca 40% av hva den etter hvert ble solgt for i Norge.

Ved kjøp av mobiltelefon, bør man sørge for at man kjøper en ulåst og ubrandet telefon. Det begrenser utvalget en del, og det er gjerne ikke de telefonene det er mest å spare på.

Å sjekke hvilke retningslinjer de ulike produsentene har for garanti er også å anbefale. Tar jeg ikke helt feil, gir f.eks. Nokia global toårig garanti for alle telefoner solgt i EMEA (Europa, Midt-Østen og Afrika), mens telefoner solgt i APAC og Amerika har en kortere garantiperiode.

Endret av knutaj
Lenke til kommentar
Å kjøpe mobiletelefoner fra utlandet er kanskje ikke alltid like lurt, men jeg er ikke enig i at elektronikk er så billig i Norge. Jeg kjøpte f.eks. TVen min en god stund før den kom til salgs i Norge, men betalte ca 40% av hva den etter hvert ble solgt for i Norge.

Ved kjøp av mobiltelefon, bør man sørge for at man kjøper en ulåst og ubrandet telefon. Det begrenser utvalget en del, og det er gjerne ikke de telefonene det er mest å spare på.

Å sjekke hvilke retningslinjer de ulike produsentene har for garanti er også å anbefale. Tar jeg ikke helt feil, gir f.eks. Nokia global toårig garanti for alle telefoner solgt i EMEA (Europa, Midt-Østen og Afrika), mens telefoner solgt i APAC og Amerika har en kortere garantiperiode.

Takk for svaret;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...